پیشگیری از ریزش مو با چند اقدام طلایی و توصیه هایی که باید جدی بگیرید

پیشگیری از ریزش مو با چند اقدام طلایی و توصیه هایی که باید جدی بگیرید


منبع: آرگا

159

1399/2/4

10:35


ریزش موی سر مشکلی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، حال ریزش حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو به صورت روزانه طبیعی است، اما اگر تعداد تار مو های ریخته شده از این تعداد بیشتر باشد، یعنی اینکه وی دچار ریزش مو شده است، در ادامه روشهایی برای پیشگیری از ریزش مو معرفی می کنیم.

۲۰ در صد مردان در دهه سوم زندگی خود، دچار ریزش مو می شوند که مهمترین دلیل آن می توان ژنتیک باشد، البته با پیدا کردن دلایل فرعی و رفع مشکل آن می توان تا حدودی ریزش موی آنها را کنترل کرد. همچنین افرادی که در سنین پایین دچار ریزش مو هستند، باید علت اصلی آن را در خانواده و اجداد خود جستجو کنند، به طور کلی عوامل بسیاری همچون سن، تغذیه، استرس، فشار های عصبی، تغییرات هورمونی و … در ریزش موی افراد مختلف مؤثر است.

معرفی روشهایی برای پیشگیری از ریزش مو

همانطور که گفتیم ریزش مو دلایل مختلفی همچون کمبود عناصر و سلولهای خونی، افزایش سن، تغییرات هورمونی مثل یائسگی، بارداری و ریزش مو ارثی و برخی علل دیگر دارد که راه های درمان زیادی نیز برای این مشکل ذکر شده است، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان می باشد.

پیشگیری از ریزش مو+تصویر

مو نیز مانند دیگر اعضای بدن برای رشد و سلامت خود نیاز به مواد غذایی کافی دارد. ضمن اینکه معمولا در معرض محیط بیرون و هوای آلوده قرار می گیرد، لذا نیاز به مراقبت بیشتری دارد. در ادامه برای پیشگیری از ریزش مو و رفع این مشکل توصیه هایی کرده ایم که عمل به آنها می تواند سودمند واقع شود.

از شامپو زدن روزانه خودداری کنید.

انواع شامپو ها و نرم کننده ها برای بهداشت فردی و تمیزی افراد مفید می باشند، اما چون در ترکیبات آنها از مواد شیمیایی استفاده شده است، بنابراین استفاده روزانه از آنها مضر بوده و تاثیر منفی بر روی سلامت مو دارد و موجب خشک شدن مو ها و نیز آسیب به آن می شود، از این رو برای رفع این مشکلات، شامپو زدن روزانه را  به دو تا سه بار در هفته کاهش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر شامپو بر ریزش مو می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

جلوگیری از ریزش مو

کاهش استفاده از محصولات شیمیایی

برخی محصولات آرایشی و زیبایی به دلیل داشتن مواد شیمیایی مضر برای مو مضر می باشند و در صورتی که زیاد مصرف شوند، موجب ضعیف شدن، آسیب و در نتیجه ریزش موی اشخاص خواهند شد. حال در صورت رنگ کردن مداوم مو ها، مدتی را به مو استراحت دهید و اجاز دهید تا رنگ طبیعی اش را نشان دهد. البته استفاده از محصولات کاملا گیاهی و ضمانت شده نیز پیشنهاد خوبی است، ضمن اینکه بعد از به کار بردن محصولات آرایشی می توانید از ماسک های تقویت کننده مو برای ترمیم آن استفاده کنید، در صورت تمایل برای آشنایی با ساخت ماسک ترمیم مو طبیعی می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

پیشگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

بدن و مغز انسان به منظور حفظ سلامت خود نیاز به غذا و مواد مغذی دارد، همچنین بسیاری از مواد معدنی و ویتامین هایی مثل پروتئین، روی، آهن، اسید های چرب امگا ۳، ویتامین B12، ویتامین A، ویتامین C، منیزیم، سلنیوم غنی و سبزیجاتی مغز های خشکبار، سبزیجات برگی، ماهی و لوبیا به منظور جلوگیری از ریزش مو مؤثر می باشند.

پیشگیری از ریزش زیاد مو

اجازه دهید، مو ها به صورت طبیعی خشک شوند.

مو دارای پروتئین خالص است و حرارت زیاد به پروتئین مو ها آسیب می رساند، بنابراین استفاده از دستگاه های خشک کننده مو مثل سشوار برای سلامت مو ها مضر می باشد و به آن آسیب می رساند، بنابراین بعد از استحمام و یا شست و شوی مو ها اجازه دهید تا مو ها به طور طبیعی خشک شوند.

روش های پیشگیری از ریزش مو

همچنین حرارت بالا در شکستن و خرد شدن مو ها تاثیر زیادی دارد، از این رو زمانی که می خواهید مو های خود را فر دهید یا صاف کنید از دستگاه های مطمئن استفاده کنید، ضمن اینکه از تماس طولانی مدت آن بر روی سر خودداری کرده و هر ده ثانیه یکبار وسیله را جابجا کنید. جالب است بدانید که محصولاتی مثل اسپری های مقاوم به دمای زیاد، می تواند آسیب حرارت زیاد بر روی مو را کاهش دهد، بنابراین قبل از حالت دادن مو ها در مواقع ضرورت می توان از این محصولات استفاده کرد.

مو ها را هر چند وقت یکبار کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو ها، بهترین روش برای از بین موخوره مو است. کوتاه کردن مو ها هر از چند گاهی موجب گرفته شدن و جلوگیری موخوره ها و در نتیجه سلامت و پرپشت شدن مو می شود و نیز موجب رویش مجدد مو می شود.

جلوگیری از ریزش موها

از مدل موهای آزار دهنده استفاده نکنید.

مدل مو هایی به شکل دم اسبی، بافت های آفریقایی و یا برخی مدلهای دیگر باعث کشیده شدن تار های مو و جدا شدن آن از ریشه شده و در نتیجه ریزش مو زیاد را به دنبال دارد، حال در صورتی که تمایل دارید، مو های خود را ببندید، می توانید از کش و گیره هایی بدون فلز استفاده کنید، ضمن اینکه نباید از جنس پلاستیک نیز باشند، زیرا موجب آسیب بیشتر مو ها می شوند.

برای پیشگیری از ریزش مو، آن را برس بزنید.

شانه کردن مو ها ضمن مرتب شدن ظاهر مو ها به سلامت و بهداشت آن نیز کمک زیادی می کند. هیچگاه زمانی که مو ها خیس است، آن را شانه نزنید، همچنین برای شانه زدن مو ها از شانه هایی با دانه های پهن و بزرگ استفاده کنید، می توانید در روز یک یا دو بار این کار را انجام دهید، البته توجه داشته باشید که زیاد برس کردن مو ها موجب ضعیف شدن فولیکول مو شده و در نتیجه ریزش مو را افزایش می دهد.

شانه زدن مو ها برای کاهش ریزش

پیشگیری و درمان ریزش مو با محصولات ضد ریزش مو

محصولات آرایشی مثل شامپو های ضد ریزش مو می توانند راه حل خوبی برای حل این مشکل باشند، زیرا مواد موجود در این محصولات که برای مو مفید هستند، جریان خون به پوسته سر را افزایش داده و رشد مو ها را تقویت می کنند.

ماساژ سر را فراموش نکنید.

ماساژ دادن نیز روش مؤثری در زمینه حل مشکل ریزش مو می باشد، بنابراین به هنگام شامپو زدن در هنگام استحمام می توانید به آرامی مو هایتان را  کمی ماساژ دهید، به این شکل که انگشت های خود را به صورت دورانی روی تمام قسمتهای سر حرکت دهید، انجام این کار موجب بهبود جریان خون در پوسته سر می شود و رشد مو ها را تحریک می کند، ضمن اینکه موجب آرامش فرد شده و استرس که یکی از دلایل ریزش مو است را کاهش می دهد.

پیشگیری از ریزش موها

روغن های طبیعی برای تقویت مو و پیشگیری از ریزش آن

از گذشته، استفاده از روغن های طبیعی مثل، روغن بادام شیرین، روغن سیاه دانه، روغن نارگیل و … برای درمان ریزش مو و افزایش رشد مو ها و تقویت آن رایج بوده است، البته خالص و طبیعی بودن این روغن ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو