معرفی روش هایی برای افزایش وزن توسط طب سنتی

منبع: آسان طب

97

1398/2/29

08:58


معمولا اکثر مشکلاتی که به وزن مربوط هستند ، درباره کاهش وزن می باشد اما افرادی هم هستند که از کمبود وزن رنج می برند و حاضر هستند تا دست به هر کاری بزنند تا وزنشان افزایش پیدا کند . یکی از راه هایی که در برابر این گونه افراد وجود دارد ، استفاده از مکمل هایی غذایی است که در داروخانه ها وجود دارد . اما این مکمل ها معمولا دو مشکل اساسی دارند . اول این که هزینه خرید این مکمل ها معمولا زیاد است و همچنین غالبا این مکمل های عوارض جانبی زیادی دارند که باعث می شود شما با مشکلات دیگری نیز مواجه شوید . یکی از بهترین راه هایی که شما می تواند برای افزایش وزن استفاده کنید ، بهره بردن از نسخه های طب سنتی می باشد که هم قیمتی بسیار ارزان تر از مکمل ها دارند ، و هم از عوارض جانبی کمتری برخوردار هستند . در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب ، شما را با روش هایی برای افزایش وزن توسط طب سنتی آشنا می کنیم .

افزایش وزن توسط طب سنتی

افزایش وزن توسط طب سنتی

نکته ای که باید قبل از افزایش وزن به آن توجه کرد ، مزاج های مختلف افراد است . بیشتر رژیم های غذایی توجه ای به این موضوع نمی کنند اما در طب سنتی قبل از اینکه نسخه ای برای فردی که به دنبال افزایش وزن است بپیچند ، مزاج او را پیدا می کنند . جالب است بدانید که مزاج افراد همیشه ثابت نیست و با توجه به تغییرات سن و آب و هوا ، مزاج تغییر می کند .

انواع مزاج در لاغری

معمولا هر مزاجی دارای دو سری علائم است که به علائم عینی ( که می توانیم با مشاهده فرد به آن دست پیدا کنیم ) و علائم ذهنی ( که باید با استفاده از پرسش از بیمار به آن ها دست پیدا کرد ) تقسیم می شوند .

نشانه های مزاج صفراوی

نشانه های عینی : 

+ مو های مجعد و زبر

+ پوستی زرد و روشن

+ زرد شدن گوشه های چشم

+ بدنی لاغر و عضلانی

+ قفسه سینه پهن و عضلانی

نشانه های ذهنی :

+ ادراری زرد رنگ و سوزاننده

+ کم خوابی

+ دمدمی مزاج شدن

+ تلخ شدن دهان بعد از بیدار شدن

+ سردرد در گیجگاه ها

+ یبوست

+ ریزش مو

روش درمان برای لاغری در مزاج صفراوی

این گونه افراد دارای طبعی گرم و خشک هستند پس برای اینکه بتوانند افزایش وزن داشنه باشند باید از مواد غذایی سرد و تر استفاده کنند . البته این مواد باید در راستای یک رژیم مناسب که توسط یک پزشک طب سنتی ایجاد شده باشد ، بکار برده شوند .

خوردنی های سرد و تر : 

انواع لبنیات ( خصوصا ماست شیرین و شیر ) – میوه های مرکباتی – انار – مخلوطی از کاسنی ، شکر و سرکه – ماالشعیر – ماهی و سنکجبین – هندوانه – تمشک – بادام – عدسی – یخ در بهشت – آب پرتقال – عرق کاسنی .

مواد اشتها آور در این نوع مزاج :

افرادی که دارای مزاج صفراوی هستند می توانند قبل از خوردن غذا یک یا دو قاشق غذا خوری رب انار استفاده کنند یا اینکه نصف لیوان عرق کاسنی استنفاده کنند .

روغن های مناسب بری پوست این افراد :

همان گونه که در بالا اشاره کردیم ، طبع این گونه افراد گرم و خشم است پس دارای پوستی خشک می باشند که می توانند برای بهبود پوست خود از روغن های گیاهی کاهو ، بنفشه و آووکادو استفاده کنند . بعد از اینکه روغن را بر روی پوست خود مالیدید ، به مدت 5 تا 15 دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را شست و شو دهید .

افزایش وزن توسط طب سنتی

نشانه ها مزاج سوداوی

نشانه های عینی : 

+ ترش بودن دهان

+ سیاهی زیر چشمان

+ پوستی تیره ( اصطلاحا سبزه )

+ قفسه سینه کوچک

+ لاغر استخوانی

+ پوست سرد و زبر

نشانه های ذهنی :

+ نفخ معده

+ سرگیجه و استفراغ

+ سرد شدن کف پا ها و دستان

+ خواب بیش از اندازه

+ احساس کشیدگی در دستگاه تناسلی

روش درمان برای لاغری در مزاج سوداوی

این گونه افراد دقیقا بر خلاف کسانی که در مزاج صفراوی دسته بندی می شوند ، دارای مزاج سرد و خشک می باشند و برای اینکه بتوانند وزن خود را افزایش بدهند ، باید از مواد غذایی که طبعی گرم و تر دارند استفاده بکنند .

خوردنی های گرم و تر :

گوشت مرغ – شربت عسل – شلغم – گوشت گوسفند – گوشت شتر موغ – تخم مرغ – توت – استفاده از مصلحات ( زیره، دارچین، زنجبیل، نعناع، زعفران ) – حبوبات ( گندم و اقسام لوبیا ، نخود ) – صیفیجات ( خربزه، خیار چنبر، طالبی و گرمک ) .

مواد اشتها آور در این نوع مزاج :

این گونه افراد باید نیم ساعت قبل از اینکه بخواهند غذا بخورند ، باید به مقدار یک یا دو قاشق از عرق های ترخون و یا بومادران استفاده کنند .

روغن های مناسب بری پوست این افراد :

این گونه افراد باید با استفاده از روغن بنفشه یا روغن بادام به مدت 5 تا 15 دقیقه از ماساژ دورانی بدن استفادع کنند .

افزایش وزن توسط طب سنتی از یک مقوله پیروی می کند و آن هم از بین بردن خشکی پوست و بدن می باشد . از نظر اطبای طب سنتی ، لاغری در افرادی که این دو نوع مزاج را دارند به خاطر خشکی پوست و بدنشان است و به همین علت است که در تمام نسخه های آنها از مواد غذایی تر استفاده شده است .

امیدوارم از مقاله افزایش وزن توسط طب سنتی استفاده کافی را برده باشید .

منبع : asanteb.com

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو