آکاایران: کیـک مینیــون

نام مدرس
سحرشهسواری کارشناس آشپزی وشیرینی پزی
مواد لازم
کیک اسفنجی سایز ٢٣ سانتی متری
خمیر فوندانت زرد: ٧٠٠ گرم
خمیر سفید: ٢٠ گرم
خمیر مشکی: ٣٠ گرم
خمیر طوسی: ٣٠ گرم
خمیر قرمز: ٥ گرم
طرز تهیه

کیک اسفنجی را خامه‌کشی کرده، با کرم گاناش کاور می‌کنیم و به مدت یک روز در یخچال قرار می‌دهیم.

خمیر فوندانت زرد را خوب ورز داده، سپس خمیر را باز کرده و با کمک وردنه به روی کیک انتقال می‌دهیم، با اتوى کیک سطح کیک را صاف و یک‌دست می‌کنیم.

برای درست کردن چشم‌ها از سه سایز کاتر گرد مطابق عکس استفاده کرده، از رنگ طوسی قالب بزرگ و از سفید قالب متوسط و از مشکی قالب کوچک و از هر کدام دو عدد قالب می‌زنیم و سه دایره را با کمک آب از بزرگ به کوچک روی هم می‌چسبانیم. با کمک سر ماسوره ریز یک دایره کوچک از فوندانت سفید قالب زده و به عنوان مرکز چشم روی رنگ مشکی قرار می‌دهیم.

از خمیر مشکی باز کرده، نوارهای باریکی مطابق شکل برش داده و به عنوان مو استفاده می‌کنیم و با کمک قلم‌مو و آب در قسمت بالای سر چسبانده، سپس چشم‌های آماده را هم زیر موها می‌چسبانیم. دوباره از خمیر مشکی باز کرده و دو نوار ٢ × 12 سانتی‌متری برش زده و از گوشه چشم به لبه پایین کیک می‌چسبانیم. برای درست کردن زبان از خمیر مشکی باز کرده، یک بیضی مثل تصویر برش داده، سپس از خمیر سفید سه عدد مستطیل کوچک مثل دندان برش زده و به لبه بیضی می‌چسبانیم. با خمیر قرمز یک نیم دایره برش زده، کمی وسط آن را نیم حلال می‌کنیم و روی بیضی می‌چسبانیم. برای درست کردن شلوار از خمیر آبی باز می‌کنیم، سپس یک نیم دایره به اندازه قطر کیک برش زده و در قسمت جلو کیک می‌چسبانیم، بعد با کمک کاتر از هر دو طرف شلوار مطابق عکس نوار یک سانتی‌متری برش می‌زنیم و از خمیر جدا می‌کنیم.

از خمیر آبی یک مربع جدا کرده وسط شلوار به عنوان جیب می‌چسبانیم. در آخر از خمیر آبی نوار دو سانتی‌متری برش زده و دور تا دور کیک می‌چسبانیم.


نکات
مجله شماره250و251صفحه72
.

منبع : new.ksabz.net