تصاویر انواع ضایعات پوستی با توضیحات

تصاویر انواع ضایعات پوستی با توضیحات


منبع: اوما

626

1398/4/10

12:39


تصاویر انواع ضایعات پوستی با توضیحات

اگر توده بزرگ نشود یا درد نداشته باشد نیاز به درمان ندارد. در صورتی که توده باعث ناراحتی شود فرد می تواند در مورد گزینه های درمان با پزشک صحبت کند.

1- کلوئید

کلوئید

یک کلوئید یک توده از بافت زخم است که رشد می کند و از مرزهای زخم می گذرد. این توده ممکن است هفته ها پس از بهبودی پوست رشد کند. این توده در پوست تیره شایع تر است. کلوئید ها می توانند در هر کجای بدن شکل بگیرند، اما اغلب در لاله گوش، شانه، پشت، سینه یا گونه ها ظاهر می شوند. این توده ها مضر نیستند، بنابراین اگر باعث ناراحتی شما نمی شوند، بهتر است کاری با آن ها نداشته باشید. اما اگر یک توده بیش از حد بزرگ است یا می خارد، می توانید آن را درمان کنید یا بردارید. برای جلوگیری از تشکیل کلوئیدها، از سوراخ کردن یا جراحی بی مورد اجتناب کنید.

2- برچسب های پوستی یا اسکین تگ

 

اسکین تگ

ک

برچسب های پوستی رشد اندک پوست است که در انتهای آن ورم دیده می شود. این برچسب ها معمولا در مکان هایی قرار می گیرند که پوست شما به هم مالیده می شود مانند گردن، زیر بغل و یا کشاله ران. در بیشتر موارد نیازی به نگرانی در مورد آنها نیست. اما اگر دردناک هستند، خونریزی دارند یا باعث ناراحتی می شوند، به پزشک مراجعه کنید. او می تواند آن ها را منجمد یا قطع کند و یا از جریان برق خفیف برای حذف آنها استفاده کند. سعی نکنید خودشان از شر این برچسب ها خلاص شوید زیرا این کار می تواند باعث خونریزی یا عفونت شود.

3- کیست های پوستی

 

کیست پوستی

این کیسه های کوچک و سبک گوشتی زیر پوست شما با کراتین (پروتئین نرم مانند پنیر) پر می شود. هنگامی که یک فولیکول مو یا غده چربی مسدود شده یا آسیب دیده می شود، توده با رشد آهسته ایجاد می شود. اکثر کیست های پوستی خوش خیم (نه سرطان) هستند و به درمان نیاز ندارند، مگر اینکه نشت کنند یا باعث ناراحتی شما شوند. اما بهتر است از پزشک بخواهید کیست را بررسی کند تا بیماری جدیتری نباشد. به ویژه اگر کیست قرمز، دردناک یا متورم شده است نیاز به بررسی توسط پزشک دارد.

4- کهیرها

 

کهیر

چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند باعث خارش و تورم شود - آلرژی، عفونت، نور خورشید، ورزش، استرس یا بیماری. توده های کهیر اندازه های مختلفی دارند و می توانند به صورت بزرگتر تشکیل شوند. کهیرها اغلب در یک روز محو می شوند، اما ممکن است کهیرهای جدید پس از محو شدن کهیرهای قدیمی ظاهر شوند. اگر دلیل ایجاد کهیر را می دانید از آن دوری کنید. یک پارچه سرد یا دوش خنک می تواند باعث تسکین شود. آنتی هیستامین ها یا استروئیدها نیز کمک می کنند.

5- زگیل

 

زگیل

زگیل ها می توانند روی دست ها، صورت، پاها و نزدیک ناخن های شما ظاهر شوند. همه آنها بواسطه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود، اما انواع مختلفی از سلول های بنیادی خاصی را تحت تاثیر قرار می دهند. میتوانید با لمس آنها را به افراد دیگر یا منطقه جدیدی از پوست منتقل کنید. زگیل ممکن است به خودی خود از بین برود، اما درمان مانع از گسترش آنها می شود. داروهای بدون نسخه می توانند کمک کنند، اما برای زگیل هایی که درد دارند، گسترش می یابند، می خارند، سوزش، خونریزی دارند یا روی صورت یا اندام های بدن ظاهر می شوند، به پزشک مراجعه کنید.

6- فولیکولیت

 

فولیکولیت

ضربه های تیغ پاسخ التهابی به اصلاح است. موهای کوتاه "به دام افتاده" در پوست، اغلب در منطقه ریش، باعث عفونت باکتریایی می شوند. این بیماری در مردان شایع است.
فولیکولیت زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها فولیکول مو را آلوده می کنند، اغلب در گردن، ران، زیر بغل و یا باسن. این مشکل باعث می شود توده های کوچک، قرمز و یا جوش های سرسفید تشکیل شوند. همچنین ممکن است توده ها، زخم های پوسته پوسته و خارش پوست رخ بدهد. برای درمان این مشکل، با یک پارچه تمیز و صابون ضد باکتری محل را شستشو بدهید. پزشک همچنین می تواند قرص های ضدباکتری یا کرم ها را تجویز کند. برای جلوگیری از فولیکولیت، بیشتر حمام بروید و از لباس های تنگ، حمام داغ و اصلاح اجتناب کنید.

7- درماتوفیبروما

 

درماتوفیبروما

درماتوفیبروما یک توده کوچک و سفت است که معمولا بر روی پا ظاهر می شود و قهوهای مایل به قرمز می باشد. این توده دارای عصب ها و عروق خونی است. بنابراین اگر آسیب ببیند، خونریزی می کند. روشن نیست چه چیزی باعث تشکیل این توده ها می شود، اما ممکن است پس از یک آسیب جزئی مانند نیش زنبور این توده تشکیل شود. این توده ها بی ضرر هستند، اما همیشه به پزشک در مورد هر چیز جدیدی روی پوست اطلاعات می دهد. اگر این توده ها شما را آزار می دهد پزشک می تواند آن را درمان کند 

8- تورم غدد لنفاوی

 

تورم غدد لنفاوی

غدد کوچک در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، به نام غدد لنفاوی، بخشی از سیستم ایمنی بدن شما هستند. هنگامی که با یک عفونت مبارزه می کنید، این غدد می تواند به اندازه نخود یا بزرگتر شود. با بهبودی این توده ها کوچک تر می شوند. اما اگر این توده ها برای دو هفته یا بیشتر متورم شدند، سفت هستند، سریع رشد می کنند، یا پوست روی آن ها قرمز است، به پزشک مراجعه کنید. این علائم، همراه با کاهش وزن، عرق شبانه، تب و یا خستگی، ممکن است نشانه های سرطان باشد.

9- همانژیوم گیلاسی

 

همانژیوم

این نقاط کوچک قرمز روشن یا توده های روی پوست شما معمولا بی ضرر هستند. معمولا این توده ها را با شروع 30 سالگی و 40 سالگی مشاهده می کنید و با افزایش سن این توده ها بیشتر می شوند. همچنین برخی داروها با ظهور همانژیوم های گیلاسی چندگانه همراه هستند. اگر یکی از توده ها قهوه ای تیره یا سیاه رنگ شد، به پزشک خود بگویید تا مطمئن شود که توده سرطانی نیست. در اغلب موارد نیازی به درمان ندارید مگر اینکه توده ها باعث ناراحتی شوند و یا خونریزی کنند. اگر ظاهر توده ها را دوست ندارید، با پزشک خود درباره برداشتن آنها صحبت کنید.

10- کراتوز پیلاری

 

کراتوز پیلاری

هنگامی که یک پروتئین به نام کراتین، فولیکول های مو را مسدود می کند، جوش های کوچکی روی پوست ایجاد می شود که وضعیتی به نام کراتوز پیلاریس نامیده می شود. این توده های شبیه به کاغذ سنباده معمولا بر روی دستها، باسن و ران تشکیل می شود. آنها سفید یا قرمز هستند و باعث ناراحتی نمی شوند اما خارش دارند. این بیماری به طور معمول به ارث برده می شود و زمانی که بزرگتر می شوید، از بین می رود. شما به درمان نیاز ندارید، اما کرم های پوستی، خیس خوردن در حمام داغ، و لایه برداری ممکن است کمک کند.

11- خال گوشتی

 

خال گوشتی

تقریبا تمام بزرگسالان دارای خال گوشتی هستند – نقاط صاف یا کمی بالا آمده گرد. آنها در رنگهای مختلف می باشند اما اغلب قهوه ای یا سیاه هستند. اکثر اوقات، لازم نیست در مورد آنها نگران باشید. اما آنهایی که تغییر اندازه، شکل یا رنگ دارند می توانند نشانه سرطان پوست باشند. اگر خال گوشتی دارای یک شکل غیر معمول، لبه های ناهموار، رنگ های مختلف است، بزرگ می شود یا خونریزی، خارش دارد به پزشک بگویید.

12- کراتوز سبوره ای

 

کراتوز سبوره ای

این توده های کلفت و خشن می تواند به صورت پوسته پوسته یا مومی به نظر برسد. آنها در هر نقطه ای روی پوست ایجاد می شوند. آنها ممکن است یک سطح زگیل شکل داشته باشند، اما مسری نیستند. کراتوزهای سبورئیک شروع به کوچک شدن می کنند، اما می توانند بیش از یک اینچ رشد کنند. برخی از آن ها می خارند، اما اکثر آنها بدون درد هستند و به درمان نیاز ندارند. اگر توده شما شبیه به سرطان پوست باشد، پزشک آن را برای ایمنی بیشتر حذف می کند.

13- لیپوم ها

 

لیپوما

اگر یک توده گرد و متحرک زیر پوست دارید، ممکن است لیپوم باشد. این توده های چربی نرم و لاستیکی هستند. آنها معمولا بر روی گردن، شانه، پشت و یا دست شما ظاهر می شوند. پزشک فقط می تواند با نگاه کردن به آن یا لمس آن را تشخیص دهد. اکثر آنها بی ضرر هستند، اما اگر یکی از آن ها شما را آزار می دهد، پزشک می تواند آن را با تزریق استروئیدی، لیپوساکشن یا جراحی درمان کند. یک لیپوم که به سرعت رشد می کند یا باعث درد می شود ممکن است سرطانی باشد، بنابراین مطمئن شوید که این علائم را به پزشک خود می گویید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو