آکاایران: طرز تهیه کیک با روکش گیلاس


آکاایران: طرز تهیه:


فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید و قسمت وسط فر را آماده کنید.
یک چهارم پیمانه کره با شکر قهوه ای و سرکه را داخل یک قابلمه مخلوط کنید و به مدت 2 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا کره آب شود و شکر ها حل شوند. آن ها را هم بزنید دما را زیاد کنید و گیلاس ها را اضافه کنید و جوش آورید سپس از روی حرارت بردارید.
آرد، آرد ذرت، بکینگ پودر و نمک را داخل یک کاسه مخلوط کنید. با استفاده از هم زن برقی نصف پیمانه کره را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید مخلوط آرد و شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
به وسیله هم زن دستی سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط دیگر هم بزنید تا کف کند. کرم تارتار را اضافه کنید و هم بزنید تا اینکه سفیده ها سفت شوند ولی خشک نشوند. به وسیله کفگیر پلاستیکی یک چهارم از سفیده تخم مرغ را داخل خمیر قرار دهید و بعد باقیمانده سفیده را طی سه مرحله به آن اضافه کنید و خمیر را به وسیله قاشق روی گیلاس های داخل قابلمه بریزید سپس با یک کفگیر خمیده روی آن را صاف کنید و روی گیلاس ها را بپوشانید و به مدت 45 دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد بگذارید به مدت 5 دقیقه خنک شود و با یک کفگیر آن را از قابلمه جدا کنید و روی قابلمه یک دیس کیک قرار دهید و قابلمه را برگردانید تا کیک داخل بشقاب قرار گیرد. بگذارید به مدت 5 دقیقه قابلمه روی کیک بماند بعد قابلمه را بردارید و بعد بگذارید به مدت 45 دقیقه خنک شود.


.

منبع :

طرز تهیه کیک با روکش گیلاس