محصولات آینده اپل به نمایشگر اولد مجهزند

منبع: آسمونی

81

1398/4/3

00:09


نمایشگرهای OLED با توجه به ارائه کیفیت و وضوح درخور توجه و همچنین دیگر امکانات کاربردی، امروزه بسیار مورد توجه شرکت های مختلف تولیدکننده گوشی های هوشمند قرار گرفته و شرکت سامسونگ به عنوان پیشتاز در تولید این نوع صفحه نمایش ها به خوبی تواسنته است که نیاز شرکت های گوناگون را برطرف کرده و سود خوبی را نیز بدست آورد.

به گزارش وب سایت آسمونی، به دنبال همین موضوع شنیده هایی به گوش رسیده است که خبر از احتمال استفاده این نوع نمایشگرها در تبلت ها و لپتاپ های اپل می دهند. این احتمال یا به نوعی تصمیم از سمت اپل گرفته نشده، چرا که به مدتی قبل باز می گردد. همه چیز از آن جایی آغاز شد که اپل نتوانست مطابق قراردادی که با سامسونگ در زمینه پنل های OLDE انعقاد کرده بود، عمل کرده و پنل OLED کافی برای آیفون های تولیدی خود خریداری کند. به دنبال همین موضوع اخیرا ETnews اطلاعاتی را منتشر کرده است که نشان می دهد این قرارداد می تواند باعث شود که اپل بتواند از پنل های OLED ساموسنگ در محصولات جدید خود شامل تبلت ها و لپ تاپ ها استفاده کند. به این ترتیب این موضوع تنها به خواسته این شرکت بستگی نداشته و ملزم به رسیدن توافقی جدید با سامسونگ دیسپلی می باشد.

محصولات آینده اپل متحول می شوند

به این ترتیب این موضوع می تواند گامی مناسب در جهت رفع مشکلات به وجود آمده میان دو شرکت بزرگ و نام آشنا باشد. چرا که هم اکنون اپل در گوشی های هوشمند آیفون XS و XS مکس نیز از پنل های تولیدشده توسط سامسونگ استفاده کرده است. از طرفی در ماه های اخیر فروش این محصولات کاهش قابل توجهی داشته و پنل های خریداری شده نیز بدون استفاده باقی مانده اند، از همین جهت به نظر می رسد که استفاده کردن از این ها در محصولات تازه می تواند یک تصمیم خوب و مناسب باشد.

جالب است بدانید که هم اکنون نیز این پنل های باکیفیت توانسته اند که از گوشی های هوشمند جداشده و پای خود را در تبلت ها و لپتاپ ها نیز باز کنند. سامسونگ در تبلت های سری گلکسی Tab S اقدام به استفاده کردن از پنل های تولید شده توسط خودش کرد و شرکت لنوو نیز مدل تینک پد X1 یوگا از لپتاپ های خود را به این نوع از صفحه نمایش مجهز گردیده است. این درحالی است که اپل درحال حاظر تنها در گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند خودش نمایشگر OLED را بکار گرفته است.

اخیر در گزارش ها شاهد این موضوع بودیم که اپل در حال آماده شدن برای 7 مدل جدید از لپتاپ های خودش می باشد، نسل آینده مک بوک پرو و آیپد نیز با طراحی جدید که به فناوری mini-LED مجهز گردیده در راه هستند. باید دید که کدام یک از این محصولات می توانند در قسمت نمایشگر خود پنل های OLED سامسونگ را جای دهند. البته برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که اپل نسل جدید آیفون XR را حتما به این نوع از نمایشگرها مجهز خواهد کرد، چراکه این گوشی هوشمند توانسته است که فروش خوبی را تجربه کند.

منبع : theverge

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو