راهنمای استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

راهنمای استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون


منبع: زیبامون

808

1398/12/20

17:33


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم به شما آموزش بدهیم که چگونه برای موقعیت های رسمی لباس بپوشید, با ما همراه باشید.

راهنمای استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

 در جامعه امروزی که اکثر افراد با دیدن ظاهر و لباس های شما ,شروع به قضاوت راجع به شخصیت, داشته ها و توانایی هایتان می کنند ,اگر در موقعیت های رسمی قرار بگیرید ما حرفه‌ای لباس نپوشیده باشید احتمال دارد که توسط بقیه دست کم گرفته شوید. در نتیجه همیشه مهم است که برای رسیدن به موفقیت کاری و حرفه ای بلد باشید چگونه جوری رفتار کنید که ظاهر و استایل تان نیز این موفقیت ها را فریاد بزند. زیرا که موفقیت در واقع با اعتماد به نفس شروع می شود و استایل شما و جوری که لباس می پوشید روی اعتماد به نفستان تاثیر مستقیم دارد . در نتیجه برای اینکه بتوانید به بقیه قدرت و توانایی های تان را نشان دهید نیاز است که بلد باشید مطابق با آنها نیز لباس بپوشید. در ادامه می خواهیم تعدادی از کدهای مخصوص لباس پوشیدن برای موقعیت های حرفه ای و رسمی را به شما نشان بدهیم تا با کمک آنها بتوانید در محل کارتان بهتر بدرخشید .با زیبامون دات کام همراه باشید.

استایل-ویمسیکال-راهنمای-انتخاب-لباس-مد

استایل رسمی و بیزنسی

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

در یک فضای به شدت رسمی که حس و حال بیزینسی نیز دارد کد اصلی برای لباس پوشیدن یک کت و شلوار مشکی , سرمه ای ,خاکستری تیره و یا سفید است.

این کد لباس برای خانم ها و آقایان تا حدی یکسان است. آقایون باید همراه با کتشان یک شلوار همرنگ از همان جنس بپوشند و بلوز زیری کتی که پوشیده اند, باید سفید, آبی کم رنگ, زرشکی و یا طیف هایی از رنگ کرمی که قابل قبول هستند باشد. در کنار این ها نیز آقایان می توانند کراوات های با طرح های ساده و محتاطانه انتخاب کنند. بهترین انتخاب برای کفش نیز کفشهای چرمی و ساده است که مشکی و یا قهوه ای هستند. در واقع بهتر است کفش ها از رنگ کت تا حدی تیره تر باشند.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

خانم ها می توانند در این فضا کت و شلوار زنانه یک رنگ بپوشند و یا همراه کت شان دامن بپوشند. یک ژاکت آستین بلند با همان طیف رنگی همراه با دامن و شلوار نیز قابل قبول است. بهتر است که خانمها از پوشیدن کفش هایی که به شدت پاشنه بلند هستند در این شرایط دوری کنند و پاشنه کفش هایشان در حد متوسط باشد. فراموش نکنید که شلواری که می‌پوشید هرگز نباید بیش از حد تنگ باشد.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

اگر تصمیم دارید دامن بپوشید دامنتان باید تا روی زانو و یا پایین تر از آن نیز برسد. پوشیدن دامن های کوتاه به شدت در این شرایط اشتباه است. رنگ کفش و کیف تان نیز باید همراه با رنگ کت دامن و کت شلوار تان باشد. هرگز کفش های جلو باز و یا صندل نپوشید. می توانید در این حالت ها از جواهرات کلاسیک نیز استفاده کنید که شخصیت تان را بیشتر به چشم بیاورد. اما فراموش نکنید که جواهراتی که انتخاب می کنید نباید بیش از حد شلوغ و پر زرق و برق باشند , یا سر و صدا ایجاد کنند و یا بیش از حد بزرگ باشند.

اموزش و راهنمای ست کردن جواهرات با لباس

استایل کژوال رسمی

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

اگر قصد استفاده از استایل کژوال رسمی را داشته باشید ,در این حالت شما می توانید استایل شخصی تان را نیز در کنار این تیپ به نمایش بگذارید و حتی از حد رسمی بودن استایلی که دارید نیز کم کنید. شما می توانید کت و شلوارهای کلاسیک را که برای استایل رسمی نیاز است کنار بگذارید و از کت و شلوار ها و لباس هایی که بیشتر مایل هستید بپوشید استفاده کنید.استایل کژوال رسمی می تواند به شما کمک کند که در عین راحت بودن, رسمی و جدی به نظر برسید .

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

آقایون در این حالت می توانند جدا از کت و شلوار ، یک ژاکت و یا یک بلوز راحت بدون استفاده از کراوات بپوشند. بلوزهای آستین بلند دکمه دار که راه راه و یا چهارخانه  هستند بهترین انتخاب برای استایل کژوال رسمی است. ولی بهتر است کنار این بلیزها آقایون حتما شلوار نخی بپوشند و یا کنار آن یک ژاکت و سویشرت مناسب همراه داشته باشند.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

در این حالت اقایون می توانند از رنگهای تیره ای نظیر خاکی, قهوه‌ای و غیره نیز استفاده کنند.اما شلوار جین کاملا قدغن است. فراموش نکنید که حتما باید بلوزی که پوشیده اید درون شلوارتان قرار بگیرد و جلوی آن باز و رها  نباشد. باید از کمربندهای چرمی استفاده کنید و کفش تان نیز ترجیحاً باید چرمی و رسمی باشد.هرگز نباید در این شرایط کفش اسپرت و ورزشی بپوشید.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

خانم ها در این شرایط برای داشتن یک استایل کژوال رسمی می‌ توانند بلوز های ابریشمی بپوشند یا بلوزهای راه راه  یا چهارخانه, کاردیگان و سویشرت استفاده کنند و یا روی آن ها ژاکت های سبک به تن کنند.شما می توانید از رنگ ها و طرح ها و پرینت های متفاوتی بهره ببرید , ولی فراموش نکنید که باید بیس و پایه استایل تان همچنان رسمی بماند. استفاده از از طرح های متفاوت مثلا دامن هایی که رنگی هستند ولی یک بالا پوش با رنگ خنثی با آنها همراه شده است می تواند آپشن خوبی باشد.اما هم چنان باید از پوشیدن دامن های کوتاه و لباس های تنگ خودداری کنید.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

کفش هایی که پاشنه مناسبی دارند و یا کفش های بدون پاشنه انتخاب خوبی هستند. اما به خاطر اینکه استایل انتخاب شما کژوال رسمی است , می توانید با رنگ ها بازی کنید و انتخاب زیاد تری داشته باشید. همچنین شما می توانید از اکسسوری های بیشتری استفاده کنید و با کمک کمربندها ,ساعت روسری ,گردنبند ,گوشواره و انواع و اقسام جواهرات مختلف استایل اصلی خودتان را بیشتر به نمایش بگذارید. اما فراموش نکنید که هم ‌چنان استایل تان باید مناسب باشد و بیش از حد زرق و برق نداشته باشد.

نکات ست کردن کیف و کفش زنانه + مدل کیف و کفش برای نوروز 99

استایل کژوال هوشمندانه

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

استایل کژوال هوشمندانه از استایل کژوال رسمی و سایر استایل های رسمی جای بیشتری برای خلاقیت به شما می دهد. این استایل زیاد روی حال و هوای رسمی تمرکز ندارد و در واقع به شما اجازه می‌دهد که بیشتر سلیقه خودتان در فشن را با انتخاب رنگ ها و طرح های متفاوت ابراز کرده و از آن بهره ببرید. شما می توانید از این استایل در شرایط غیر رسمی نیز استفاده کنید. در واقع این استایل مخصوص وقتی است که می‌خواهید باهوش و جذاب به نظر برسید.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

آقایان برای داشتن این استایل می‌توانند از ژاکت ها ,کت های سبک و یا کاردیگان استفاده کنند. بلوزهای آستین بلند و بلوز های اسپرت نیز انتخاب مناسبی هستند. شلوار های خاکی و یا جین هایی که حس و حال جدی تری دارند نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.همچین به جای اینکه کفش های اداری چرمی را به استایل خود اضافه کنید نیز, می توانید کفش متفاوت تری را انتخاب کنید و نیاز نیست حتماً کفشتان رسمی باشد. کفش های راحتی مردانه و کفش های طبی نیز انتخاب مناسبی هستند.

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

برای خانم ها نیز این شرایط آسان است. آنها می توانند با پوشیدن بلوز هایی که حس و حال ساده تری دارند, بلوزهایی که دکمه دار هستند و یا حتی پوشیدن بلوزهای بافتنی و تاپ میتوانند با احساس آرامش بیشتری , استایل خودتان را شکل بدهند. خانمها آزاد هستند که مقداری رنگ به استایلشان اضافه کنند. در استایل کژوال هوشمندانه خانوم ها ازاد هستند از دامن های متفاوت استفاده کنند, کفش‌های پاشنه بلند بپوشند و یا از کفش های بدون پاشنه زیباتری استفاده کنند. صندل ها ,بوت و نیم بوت و همچنین کفش های عروسکی کاملا در این استایل آزاد هستند. اما  همچنان خانم‌ ها نباید فراموش کنند که از پوشیدن کفش هایی که بشدت زرق و برق دارند باید فراری باشند.در واقع هنگام انتخاب کفش و اکسسوری ها باید روی این نکته که می‌خواهند باهوش و جذاب به نظر برسند, توجه ویژه‌ای بگذارند.

راهنمای استایل کلاسیک برای خانم ها و دختر خانم ها

استایل مجلسی

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

این استایل که مخصوص مهمانی های شبانه و دورهمی های رسمی است , یکی از استایل هایی است که می تواند امتحانش برای همه جذاب باشد. در این نوع استایل هیچ کد مخصوصی برای لباس پوشیدن وجود ندارد. این استایل همچنان تا حدی رسمی است اما جا برای خلاقیت و استفاده از طرح ها و رنگ ها باز است. در بعضی مهمانی ها قبل از اینکه مهمان ها در آنجا حضور داشته باشند کد و تم مهمانی در دعوت نامه ذکر می شود و افراد می‌توانند با توجه به آن استایل مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

آقایون می توانند با توجه به وضعیت مهمانی و کد‌ رنگ کد های متفاوتی انتخاب کنند.رنگ بلوزی که زیر کت شان می‌پوشند, باید بیش از حد جلب توجه نکند و کراوات و  یا پاپیونی که استفاده می کنند باید رنگ ساده ای داشته باشد و طرح های به شدت جیغ در آن استفاده نشده باشد. برای دستمال جیبی و سایر اکسسوری ها آقایون باید توجه شان را به سمت کراواتی که انتخاب کرده‌اند ببرند و با توجه به طرح و رنگ آن اکسسوری هایشان را انتخاب کنند. اگر کت و شلواری که پوشیده‌اند رنگ تیره و خنثی دارند می‌توانند در کراوات و دستمال جیبی و سایر اکسسوری ها این کمبود رنگ را جبران کنند تا ظاهرشان بیش از حد خسته کننده نشود .

 

استایل رسمی و بیزنسی برای خانوم ها و اقایون

خانم ها می توانند یک لباس مهمانی مجلل انتخاب کنند. دامن ها و پیراهن های استفاده شده در این فضا باید تا زانو برسند. لباس های انتخاب شده می توانند پر زرق و برق باشند و یا حتی تنگ باشند. این به خانم ها اجازه می دهد که با توجه به اندام و سلیقه ای که دارند لباس مورد نظر خود را انتخاب کند. اما مهمترین اصل این است که به کد رنگ و تم مهمانی وفادار بمانند. در واقع در این فضا  خانم‌ ها باید بیشتر فروتن باشند تا اینکه تلاش کنند خود را به نمایش بگذارند. توجه خانمها باید در اینگونه شرایط بیشتر روی این باشد که با وقار و مناسب به نظر برسند. همچنین برای انتخاب اکسسوری و مدل مو دست خانم ها در این شرایط آزاد است و می توانند با توجه به لباسی که پوشیده اند و سلیقه خاصی که دارند اکسسوری ها و مدل مو و آرایش شان را انتخاب کنند.

انواع لباس مجلسی پوشیده برای خانم های شیکپوش + عکس

اینکه بتوانید در شرایط رسمی لباسهای های مناسبی بپوشید و انتخاب کنید , به طور عجیبی می‌تواند تاثیر زیادی روی موفقیت کاری شما بگذارد. لباس ها نشان می دهند که هر فرد چقدر روی زندگی اش کنترل دارد و تا چه حد می تواند در زمینه های متفاوت موفق عمل کند. در واقع لباس شما درون شما را نشان می دهد و اگر می خواهید در چشم دیگران با هوش و ذکاوت به نظر برسید باید بتوانید در موقعیت های متفاوت لباس های مناسب به تن کنید. اشتباه در پوشیدن لباس ها می توانند نظر دیگران نسبت به شما را برگرداند و باعث شود کسی شما را جدی نگیرد. امیدواریم توانسته باشیم به شما در این زمینه کمک کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو