آموزش دوخت پاپیون پارچه ای زیبا و ساده به همراه الگو

آموزش دوخت پاپیون پارچه ای زیبا و ساده به همراه الگو


منبع: آرگا

793

1398/3/29

12:27


پاپیون یکی از انواع آکسسوری می باشد، که با استفاده از آن می توان انواع لباس بچگانه و دخترانه را تزئین کرد، به همین منظور در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه دوخت پاپیون آشنا نماییم.

مدل های مختلف پاپیون نظیر پاپیون پارچه ای، پاپیون نمدی، پاپیون چرمی و … می تواند برای تزیین لباس، کیف، تل، گل سر و پاپوش مورد استفاده قرار گیرد. از این رو پیشنهاد می کنیم در ادامه ما را با آموزش دوخت پاپیون همراهی کنید.

دوخت پاپیون

نحوه دوخت پاپیون پارچه ای

برای دوختن پاپیون همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد می توان از نمد، پارچه های نخی، چرم و غیره استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم روش دوخت پاپیون با پارچه نخی طرح دار را در اختیار شما عزیزان و همراهان گرامی قرار دهیم. این نوع پاپیون ها برای تزیین پاپوش دخترانه، لباس بچگانه، تل و گل سر بسیار مناسب می باشد. علاوه بر موارد ذکر شده در دوخت دستکش فر و برای تزئین مدل های مختلف سرویس آشپزخانه عروس معمولا از پاپیون پارچه ای استفاده می کنند.

برای دوخت این پاپیون باید در ابتدا وسایل مورد نیاز مانند مقداری پارچه نخی، قیچی و سوزن ته گرد را آماده کنید و پارچه نخی را به دو صورت تکه بزرگ مربعی شکل و تکه کوچک مستطیلی شکل برش بزنید.

وسایل مورد نیاز برای دوختن پاپیون

آنگاه پارچه مربعی شکل را به سمت داخل تا بزنید و لبه های طولی پارچه را روی هم قرار دهید، بعد کوک بزنید و بدوزید.

نحوه دولا کردن پارچه پاپیون

سپس اطراف پارچه را مطابق شکل علامت گذاری کنید و سوزن بزنید.

مرحله دوختن لبه های کناری پارچه پاپیون

در مرحله بعدی دوخت پاییون باید اطراف و لبه های کناری آن را بدوزید.

توضیح کامل مراحل دوختن پاپیون

نتیجه کار شما باید به این صورت باشد.

دوخت پاپیون

اکنون باید به سراغ دوخت تکه پارچه کوچک مستطیلی شکل بروید(مراحل دوخت این قسمت را می توانید در شکل مشاهده کنید). لبه های طولی این قسمت از پارچه را باید سردوز بزنید، بعد کار به سمت رو برگردانید و لبه های کناری آن را نیز سر دوز بزنید و در آخر دو لبه کناری آن را روی هم قرار دهید و بدوزید تا حالتی دایره مانند پیدا کند.

دوخت پاپیون

در ادامه باید، پارچه نخی دوخته شده را با کمک انگشتانتان جمع کنید.

مراحل تصویری دوختن پاپیون

برای ثابت ماندن کار بهتر است از سوزن ته گرد استفاده کنید.

ساخت پاپیون با پارچه

اکنون پارچه جمع شده را داخل پارچه حلقه ای شکل(دایره مانند) قرار دهید.

آموزش مرحله به مرحله دوختن پاپیون

پارچه حلقه ای باید دقیقا در وسط پارچه جمع شده قرار بگیرد.

دوخت پاپیون

اکنون شما صاحب یک پاپیون زیبا هستید که با استفاده از مقداری چسب مایع و حرارتی می توانید آن را به روی گیره یا پنس سر، لباس، کفش روفرشی، کیف و یا سرویس آشپزخانه بچسبانید.

دوختن پاپیون با پارچه نخی

ضمن قدردانی از همراهیتان با آموزش دوخت پاپیون در این بخش، امیدواریم با انجام دقیق مراحل بالا بتوانید، به راحتی پاپیون های زیبا در انواع رنگ بسازید و مورد استفاده قرار دهید. هچنین با مراجعه به مطالب پیشین آرگا در قسمت هنر در خانه می توانید با دیگر روش های تزئین انواع لباس آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو