چگونه برای خودمان یک استایل منحصر به فرد بسازیم

چگونه برای خودمان یک استایل منحصر به فرد بسازیم


منبع: زیبامون

266

1398/11/11

18:23


با ما در زیبامون همراه باشید تا به شما آموزش بدهیم چگونه در سال جدید برای خودتان یک تیپ منحصر به فرد درست کنید.

چگونه برای خودمان یک استایل منحصر به فرد بسازیم

 سال ۲۰۲۰ قرار است سال متفاوتی در صنعت مد و فشن باشد. از سال پیش تا کنون روند روی کار آمدن تیپ ها و استایل های ترکیبی حتی بیشتر از سالهای قبل نیز شده است و با توجه به دنیای مد و فشن می توان دید که حالا اکثریت طرفداران مد و چه افرادی که زیاد پایبند مد نیستند ترجیح می‌دهند که به جای دنبال کردن یک استایل خاص برای خودشان با ترکیب کردن چند استایل تیپ موردنظرشان را بسازند.

داشتن یک تیپ منحصر به فرد که خودتان به آن شکل داده اید, می تواند استایل و ظاهر شما را چندین سطح از سایرین بالا ببرد. زیرا که یک استایل که با خلاقیت شما و با الهام گرفتن از شخصیت شما ساخته شده است مسلماً با تمام تیپ ها و استایل هایی که سایرین استفاده می کنند متفاوت است و همچنین شکل دادن به همچین استایلی زیرا که قوانین آن را خودتان ساخته اید آسان تر نیز هست. در این مقاله از زیبامون دات کام ما به شما آموزش می دهیم که چگونه و چرا داشتن یک استایل منحصر به فرد برای شما بهتر است.

چرا یک استایل مخصوص داشته باشیم؟ 

استایل منحصر به فرد

احتمالاً دارید با خودتان فکر می‌کنید که به چه علت نیاز است که برای خودتان یک استایل جدید بسازید. همانطور که می‌دانید سال ۲۰۲۰ پایان یک دهه دیگر بود و اکنون داریم قدم به یک دهه جدید می گذاریم. به این علت حالا زمان مناسبی است که شجاع باشید زندگی‌تان را تغییر دهید و دنبال چیزهایی بروید که همیشه می خواستید. اگر نمی دانید بدانید که استایل های خود ساخته بیشتر از تمام استایل ها کاربردی هستند.

برای شما خرید کردن و ست کردن لباس ها آسان تر می شود و همچنین انتخاب هایتان نیز گسترده تر می شوند.همچنین شما می‌توانید مدام بین تیپ های متفاوت بچرخید و هیچ وقت از تیپ و ظاهر تان خسته نشوید. به کمک یک استایل خود ساخته شما در چشم سایرین نیز جذاب تر میشوید. اگر تصمیم گرفته اید که برای خودتان یک تیپ جدید بسازید قدم های بعدی را حتما دنبال کنید.

برای استایل مورد نظرتان صفات توصیفی انتخاب کنید

استایل های خود ساخته

اولین قدمی که برای پایه گذاری یک استایل منحصر به فرد و مخصوص خودتان نیاز دارید این است که برای استایلتان صفت های مناسب پیدا کنید. دوست دارید استایل تان چگونه باشد؟ سعی کنید یک تعداد صفت و کلمه مناسب که استایل رویاهایتان را توصیف می کند پیدا کنید. حتی می توانید این صفت ها را زمان بگذارید و بنویسید و توصیفات بیشتری به آنها اضافه کنید . شاید نمی‌دانستید اما تست های آنلاینی وجود دارد که می تواند به شما نشان بدهد چه استایلی بیشتر به شخصیتتان می آید و با ترکیب کردن چند استایل مناسب و الهام گرفتن از این تست ها میتوانید برای خودتان یک قاب کلی که دور استایل موردنظرتان چیده اید درست کنید. این صفت ها و توصیفات به شما کمک می‌کند که هنگام خرید کردن تصویر دقیق‌تری از چیزی که می‌خواهید داشته باشید.

بدنتان را بشناسید

استایل منحصر به فرد

اگر قصد کرده اید که برای خودتان یک استایل منحصر به فرد درست کنید قدم بعدی این است که بدنتان را کمی بهتر بشناسید. بدن شما چه چالش ها و موقعیت هایی را در اختیارتان می گذارد؟ خودتان را بر اساس محدودیت هایی که جامعه پیش رویتان قرار داده است تعریف نکنید. بلکه برای پیدا کردن و شکل دادن به یک استایل خاص برای خودتان سعی کنید به چیزهایی که دوست دارید, در آن ها راحت هستید و به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهند توجه کنید.

استایل خاص

وقتی که حرف از شکل دادن به یک استایل مخصوص میشود معمولاً مسئله‌ این نیست که چه می پوشید مسئله این است که چگونه آن را می پوشید. به عنوان مثال "لیدی گاگا" ستاره محبوب هالیوود را در نظر بگیرید. این سلبریتی معروف تا به حال استایل های فراوان و بی نظیر و خاصی را امتحان کرده است و حتی استایلهای را پوشیده است که به نظر همه عجیب و غیر قابل باور می آیند اما از آنجایی که آنها را با اعتماد به‌ نفس پوشیده است, توانسته تاثیر شدیدی روی صنعت مد بگذارد.

دنبال چیزهایی باشید که از آنها الهام میگیرید

استایل خاص

اگر به نقطه ای رسیده اید که هیچ ایده ای ندارید که چه چیزی از استایل تان می خواهید و یا سردرگم شده اید, به سراغ سلبریتی ها و کسانی که آنها را تحسین می‌کنید بروید و با دقت در تیپ و ظاهر آن ها مواردی را که در استایل شان تحسین می کنید و دوست دارید خودتان هم از آن استفاده کنید جدا کنید . قهرمان های شخصی شما و کسانی که برایتان محبوبند آینه ای برای بازتاب شخصیت شما هستند و مسلماً می توانید از تیپ و ظاهر آن ها برای ساختن یک استایل خاص برای خودتان الهام بگیرید.

در واقع شاید متوجه نباشید اما همین حالا هم خیلی از لباس ها و ویژگی های استایل کنونی تان ممکن است از افرادی که دوست دارید الهام گرفته شده باشد .نگران نباشید این کار تقلید کردن نیست بلکه شما دارید فقط برای پیدا کردن استایل مورد نظرتان تحقیق و جستجو می کنید و سعی می کنید منبع الهام پیدا کنید.

لباس های خودتان را آماده کنید

استایل منحصر به فرد

حالا که دارید برای خودتان یک استایل از پایه برنامه ریزی می کنید فکر نکنید که قرار است انتخاب هایتان محدود به لباس هایی باشد که در فروشگاه ها وجود دارند. شما حالا می توانید خیلی آزادانه تر رفتار کنید. می توانید لباس هایتان را طرحهای جدید بدهید و با افزودن رنگ های جدید به آنها و یا دوباره دوزی بعضی از نقاط آن ها و ایده گرفتن از سایت های آنلاین برای خودتان چیزهای جدید آماده کنید. اگر آدم خلاقی هستید و یا حوصله زیادی دارید وقت آن رسیده که طراح مد درون تان را زنده کنید و با رجوع به سایت های آموزشی شروع کنید و خودتان برای خودتان لباس بدوزید.این روش یکی از بهترین روشها برای شکل دادن به استایل مورد نظرتان است. زیرا که هم کم هزینه است و هم دقیقاً شبیه چیزی می شود که می‌خواهید.

یک نقطه عطف برای استایلتان پیدا کنید

استایل منحصر به فرد

یکی از چیزهایی که می‌تواند استایلی که برای خودتان درست کرده اید را متفاوت و خاص کند این است که یک نقطه عطف و یا یک ویژگی خاص در آن وجود داشته باشد که بتوانید به عنوان نشانه‌ای که استایل تان را با آن متمایز می کنید از آن یاد کنید.  این نقطه عطف و یا نشانه هر چیزی باشد و شما فقط باید سعی کنید آن را خا انتخاب کنید تا باعث تمایزتان شود. حتی می توانید نوع آرایش تان را نیز تبدیل به این نشانه خاص استایلتان کنید.

استایل منحصر به فرد

اگر نمی دانید چطور این مسئله را انتخاب کنید از خودتان یک سوال ساده بپرسید. اگر کسی بخواهد برای ظاهر شما یک نشانه به دیگری بدهد چه چیزی را انتخاب می کند؟ مثلاً می توانند از شما به عنوان آن خانمی که همیشه کفش پاشنه بلند می پوشند و یا عینک فریم مشکی دارد نام ببرند،تا بقیه سریع شما را بشناسند .در نتیجه سعی کنید موردی را انتخاب کنید که بتوانید با همه لباس های تان را همراه کنید و هم زمان منحصر به فرد باشد.

تصمیم بگیرید چه چیزی نیاز دارید

استایل منحصر به فرد

هنگامی که بالاخره تصمیم گرفت این که چه نوع استایل و ظاهری را می‌خواهید, وقت این است که مشغول جمع آوری موارد مورد نیاز برای آن شوید. به سراغ کمد لباستان بروید و ببینید هم اکنون چه چیزهایی دارید و به چه چیزهایی برای کامل کردن تیپتان نیازمند هستید. این کار باعث می شود که هم یک لیست از موارد مورد نیازتان به دست بیاورید, هم بتوانید مواردی را که نمی توانید استفاده کنید جدا کنید و کنار بگذارید اگر واقعاً قصد دارید که به این استایل وفادار بمانید می توانید لباس هایی را که دیگر نیاز ندارید به دیگران ببخشید. در ابتدای استفاده از این استایل ممکن است است موفق نشوید دقیقاً چیزی را که میخواهید بدست بیاورید اما با گذشت زمان و تلاش و خرج کردن مقداری پول کم کم به استایل مورد نظرتان نزدیک می‌شوید و چیزی را که خواسته اید می سازید ,نگران نباشید.

چالش هایتان را در نظر بگیرید

استایل منحصر به فرد

وقتی که می خواهید استایل منحصر به فرد خودتان را شکل دهید حتماً باید به چالش های پیش رویتان نیز توجه کنید. به لباس هایی که اجازه پوشیدن آنها را در سر کار و یا دانشگاه و سایر جاها دارید فکر کنید. شما خواسته یا ناخواسته مجبورید که در میان حد و مرزهایتان و محدودیت هایی که دارید استایل تان را شکل دهید و بیش از حد زیاده روی نکنید. اگر در محیط رسمی کار می کنید مسلماً نمیتوانید استایل پانک و یا بیش از حد آزادی را تجربه کنید. استایلتان را چند بعدی بسازید تا بتوانید در محیط های متفاوت از آن خوب استفاده کنید و هیچ وقت دچار کمبود و سردرگمی نشوید.

بهترین تیپ هایتان را فراموش نکنید

استایل های خود ساخته

تمام آن دفعاتی را که حس کردید خوشتیپ و بسیار زیبا شده اید به یاد بیاورید و اگر عکسی از آنها دارید به سراغ آنها بروید و آنها را نگاه کنید. چه چیزی در آن تیپ ها باعث شده بود که بی‌نظیر به نظر برسید؟ نکاتی را که به نظرتان مهم می رسد را فراموش نکنید و هنگامی که می‌خواهید تیپ‌ جدید تان را شکل دهید تک‌ تک آن نکاتی را که باعث شده بود زیبا شوید در آن اعمال کنید. با این روش می‌توانید به استایلی برسید که هم در آن راحت اید و هم باعث می‌شود بی نظیر به نظر برسید. همانطور که میدانید مهمترین اصل برای زیبا به نظر رسیدن اعتماد به نفس است. در نتیجه از تیپ هایی که در آنها بیشترین اعتماد به نفس را داشتید بهره و الهام بگیرید,تا تیپی که دارید به آن شکل می دهید نیز بی‌نظیر جلوه کرده و باعث شود اعتماد به نفس تان بیشتر شود.

کمدتان را مرتب کنید

استایل منحصر به فرد

  به محض اینکه شروع به جمع آوری آیتم ها و لباس هایی که برای شکل دادن به استایل مورد نظرتان می خواهید کنید، وقت آن می‌شود که کمدتان را نیز مرتب کنید و لباس های قدیمی و چیزهایی که میدانید دیگر از آن استفاده نمی کنید را از کمدتان خارج کنید. این پروسه باعث می شود که تلاش هایی که ساعت ها برای برنامه ریزی استایل جدیدتان کردید نیز مفیدتر شود ,زیرا که لباس‌هایی که ممکن استایلتان را خراب کند دیگر جلوی چشمتان نیست و وسوسه پوشیدن آنها برنامه‌ ریزی هایتان را خراب نمیکند. این کار به شدت آسان است و فقط چند دقیقه از وقتتان را می گیرد اما تاثیر بسیار زیادی دارد.

انعطاف پذیر باشید

استایل منحصر به فرد

توقع نداشته باشید که با همان تلاش های اولیه به آن چیزی که می خواهید برسید. ممکن است اول فکر کنید که مثلا پوشیدن فلان مدل از کلاه ها چیزی است که می خواهید اما با گذشت زمان به این نتیجه برسید که این مدل کلاه با سبک زندگی و یا سایر لباس هایتان نمی خواند. ممکن است تا مدت ها مجبور شوید مدام جنبه های مختلف تیپتان را تغییر دهید و یا چیزهای جدید به آن اضافه و کم کنید.

اما چیزی که نباید فراموش کنید این است که باید سعی کنید انعطاف به خرج دهید و تا جایی که می‌توانید موارد متفاوت را امتحان کنید تا به نتیجه نهایی و چیزی که مناسبتان است دست پیدا کنید. انعطاف پذیری یکی از مهم ترین بخش های ساخت یک استایل منحصر به فرد است هیچ موقعی مناسب تر از شروع یک دهه جدید برای ساختن استایل منحصر به فرد و مخصوص خودتان نیست. میتوانید در این پروسه خوش بگذرانید و همچنین با تیپ و ظاهر جدیدتان جلب توجه کنید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را در این راه راهنمایی کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو