اگر می خواهید  در فضای کوچک خانه تان، محیطی شاد و پرانرژی داشته باشید ما چند پیشنهاد بزرگ داریم که به این امر کمک می کند. لازم نیست شما به کوچک بودن فضا فکر کنید. یک اتاق پذیرایی با طراحی جالب و فوری می خواهید؟ میز قهوه خوری چوبی خود را با یک مدل شیشه ای عوض کنید. این میز درخششی ایجاد می کند و باعث می شود فضا بزرگتر به نظر بیاید. گول زدن چشم می تواند عامل پر قدرتی در یک طراحی خوب باشد ما ترفندی به کار می بریم تا یک اطاق پذیرایی ، اطاق خواب باریک و آشپزخانه ی کوچک را به فضایی آرام و دوستانه  تبدیل کنیم که شما در رویاهایتان داشته اید.

1.استفاده از آیینه

آینه ها فضایی مجازی ایجاد می کنند. همچنین میزان نور در اطاق را افزایش می دهند. برای اثر گذاری بیشتر، باید آینه ها را مقابل پنجره قرار دهید تا  از مزایای  نور طبیعی بهره مند شوید  وبه اتاقتان  ظاهر و احساسی باز بدهید . لازم نیست پول زیادی برای آینه ها هزینه کنید. به جای خریدن یک آینه بزرگ، دو آینه کوچک تر در کنار هم آویزان کنید، یکی زیر دیگری، یا کمی بطور متضاد با هم  قرار بگیرند تا در فضای اتاق  حرکت و ذوق بیشتری را ایجاد کنند. همچنین قرار دادن آینه ها در پشت قفسه ها و بالای مبل ، کاناپه ها و شومینه می تواند موثر باشد. وقتی شما فضای کوچکی دارید آینه می تواند کمک بزرگی باشد.

2.ظاهری تک رنگ، روشن و ملایم را انتخاب کنید

از رنگهای یکسان و ملایم برای فرشها، مبلمان، پرده ها و دیوارها استفاده کنید این امر باعث می شود زاویه ها و خطوط محوتر به نظر برسد. این حقه ای  است که باعث می شود دیوارها و سقف به عقب رفته بنظر بیاید و فضا را بزرگتر جلوه می دهد. شما ممکن است نگران باشید که این معامله ای که در حال انجام آن هستید تا یک ظاهر جذاب و پرانرژی، جالب و پویا به اتاقتان بدهید، تنها می تواند چند اینچ فضای اتاق یا خانه تان را بزرگتر جلوه دهد. ولی درواقع ، خلاف این امر صحیح است.  شما می توانید تا اندازه ای که خودتان علاقه دارید فضای اتاق را با تابلوها و آویزهای دیواری، رومبلی های متنوع و دیگر لوازم بیارایید و تزیین کنید. یک  ترکیب رنگی خنثی اجتناب از  یک اتاق با ظاهری شلوغ و نامنظم را برای شما راحتتر می سازد  مخصوصا زمانی که شما شروع به اضافه کردن انها به  رنگ های مورد علاقه تان نظیر قرمز، سبز و بنفش می کنید.

قرار دادن و جابه جا کردن صندلی های بزرگ در اتاق های پذیرایی کوچک دشوار است . پس اندازه مبلها را مناسب با محیط انتخاب کنید . برای چیدن مبل ها در یک فضای دوستانه،  بهتر است  کوسن های اضافی و  مبل های با دسته های  خیلی بزرگ را برداشته و مبلمانی  جمع و جور را برای دکور خانه به کار ببرید. میز قهوه خوری کوچکی را  انتخاب کنید یا از سینی و مبلهای کوچک و بدون دسته استفاده کنید. می توانید یک میز آشپزخانه  تاشو که کناره های آن به سمت پایین خم می شوند را انتخاب کنید یا میزهایی تاشویی که برگه های کناری آنها علاوه بر خم شدن قابل جدا شدن نیز هستند را انتخاب کنید تا بتوانید این میزها را بنابر نیازتان به راحتی تغییر دهید.

دیگر  ایده هایی که شما احتمالا دوست دارید: یک دراورکشو دار باریک خریداری کنید تا کمد شما را مجهز و فضای مورد نیاز برای لباسهایتان را تامین کند. از قفسه هایی با عمق کم استفاده کنید. از میزهایی که در هم جمع می شوند برای  استفاده چند منظوره و همچنین ذخیره فضا استفاده کنید.

شما می توانید یک مکان کوچک را با تزیین مناسب به محلی زیبا تبدیل کنید. به جای استفاده از گیاهان آپارتمانی که بزرگند و فضای زیادی می گیرند از گیاهانی پاکوتاه استفاده کنید. می توانید آینه های کوچک در زیر شمع قرار دهید و از شمعدان های کریستالی کوچک  در نزدیک نور استفاده کنید.

4.از مبلمان چند کاره استفاده کنید

مبل هایی بدون دسته و کوچک که قابل جا به جایی هستند و صندلی هایی که به تخت تبدیل می شوند و چهار پایه هایی که قابل تبدیل به صندلی هستند اینها سه مثال هستند که می توانند به دو منظور استفاده شوند. چند منظوره ها بسیار زیبا و جذاب بوده  و می توان آنها را به راحتی در فضاهای کوچک چیدمان  کرد حتی مورد پسند کسانی قرار می گیرد که خانه های  بزرگ دارند. شما همچنین می توانید این مدیریت را در آشپزخانه هم داشته باشید.

5.استفاده از قفسه های باز

فضاهای کوچک می توانند بسیار گرم، راحت و جذاب باشند. اما چیزی که خانه ها و اتاق های کوچک  اغلب فاقد آن هستند فضایی برای نگهداری لوازم است. وقتی شما از هر فضای قابل دسترسی در گنجه، کمدها و کابینت استفاده کنید می توانید  با یک نگاه ساده تمام لوازم چیده شده در این قفسه ها را دیده و در صورت نیاز به راحتی آنها را بردارید. قفسه هایی که بدون قاب و به شکل باز به دیوار وصل می شوند می توانند برای ذخیره کردن لوازم  و  استفاده راحت از وسایل  مورد استفاده قرار بگیرند. جعبه های با جنس کتان، شیشه ای ، چوبی و .. می توانند هم به عنوان دکوری و هم به عنوان محلی برای مخفی کردن لوازم بلااستفاده عمل کنند.

 

منبع : parsivenus.com