دسته بندی : آموزش,سرگرمی

۲۰ راه واقعی برای ثروتمند شدن  !

اگر عبارت “چگونه ثروتمند شویم” را در کامپیوتر خود تایپ کرده اید و و دکمه سرچ را زده اید، حتما راه های زیادی برای ثروتمند شدن به شما معرفی شده است که شاید بعضی از آنها به نظر شما غیر واقعی و مسخره باشند. در بسیاری از مقالات طوری صحبت می شود که انگار همه چیز و عالی و ایده آل است و همه ما در دو قدمی ثروتمند شدن می باشیم. بیشتر این مقالات دروغ هستند. بنابراین هر مطلبی را باور نکنید. مخصوصا مطالبی که باور دارند برای سریع پولدار شدن، راه های ساده ای وجود دارد. این اتفاق غیر ممکن است؛ مگر اینکه از طرف فرد پولداری، ارثی به شما رسیده باشد.

ثروتمند شدن در ایران

ثروتمند شدن (۱)

 

  1. یک تجارت راه اندازی کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که تجارت یا بیزینس جدید شما موفق می شود، حتما باید موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • از کاری که انجام می دهید، لذت ببرید.
  • تجارت خود را جدی بگیرید.
  • برای فعالیت تجاری برنامه ریزی خود داشته باشید.
  • اموال خود را هوشمندانه مدیریت کنید.
  • فعالیت های بازاریابی را از قبل تمرین کنید.
  • روی نیازهای مشتری تمرکز کنید.
  • از ارتقای خود و تجارتی که دارید، خجالت نکشید.
  • یک تصویر تجاری تخصصی بسازید.
  • خدمات شخصی سازی شده ارائه دهید.
  • از تکنولوژی استفاده کنید.

 

  1. روی دارایی واقعی خود سرمایه گزاری کنید.

زمانی که در سال ۲۰۰۸، وضعیت اقتصادی تغییر کرد، دارای واقعی هر فرد، حرف اول را می زد. خرید و فروش و ارتقای تجارت از راه عالی، راهی تضمینی  برای به دست آوردن ثروت است. مثلا اگر ۲۰۰,۰۰۰ دلار وام گرفته اید، و ۵۰,۰۰۰ دلار آن را برای خرید لوازم مورد نیاز تجارتتان، خرج کرده اید که حدود ۲۵۰,۰۰۰ دلار می ارزد، باید آن ها را ۴۰۰,۰۰۰ دلار بفروشید تا بتوانید به راحتی پول خود را دو برابر کنید.

 

  1. در بورس سرمایه گزاری کنید.

حتما از یک فرد متخصص در این زمینه سوال کنید و راه های ثروتمند شدن سریع او را جویا شوید. او به شما می گوید که چگونه باید در بورس سرمایه گزاری کنید. باید هوشمندانه این کار را انجام دهید تا در کوتاه مدت آن را چند برابر کنید. در این زمان ها ممکن است که بازار بورس پایدار نباشد، اما باعث می شود که در این کار متخصص شوید و تجربه به دست بیاورید. می توانید هر روز تغییرات و افزایش تجربیات را در خودتان مشاهده کنید. زمانی که سهام بورس قیمت پایین تری دارد، مقدار بیشتری خریداری کنید.

 

ثروتمند شدن (۲)

ثروتمند شدن از طریق بورس

  1. یک محصول جدید طراحی کنید.

زمانی که بتوانید یک محصول جدید طراحی کنید، حتما باید اموال خود را نیز کاملا عقلانی مدیریت کنید. چیز دیگری که باید از آن پول به دست بیاورید، گرفتن مجوز است. زمانی که مجوز محصول را بگیرید، می توانید با جاهای مختلف قرارداد ببندید. سپس این مجوز و یا پروانه کسب کپی می شود، پس می توانید آن را بفروشید و در نهایت محصول شما را وارد بازار می شود. دیگر شما به طور دائم می توانید صاحب خط تولیدی محصول باشید.

 

  1. اموال خود را اجاره دهید.

مزیت اموال اجاره ای این است که از طریق آن می توان همزمان ۵ تا ۹ شغل داشت و فقط با سرمایه قبلی، درآمد خود را افزایش داد. افرادی که صاحب ملک یا دارایی هستند و فول تایم در اداره کار می کنند، احتمالا به زودی بازنشست می شوند، پس باید به فکر دوران بازنشستگی باشند.

 

  1. یک ویدئو بسازید.

اینترنت مکانی عالی برای گشتن به دنبال راه هایی ثروتمند شدن سریع می باشد. اگر چیز خاص و منحصربفردی دارید که می خواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، حتما از آن ویدئو بسیازید و آن را در یوتیوب آپلود کنید. تبلیغات یوتیوب برای هر ۱۰۰۰ بازدید، ۲ دلار پرداخت می کند. اگر کانال یوتیوب شما معروف شود، توانایی بستن قرارداد و درآمد میلیونی از یوتیوب پیدا خواهید کرد.

 

ثروتمند شدن (۳)

چیکار کنیم ثروتمند بشیم

  1. قراردادهای کاری مختلف را قبول کنید.

مردم در بحران اقتصادی می توانند هر نوع شغلی داشته باشند، حتی آنهایی که درآمد خوبی ندارند. اگرچه که شغل های چالش برانگیزی وجود دارد که گذران زندگی از طریق آنها سخت است. از طرفی شغل هایی هستند که احتمال جرم شناخته شدن آنها بالاست. غیر از این موارد باید هر کاری را قبول کنید و از کار نکردن نترسید و تجربه خود را بالا ببرید.

 

  1. اموال و دارایی را انتخاب کنید که نیاز به پرداخت مالیات ندارد.

بعضی از اموال و دارایی ها، مالیات سنگینی دارند اما دارایی هایی هستند که نیاز به پرداخت مالیات زیادی ندارند که بهتر است از آنها استفاده کنید.

 

  1. یک کتاب چاپ کنید.

چگونه یک نویسنده پولدار شویم؟ داستان هایی بنویسید که نویسندگان شما مشتاق به خواندن آنها هستند. خودتان داستان هایتان را به چاپ برسانید تا جایی که از این کار میلیونی پول در بیاورید. نایری بلویل یک رمان نویس در زمینه رمانس می گوید که چاپ کردن داستان هایش را خودش انجام می داده است. او عقیده دارد که اگر داستان های جدید شما مورد توجه قرار بگیرد، افراد ترغیب می شوند که آثار قبلی شما را نیز مطالعه کنند.

 

Young Boy Accountant Watches Money Fall from Sky

ثروتمند شدن با قانون جذب

  1. به یک ستاره تبدیل شوید.

فیلم ها، تبلیغات، نمایش های تلویزیونی در لوکیشن های مختلف ساخته می شود که خودتان می توانید این کار را انجام دهید. اگر خانه شما مکانی خاص و مناسب را برای این کار دارد، می توانید با ساخت فیلم های کوتاه جالب در منزل به یک ستاره تبدیل شوید و تنظیمات ویدئو را نیز خودتان انجام دهید. ثروتمند شدن راه دور و درازی دارد. اگر راهی را پیدا کردید که شما را به سرعت ثروتمند کرد، به آن شک کرده و هوشیار باشید. به جای اینکه در ثروتمند شدن عجله داشته باشید، فکر خود را به کار بگیرید و به دنبال راه هایی برای ثروتمند شدن در خانه باشید.

 

  1. طرز فکر خود را در مورد پول تغییر دهید.

عموم مردم یا از ثروت متنفرند و یا به آن عشق می ورزند. بعضی از افراد در ظاهر نشان می دهند که از پول متنفرند اما در درون خود، آن را آرزو می کنند. البته استثنائاتی نیز وجود دارد اما به طور کل می توان گفت که اکثریت افراد جامعه هنوز فهم و درک درستی در مورد پول و کارکرد آن ندارند. در واقع ثروت می تواند جا پای محکمی را برای افراد و فرزندانشان در آینده ایجاد کند.

چیکار کنیم سریع ثروتمند بشیم ؟؟

افکار ما و دیگر مردم در مورد پول روی فرزندان ما تاثیرگزار است. خود ما نیز بخش وسیعی از این افکار را از خانواده خود دریافت کرده ایم که در تصمیم گیری های مختلف ما نیز بسیار موثر بوده است، بدون اینکه فکر کنیم که پول چقدر می تواند در آینده به ما کمک کند. مطالعات در مورد اقتصاد نشان می دهد افرادی که فارغ التحصیل می شوند، در سال اول با یکدیگر برابرند. اما زمانی که وارد بازار کار شوند، هر یک دلار حقوق بیشتر روی آینده مالی آنها بیشتر آنها تاثیرگزار است. در این مرحله، سطح آگاهی را کمتر مدنظر قرار می دهند.

راه های واقعی برای ثروتمندی

مورد مهم دیگری که باید مدنظر داشته باشید، میزان سرمایه است. زمانی که صبح ها از خواب بیدار می شوید و به سرکار می روید و در حال فروخت یک محصول هستید، یعنی دارید از خودتان، کارمندان و دارایی هایتان برای این شغل استفاده می کنید. در نتیجه باید یاد بگیرید که چگونه از سرمایه خود به نحو احسنت استفاده کنید. هدف این است که کارمندان خود را تشویق به سخت کوشی بیشتر و بیشتر کنید تا اینکه خود آن افراد بتوانند همراه با شما نیز سرمایه گزاری کنند. با چنین اتفاقی مجبور نیستید که از دارایی خود به مقدار زیادی استفاده کنید. پس سعی کنید که تمرکز خود را روی افزایش سرمایه و دارایی قرار دهید تا بتوانید بیشتر و بیشتر پول ذخیره کنید.

 

ثروتمند شدن (۵)

ثروتمند شدن تا هفت نسل

  1. قدرت پول های کم را نیز بدانید.

بزرگ ترین اشتباهی که افراد برای تلاش در جهت ثروتمند شدن انجام می دهند، این است که فکر می کنند که باید با کل دارایی و سرمایه خود کار کنند. اما این نشان از کم فکر کردن است. آنها باور دارند که اگر به یک باره نتوانند ۱۰۰۰ یا ۵۰۰۰ دلار سرمایه را به کار بگیرند، هیچ گاه ثروتمند نخواهند شد. چیزی که این افراد مد نظر قرار نمی دهند، این است که حتی یک ارتش نیز گاهی اوقات فقط از یک سرباز تشکیل می شود. پس باید قدر و ارزش پول های کم را نیز بدانند. اصلا نیاز نیست که کل حقوق خود را پس انداز کنید، همان مقدار اندک در ماه نیز در نهایت می تواند تبدیل به میلیون ها دلار شود.

 

  1. در واقع با هر دلاری که پس انداز می کنید، برای خود آزادی میخرید.

زمانی که به اصل پس انداز کردن فکر کنید، می فهمید که هزینه ۲۰ دلاری چقدر با ۴۰ دلاری فرق دارد. پول می تواند برای شما کار کند و هرچقدر که بیشتر آن را به کار بگیرید، رشد بیشتر و سریع تری خواهید داشت. پول بیشتر به معنای آزادی بیشتر برای شما و فرزندانتان در آینده می باشد. اگر منبع درآمدی دارید، باید همین امروز به ساخت ثروت فکر کنید. شاید هم اکنون فقط ۵ یا ۱۰ دلار در اختیار داشته باشید، اما هرکدام از این سرمایه ها تفاوات زیادی را در آینده ایجاد می کند.

 

  1. شما مسئول جایگاه خود در زندگی هستید.

باید روی زمان خود نیز برنامه ریزی کرده و سرمایه گزاری کنید. بسیاری از افراد چنین اقداماتی را مسخره می دانند، زیرا نمی توانند تا ده سال دیگر برای ثروتمند شدن صبر کنند. آنها ترجیح می دهند که همین الان از پول خود لذت ببرند. این نوع طرز فکر کمی احمقانه است. قطعا بیشتر شما تا ۱۰ سال دیگر زده خواهید ماند. اما مسئله مهم این است که دوست دارید در ده سال بعد دقیقا چه جایگاهی داشته باشید. چیزی که در ده سال آینده به آن دست پیدا می کنید، بستگی به اقداماتی دارد که همین الان در حال انجام دادنشان هستید. باید ذهن خود را آماده کنید تا تصمیم گیری موثری برای موفقیت های خود داشته باشید. زندگی و رفاه شما بازتاب چگونگی خرج کردن پول و زمان می باشد که مقصد نهایی شما را تعیین می کنند.

 

ثروتمند شدن (۶)

راه های ثروتمند شدن میلیاردرها 

  1. صاحب چیزی باشید.

باید سعی کنید که بین تولیدات یا درآمد خود و زندگی روزانه تان تعادل ایجاد کنید تا دچار سردرگمی نشوید. یک سرمایه گزار به خوبی درک می کند که اگر کمپانی خود را با افراد معتبری به اشتراک بگذارد، قطعا پول بیشتری به دست خواهد آورد. در نتیجه برای اینکه خودش در آمد بیشتری داشته باشد، باید دارای یک سهام باشد و سرمایه گزاری کند.

راه و روش عملی برای ثروتمند شدن

در واقع باید سعی کنید که درصد خود را در سهام افزایش دهید. این کار شما روی دوستان، همکاران، همسایه ها، اعضای خانواده و خویشاوندانتان نیز تاثیر می گذارد و باعث می شود که آنها نیز به سرمایه گزاری ها شما بپیوندند. در نتیجه با گسترده شدن سهام ها و سرمایه گزاری ها، برند شما اعتبار بیشتری پیدا می کند. آنوقت هرکس در هر جای دنیا که از برند قهوه شما (به عنوان مثال) میل کند، درصد زیادی به همه سهامداران سود خواهد رسید. اما چه بهتر که با افزایش سهام، سعی کنید که خودتان صاحب آن باشید. چون سود صاحب یک سرمایه گزاری با دیگر سهامداران قابل مقایسه نخواهد بود. پس خوب فکر کنید تا بتوانید هر دلار خود را به کار بگیرید.

 

  1. زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید.

در جوامع بزرگی مثل آمریکا، سال های زیادی است که افراد میلیونر و فوق العاده ثروتمندی وجود دارند که کاملا خودساخته می باشند. این افراد معمولا از الگوهای رفتاری خاصی پیروی می کنند و ثروت را خودشان ساخته و به دست می آورند. پس از رفتار چنین افرادی پیروی کنید و حوزه دارایی و اموال خود را گسترش دهید. روی سبک زندگی و رفتار افراد موفق تمرکز کنید و ببینید که دقیقا به کدام رفتار آنها علاقه دارید و کدام را دوست ندارید. در نتیجه از رفتارهای آنان که مورد علاقه شماست، پیروی کنید و آنهایی را که دوست ندارید را کنار بگذارید. خودتان را به شکلی در آورید که می خواهید به آن تبدیل شوید. پس اول از همه روی خودتان سرمایه گزاری کنید، تا پول و ثروت در زندگی شما جریان پیدا کند.

 

  1. خودتان را قانع کنید که هدف شما پول بیشتر نیست.

پول بیشتر نمی تواند همه مشکلات را برطرف کند. پول مانند یک سطح جاذبه ای عمل می کند و باعث می شود که چیزهای دیگر آسان تر به دست بیاید.اما باید به شما یاد بدهد که چگونه به درستی از آن استفاده کنید. اگر نمی توانید که مثلا برای ۲۵۰۰ دلار خود برنامه ریزی صحیحی داشته باشید، باید این کار را یاد بگیرید. پس هدف اصلی شما برخورد صحیح تر با پول است. بسیاری از افراد در دنیا فقط با سالی ۱۰۰۰۰۰ دلار زندگی می کنید و مدام درگیر قرض و بدهی هستند و نمی دانند که چه بلایی سر خود می آورند. در واقع این عادات مخرب آنها در استفاده از پول است که همه چیز را بهم می ریزد.

 

چطور پولدار شویم (۱)

چگونه ثروتمند شویم

  1. اگر خانواده شما ثروتمند نیستند، پس آنها را الگوی خود قرار ندهید.

دیوانگی به این معناست که کاری تکراری را انجام دهید و منتظر یک نتیجه متفاوت باشید. اگر خانواده شما آنطور که شما دلتان می خواهد و در سرتان رویاپردازی می کنید، زندگی نمی کنند، پس حتما باید جسارت داشته باشید و شیوه ای متفاوت را برای زندگی خود در نظر بگیرید تا بتوانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

 

  1. این دو کار را برای ثروتمند شدن انجام دهید.

برای به دست آوردن موفقیت و رفاه مالی باید دو اقدام را حتما انجام دهید که ممکن است خانواده شما تا بحال به آن فکر هم نکرده باشند. اول از همه باید قرض های خود را بپردازید. اول از همه تعیین کنید که کدام بدهی های شما باید قبل از سرمایه گزاری پرداخته شوند. دوم اینکه به پس انداز و سرمایه گزاری فکر کنید، یعنی پس انداز کردن را اولویت قرار دهید. داشتن یک سرمایه گزاری عالی برای موفقیت مالی هر فرد بسیار حائز اهمیت و حیاتی می باشد. فرقی ندارد که نوع سرمایه گزاری شما چه باشد. ارزش سرمایه گزاری نیز در وهله اول تعیین کننده نیست و به هر اندازه ای هم می تواند مناسب باشد. این سرمایه گزاری می تواند در بلند مدت کمک شایانی به شما کند. همین اقدامات کوچک می تواند عاملی برای کسب موفقیت های بزرگ و ثروتمند شدن در آینده باشد.

 

  1. نگران نباشید.

معجزه زندگی این است که نمی دانید در چند صباح آینده قرار است چه اتفاقی رخ دهد. پس بسیار مهم است که راه به کجا می برید. زمانی که می خواهید انتخاب مناسبی در زندگی خود داشته باشید، باید به زندگی تان ارزش بدهید. در مورد اما و اگرها فکر نکنید. هر لحظه زندگی شما می تواند تغییرات زیادی را در آینده به وجود بیاورد و شما را به هدف نهایی تان نزدیک تر کند. در نتیجه حتما کنترل وضعیت خود را داشته باشید. هر دلاری که به دست شما می رسد، دانه ای است که باید برای آینده مالی خود، آن را بکارید. پس نسبت به همین مقادیر کوچک نیز بی اهمیت نباشید. روزی که آخرین قسط ماشین، خانه یا هرچیزی دیگر را بپردازید، یعنی صاحب آن چیز هستید. به این روزها فکر کنید و از مسیری که در آن قرار گرفته اید، لذت ببرید.

گام به گام ثروتمند شدن

تعادل مالی تضمین نمی کند که بتوانید مالیات، سرویس های اقتصادی یا سرمایه گزاری خوبی داشته باشید. پس باید راه و روش صحیح را یاد بگیرید و بدون اطلاعات به ثروتمند شدن فکر نکنید. باید ریسک پذیری و تحمل خود را افزایش دهید. از طرفی دقت کنید که هر نوع سرمایه گزاری برای کار کار شما مناسب نیست و باید با افرادی شریک شوید که قابل اعتماد هستند. پس حتما به راه و روشی که در پیش گرفته اید، دقت کنید تا بتوانید نتایج خوبی را در آینده رقم بزنید.

 

چطور پولدار شویم (۳)

راز های ثروتمند شدن

سخن نهایی در مورد ثروتمند شدن!

ثروت داشتن یکی از مهم ترین چیزهایی است که هر شخص می تواند در ذهن خود به آن فکر کند. جدا از اینکه ثروت یک آرامش و راحتی نسبی را در زندگی به وجود می آورد، میتواند عاملی برای کاهش استرس و اضطراب می باشد. زیرا فرد مطمئن است که می تواند بسیاری از مشکلات، نیازها و هزینه هایی مثل پرداخت قبض ها را با پول برطرف کند. برای بعضی ها پول در آوردن یک نوع انگیزه برای ادامه زندگی محسوب می شود. برای بعضی دیگر پول در آوردن شبیه یک نوع بازی است و دوست دارند که راه ها و سرمایه گزاری های مختلف را تجربه کنند. پیش از هر چیز توصیه می کنیم که قبل از هرچیزی روی فلسفه ای که پشت ثروتمند شدن وجود دارد، تمرکز کنید.

ثروتمند شدن کافی نیست، آنچه همه میخواهند ثروتمند شدن توام با رضایت و شادی است.

 

منبع investorguide / thebalance/ ترجمه اختصاصی سایت دلبرانه 

چطور پولدار شویم (۵)