آکاایران: 1.فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.حالا شروعبه اماده کردن مایه کیک کنید.

آکاایران: طرز تهیه رولت توت فرنگی با گاناش شکلاتی


نکته

یادتان باشد که از مقدار روغن و اب مورد نیاز در دستور روی جعبه کیک اندکی کم کنید.به عنوان مثال اگر در دستور امده که یک پیمانه اب،شما بهتر است سه چهارم پیمانه اب استفاده کنید.
2.یک قالب کم عمق مستطیل شکل اماده کنید.کف قالب یک تکه کاغذ روغنی پهن کنید و روی ان را با کمی روغن چرب کنید.مایه کیک را در قالب بریزید وبا لیسک مایه را در تمام سطح قالب به طور یکنواخت پخش کنید.
3.قالب را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید تا لایه ای از کیک اماده شود.روی یک سینی بزرگ یک دستمال حوله ای تمیز پهن کنید و روی ان مقداری پودر شکر بپاشید.قالب را رئی سینی پوشیده شده با دستمال برگردانید.
4.کاغذ روغنی را از روی سطح کیک بردارید و با کمک دستمال حوله ای کیک را رول کنید.کیک رول شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. در این فاصله گاناش و خامه کره ای بین رولت را اماده کنید.
5.برای اماده کردن گاناش شکلاتی،یک دوم پیمانه خامه فرم گرفته را در کاسه کوچکی بریزید و روی شعله کم اجاق گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید.مراقب باشید نجوشد،به محض اینکه حباب هایی کنار ظرف پدیدار شد، اجاق کاز را خاموش کنید،بعد تکه های شکلات تلخ را به ان اضافه کنید و 5 تا 10 دقیقه در ظرف را بگذارید. بعد مواد را خوب هم بزنید.
6.برای اماده کردن خامه کره ای ، کره ای که در هوای اتاق نرم شده را با پودر شکر و پودر وانیل در کاسه بزرگی مخلوط کنید و با همزن خوب بزنید تا پف دار شود.
7.کیک را از یخچال در اورید و ان را باز کنید،سپس با کاردک ابتدا روی ان را با لایه ای از گاناش شکلاتی پوشانده و بعد با خامه کره ای بپوشانید. مقداری از گاناش و خامه را هم کنار بگذارید.حالا دوباره کیک را رول کنید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود،بعد از نیم ساعت روی رولت و خامه را با گاناش،خامه و ترافل تزیین کرده و سرو کنید.

نکته

برای رنگی شدن خمیر کیک می توانید از چند قطره رنگ قرز یا صورتی خوراکی استفاده کنید.


.

منبع :

طرز تهیه رولت توت فرنگی با گاناش شکلاتی