ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار ؛ گوگل، یک کسب‌وکار تجاری است نه شیطان!

منبع: تکراتو

2

1402/8/9

23:07


اظهارات ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار گوگل، حاکی از رد تمامی اتهامات وارد شده به این شرکت مبنی بر رفتارهای ضد رقابتی و همچنین دفاع از قرارداد با شرکت‌هایی نظیر اپل بود.

ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار ؛ گوگل، یک کسب‌وکار تجاری است نه شیطان!

اظهارات ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار گوگل، حاکی از رد تمامی اتهامات وارد شده به این شرکت مبنی بر رفتارهای ضد رقابتی و همچنین دفاع از قرارداد با شرکت‌هایی نظیر اپل بود.

در دادگاه ضدانحصاری، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، به اتهاماتی درباره تسلط گوگل بر بازار جستجو پاسخ داد. او تأکید کرد که گوگل یک کسب‌وکار تجاری است و ادعاهای مطرح شده درباره شیطان بودن این شرکت نادرست است. در شهادت خود، پیچای توضیح داد که پول مربوط به موتور جستجوی پیش‌فرض گوگل از کجا به دست می‌آید. همچنین اعلام شده است که گوگل سالانه میلیاردها دلار به سازندگان موبایل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض آن‌ها باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار ادعا داشت، گوگل یک کسب‌وکار تجاری است نه شیطان!

دولت آمریکا ادعا می‌کند که گوگل حدود 90 درصد از بازار جستجو را در اختیار دارد و سالانه حدود 10 میلیارد دلار به‌صورت غیرقانونی به سازندگان موبایل، از جمله اپل و برخی شرکت‌های مخابراتی، پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض آن‌ها باقی بماند.

ساندار پیچای در روز گذشته در دادگاه محاکمه ضدانحصاری ایالات‌متحده علیه گوگل حاضر شد و شهادت داد. قاضی مسئول رسیدگی به پرونده ضدانحصاری وزارت دادگستری علیه گوگل است. وزارت دادگستری ادعا می‌کند که گوگل با اپل و سایر شرکت‌ها قراردادهای ضدرقابتی منعقد کرده و جایگاه خاصی برای موتور جستجوی خود ایجاد کرده است؛ حال آنکه گوگل ادعا می‌کند این جایگاه را به‌واسطه برتری محصولات خود کسب کرده است.

استدلال دولت آمریکا این است که در سال 2005، گوگل از عملکرد مایکروسافت انتقاد کرده بود و معتقد بود که مایکروسافت مسیر درستی را پیش نمی‌برد. اما در حال حاضر، گوگل همان کاری را انجام می‌دهد که زمانی خودش به آن انتقاد داشت. در آن زمان، مایکروسافت آخرین نسخه مرورگر وب خود را (IE7) به‌صورت پیش‌فرض در کامپیوترها عرضه کرده بود. این رویکرد مورد انتقاد گوگل قرار گرفت. دادگاه همچنین بیان می‌کند که اکثر کاربران مایل به تغییر تنظیمات پیش‌فرض نیستند و رویکردهای گوگل درست نیست.

ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار

ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار

ساندار پیچای در دادگاه شهادت داد که با تبدیل موتور جستجوی گوگل به بخشی یکپارچه از مرورگر کروم و با ارائه طراحی مینیمالیستی، کاربران می‌توانند فضای بیشتری را برای نتایج جستجو و محتوای وب در پنجره مرورگر خود داشته باشند.

وکیل گوگل، جان اشمیتلین، ایمیلی مربوط به ارتباطات داخلی شرکت را ارائه کرد که نشان می‌دهد کاربرانی که از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به مرورگر گوگل تغییر وضعیت می‌دهند، منجر به افزایش 48 درصدی جستجوی آن‌ها در گوگل می‌شود. همچنین آمده است که کاربرانی که از مرورگر فایرفاکس موزیلا به کروم تغییر وضعیت می‌دهند، 27 درصد بیشتر در گوگل جستجو کرده‌اند. شهادت ساندار پیچای نشان می‌دهد که ادعاهای رقبا، از جمله ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بی‌اساس است.

در خبرهای قبلی اعلام شده بود که گوگل بیش از 10 میلیارد دلار در سال به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه‌های آن‌ها باشد. براساس مستنداتی که هفته گذشته منتشر شد، در سال 2021 این شرکت 26.3 میلیارد دلار برای قراردادهای مربوط به پیش‌فرض‌کردن موتور جستجوی گوگل به شرکت‌های مختلف در جهان پول پرداخت کرده است.

ساندار پیچای در مورد این موضوع اظهار کرد که گوگل نسبت به سایر تولیدکنندگان موبایل، به اپل بیشترین مبلغ را پرداخت می‌کند . او بیان کرد که گوگل قراردادهای جداگانه‌ای با تولیدکنندگان مختلف گوشی‌های اندرویدی و شرکت‌های مخابراتی دارد.

ساندار پیچای اظهار داشت: “به‌طور پیش‌فرض، ما می‌دانیم که این کار منجر به افزایش استفاده از محصولات و خدمات گوگل می‌شود. در واقع، هدف ما از این قراردادها نیز همین است.

ساندار پیچای همچنین مدعی شد که رابطه اپل و گوگل همیشه خوب نبوده است. او در دسامبر 2018، با تیم کوک، مدیرعامل اپل، دیدار کرد و گفت که به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه اپل، او و تیم کوک تقریباً هر سال با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا در مورد معامله خود گفت‌و‌گو کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اظهارات ساندار پیچای در دادگاه ضدانحصار گوگل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Theverge

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو