آکاایران: برای پاک کردن جرم ها از مواد شیمیایی استفاده نکنید

آکاایران: تمیزکردن وسایل منزل با مواد طبیعی

برای پاک کردن جرم ها از مواد شیمیایی استفاده نکنید

اختصاصیآکا ایران: 

می خواهیم با استفاده از مواد طبیعی خانه تکانی کنیم و تمام خانه را با این مواد تمیز کنیم. برای این کار به مقداری جوش شیرین، روغن زیتون، سرکه، آب لیمو، روزنامه و پارچه نخی نیاز دارید.

تمیز کردن اجاق گاز و مایکروفر

برای تمیز کردن اجاق گاز کمی سرکه روی آن بپاشید و بعد از چند دقیقه لکه های روی گاز را پاک کنید. برای مایکروفر نیز 4/1 فنجان سرکه و 1 فنجان آب را در مایکروفر قرار دهید تا به دمای 100 درجه برسد و بعد از آن خیلی راحت جرم های داخل مایکروفر را پاک کنید. برای پاک کردن اجاق گاز می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید.

تمیزکردن وسایل منزل با مواد طبیعی -آکاتمیز کردن منزل

تمیز کردن مبلمان

برای تمیز کردن وسایل چوبی مانند مبلمان از روغن زیتون و آب لیمو استفاده کنید. بعد از گردگیری مبلمان با پنبه ای که آغشته به آب لیمو و روغن زیتون است روی آنها بکشید تا خوب برق بیفتد.

تمیز کردن ماشین لباس شویی و ظرف شویی

برای تمیزکردن این دو وسیله از سرکه استفاده  کنید به این صورت که هر هفته یک بار در ماشین ظرف شویی و ماهی یک بار در ماشین لباس شویی سرکه بریزید و روی آب  کشی قرار دهید تا خوب شسته و ضدعفونی شود.

تمیز کردن زمین

آب گرم و سرکه سیب را مخلوط کنید و با دستمالی که به این مخلوط آغشته شده روی زمین بکشید. دوباره با دستمال خشک روی زمین را پاک کنید تا خوب برق بیفتد.

تمیز کردن سینک ظرفشویی

مقداری جوش شیرین روی سینک بریزید و بعد سرکه را اضافه کنید . بعد از چند دقیقه آب داغ را باز کنید تا تاثیر این دو ماده بیشتر شود. می توانید لکه های چربی روی سینک و کاشی آشپزخانه را با اسانس لیمو پاک کنید. به این صورت که یک قطره اسانس لیمو را روی لکه بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.

اسرار خانه داری

تمیز کردن لکه ی ظرف

برای از بین بردن لکه غذا از روی ظرف از لیمو استفاده کنید. نصف لیمو ترش را روی ظرف بریزید و چند قاشق نمک نیز اضافه کنید و با اسفنج ظرف را بشویید.

تمیز کردن پنجره

برای تمیزکردن در و پنجره 4/1 فنجان سرکه را با دو فنجان آب مخلوط کنید و کمی جوش شیرین نیز اضافه کنید و روی شیشه ها و پنجره ها اسپری کنید. سپس با روزنامه آن را پاک کنید تا خوب تمیز شود.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

با جوش شیرین، آب لیمو و سرکه می توانید تمام سطوح آلوده حمام و دستشویی را تمیز کنید. این مخلوط کاملا بی خطر است و تمام جرم ها و آلودگی های سطح سرویس بهداشتی را پاک می کند.

منبع :

تمیزکردن وسایل منزل با مواد طبیعی  | خانه داری