ژانر ترسناک یکی از محبوب ترین انتخاب علاقه مندان به سینماست و همه ساله آثار متعددی در ژانر وحشت در سینما به اکران در می آیند. در ادامه سلسله مطالب معرفی فیلمهایی که باید در ایام قرنطینه ببینید، این بار « 5 فیلم برتر ترسناک که باید در ایام قرنطینه دید » را معرفی کرده ایم که امیدواریم باعث شود در دوران قرنطینه با تماشای آنها وحشت روزگارتان دو چندان شود!

او تعقیب می کند (It Follows):

5- او تعقیب می کند (It Follows): فیلم « او تعقیب می کند » محصول سال 2014، فیلمی کم هزینه اما با ایده ای بکر بود که توانست رضایت بالای علاقه مندان به سینمای ترسناک را به همراه بیاورد. فیلم درباره افراد نوجوانی است که پس از ارتباط با یکدیگر، متوجه می شوند انسانی که نمی بینند به دنبال آنهاست و قصد کشتن شان را دارد! برخلاف دیگر آثار ترسناک، در اینجا شرور داستان نه عصبانی است و نه می دود و نه سریعتر از سوژه است، بلکه او آرام و خونسرد است و برای کشتن شما قدم عادی خود را بر می دارد که می تواند باعث ترس مضاعف شما شود!

فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity

4-فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity): « فعالیت فراطبیعی » در سال 2007 یک اتفاق جدید و غیرمنتظره در ژانر ترسناک بود. فیلمی که هیچ کمپانی مسئولیت ساخت آن را برعهده نگرفت و باعث شد تا خود نویسنده با بودجه 15 هزار دلار مسئولیت ساخت آن را برعهده بگیرد و سپس شاهد سود 200 میلیون دلاری اثر شود! فیلم داستان زوج جوانی است که در کنار هم زندگی آرامی را سپری می کنند تا اینکه اتفاقاتی در منزل شان رخ می هد. « فعالیت های فراطبیعی » به راحتی در روزهای قرنطینه می تواند وحشت دو چندانی به تن تان بیندازد و البته نباید این نکته را فراموش کنید که از این عنوان چند قسمت دیگر ساخته شده که بصورت تصاعدی بر میزان فاجعه بار بودن آنها افزوده شده! پس تنها به تماشای قسمت اول فیلم که محصول سال 2007 است بنشینید و به سراغ قسمت های دیگر نروید!

حلقه (Ring

3- حلقه (Ring): نمی توان هنگام تنظیم کردن یک لیست از فیلمهای ترسناک، به سراغ سینمای ژاپن نرفت و حداقل یک نماینده از آن در لیست قرار نداد. فیلم ژاپنی که برای تماشا در ایام قرنطینه در لیست قرار داده ایم، « حلقه » محصول سال 1998 به کارگردانی هیدئو ناکاتا است. داستان فیلم درباره نوار ویدئویی است که هرکس آن را نگاه می کند به دلایل نامشخص از دنیا می رود. « حلقه » یکی از تحسین شده ترین آثار ترسناک تاریخ سینما به شمار می رود که چندین نسخه آمریکایی هم براساس آن ساخته شد که ارزش چندانی نداشتند. برای تجربه وحشت از تماشای « حلقه » باید به سراغ نسخه اصلی ژاپنی بروید!

بچه رزماری (Rosemary's Baby):

2- بچه رزماری (Rosemary's Baby): یکی از گزینه های لیست ما اثرِ روانشناسانه « بچه رزماری » است که در سال 1968 توسط رومن پولانسکی ساخته شد. اثری که در آن مقطع تعریفی جدید از ژانر وحشت ارائه داد و آن را با مفاهیم جدیدتری مانند فرقه و آئین های مذهبی آشنا کرد. داستان فیلم درباره زوج جوانی است که به آپارتمانی جدید نقل مکان می کنند اما در ادامه اتفاقات وحشتناکی رخ می دهد. حواشی فیلم « بچه رزماری » نیز بسیار و البته تلخ بودند. مانند ماجرای فرقه منسون ها که بر این باور هستند که با تماشای « بچه رزماری » قصد کشتن پولانسکی را داشتند اما در عوض، شارون تیت قربانی بزرگ این جنایت شد. تماشای « بچه رزماری » می تواند گزینه جذابِ ترسناکی برای تماشا در ایام قرنطینه باشد.

جن گیر (The Exorcist):

1- جن گیر (The Exorcist): در تاریخ سینما آثار مختلفی با پسوند و پیشوند " جن گیر " ساخته شده که اغلب آنها ضعیف و فراموش شدنی بودند. بسیاری از این فیلمها تلاش کردند تا شبیه به اثر ویلیام فریدکین در سال 1973 شوند اما آنچه که در تاریخ سینما باقی ماند و نظیر او یافت نشد، نسخه اصلی « جن گیر » بود. فیلمی با فیلمنامه دقیق و دکوپاژ و میزانس صحیح که توانست اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را کسب کند. جن گیر داستان دختر جن زده ای را روایت می کند که یک کشیش سعی در درمان او دارد. از « جن گیر » کماکان پس از گذشت نزدیک به نیم قرن به عنوان بهترین فیلم ترسناک تاریخ سینما یاد می کنند.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید