آشنایی با نحوه ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

آشنایی با نحوه ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی


منبع: آرگا

154

1400/2/21

19:11


تمیز کردن ماشین لباسشویی کار ساده ای نمی باشد و برای این که بتوانید به آسانی از پس این کار بر بیایید می توانید تمامی مراحل تمیز کردن را در ادامه مطلب مشاهده کنید و نکات گفته شده را رعایت کنید تا ماشین لباسشویی شما آسیبی نبیند.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی یکی از کارهایی می باشد که هر فرد خانه داری باید هر ماه دو بار این کار را انجام دهد. در واقع بیشتر افراد فکر می‌ کنند که این دستگاه برای شستن  لباس است و آلودگی را به خود نمی گیرد ولی جالب است بدانید رطوبتی که در داخل این ماشین وجود دارد می‌تواند جای مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها باشد بنابراین بهتر است هر از چند گاهی ماشین را ضدعفونی کرده و میکروب های درون آن را از بین ببرد.

همه چیز درباره تمیز کردن ماشین لباسشویی

همه  چیز درباره ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

برخی از افراد روش تمیز کردن ماشین لباسشویی و زمان انجام این کار را نمی دانند که در ادامه تمامی آن ها را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از نکاتی که برایتان بیان می کنیم به تمیز کردن ماشین لباسشویی پرداخته و از بروز عفونت ها و بیماری های پوستی جلوگیری کنید.

زمان تمیز کردن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با تمیز کردن دارند این است که زمان مناسب آن را نمی دانند. در واقع اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی می دهد و بعد از شستن لباس ها این بو به الباس هایتان منتقل می شود وقت آن رسیده است که آن را تمیز کنید.

بوی کپک

در برخی از موارد این بوی نا مطبوع شباهت بسیار زیادی به بوی کپک دارد و اگر درب ماشین و لاستیک های آن را بررسی کنید خواهید دید که کپک در این بخش ها ایجاد شده است.

لکه های سیاه بر روی لباس ها

اگر بعد از این لباس های خود را می شویید لکه های سیاه بر روی آن مشاهده می کنید باید ماشین خود را از دم ضدعفونی کنید. بیش تر این لکه ها به دلیل تجمع آهک می باشد و شما می توانید با ضد عفونی کردن ماشین از هزینه های اضافی که آهک برای ماشین شما ایجاد می کند پیشگیری کنید.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

نحوه ضدعفونی کردن

برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی لازم است تا مراحل آن را به ترتیب طی کنید.

قدم اول شستشوی محفظه پودری

زمانی که می خواهید ماشین لباسشویی خود را ضد عفونی کنید برای اولین قدم باید محفظه پودری آن را تمیز کنید زیرا این محفظه با گذشت زمان ممکن است موادی را درون خود نگهدارد و باعث ایجاد جرم و کثیفی شود. برای این کار باید محفظه را بیرون آورده و آن را با سرکه و یک دستمال تمیز کرده و در جای خود قرار دهید.

قدم دوم تمیز کردن فیلتر

همه ماشین های لباسشویی دارای فیلتر اند. این بخش از ماشین لباسشویی همه پرز ها و مو هایی که از لباس ها جمع می شود را درون خود نگه می دارند و در صورتی که شما متوجه آن ها نشوید ممکن است باعث ایجاد بوی نامناسب شوند. برای تمیز کردن فیلتر ها باید از دفتر راهنمای ماشین لباسشویی خود کمک بگیرید.

تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

قدم سوم تمیز کردن لاستیک ها

لاستیک های دور در باعث می شود که آب از درون ماشین به بخش های بیرونی نفوذ نکند بنابراین ممکن است در بخش هایی از این لاستیک ها آب ذخیره شود و در صورتی که برای طولانی مدت آن ها را تمیز نکنید بوی بسیار بدی در ماشین لباسشویی شما ایجاد می شود.

قدم چهارم تمیز کردن دیگ فلزی

یادتان باشد که این دیگ ها به ظاهر تمیز اند و اگر به آن ها خوب دقت کنید می بینید که به دلیل وجود سوراخ های متعدد مکان بسیار مناسبی برای تجمع آلودگی ها می باشند. برای این که  این بخش از ماشین را تمیز کنید باید ماهی یک بار حالت تمیز کردن خودکار را روشن کرده و میزان دمای آب را به ۶۰ الی ۹۰ درجه برسانید و بگذارید ۳۰ دقیقه ماشین درون خود را بشوید. برای از بین بردن بوی بد هم می توانید از یک لیوان سفید کننده و یا یک لیوان جوش شیرین استفاده کنید.

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

قدم آخر تمیز کردن بدنه

بسیاری از افراد بعد از این که درون این ماشین ها را تمیز می کنند از بیرون آن ها غافل می شوند ولی اگر می خواهید وسایل شما تمیز بماند و همیشه مرتب باشید می توانید با ترکیب مناسبی از آب و سرکه بدنه ماشین را تمیز کنید. برای این کار کافی است مقداری از دستمال را به سرکه و آب آغشته کنید و آن را بر روی بدنه بکشید و هر گونه لکه را از روی بدنه ماشین خود پاک کنید.

نکات بسیار مهم

  • اگر دوست دارید از بو گرفتن ماشین لباسشویی خود پیشگیری کنید باید بعد از شستشو درب آن را به مدت ۱ ساعت باز بگذارید.
  • از پودر های دست برای ماشین های اتومات استفاده نکنید زیرا قدرت کف کنندگی آن ها بسیار بالا است و ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند.
  • بعد از شستشو سعی کنید لاستیک دور درب را تمیز کنید و نگذارید آب درون آن جمع شود.
  • از مایع های نرم کننده به مقدار بسیار کم استفاده کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن ماشین

در ادامه می توانید سایر نکات خانه داری که نیاز است هر فردی آن ها را بداند را در مقالاتی مانند تمیز کردن سینک ظرفشویی و تمیز کردن فیلتر هوود مشاهده کنید تا بتوانید به آسانی این کار را انجام دهید و از تجمع میکروب و باکتری ها پیشگیری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو