اصول نگهداری شیر خشک آماده شده

اصول نگهداری شیر خشک آماده شده


منبع: آرگا

136

1399/3/19

14:34


در این مطلب به بررسی شیر خشک مناسب نوزاد، نحوه نگهداری از آن، نحوه انتخاب کردن آن و تغییراتی که باید در آن بوجود بیاورید می پردازیم و مطالب مفیدی را در این زمینه برای شما ارائه می دهیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اصول نگهداری شیر خشک آماده شده

برای تهیه شیر فرزندتان دقت کنید زیرا بسیاری از مادران با بی توجهی های خود در این موارد می توانند باعث مریض شدن کودک خود شوند. توصیه های بسیار مهمی می باشد که مادران باید از آن ها آگاهی داشته باشند و آن ها را بدانند تا ناخواسته کودک خود را بیمار نکنند. در این مقاله اصول نگهداری شیر خشک آماده شده را برای شما ارائه می دهیم. در نظر داشته باشید که باید نحوه آماده سازی و نگهداری از این ماده غذایی را بدانید تا در تغذیه کودک خود دچار مشکل نشوید.

نحوه نگهداری شیر خشک برای کودکان

در نظر داشته باشید که شیر خشک را باید تحت نظر پزشک مصرف کنید و از مصرف خود سرانه آن بپرهیزید. شیر خشک ها برای کار های متفاوتی ساخته می شوند و می توانند برای درمان هم کار آیی دارند و می توانند در درمان برخی بیماری ها مفید باشند. هر چند استفاده از این ماده غذایی برای نوزادان عوارضی هم دارد که می توانید در لینک مقابل با عوارض شیر خشک آشنا شوید.

نگهداری شیر خشک

در نظر داشته باشید که نمی توان شیر خشکی را که در شیشه کودکان می مانند را دوباره مصرف کرد در ادامه به نحوه نگهداری این ماده غذایی می پردازیم.

  • اگر شیر خشک آماده می خرید باید بلافاصله بعد از باز کردن در یخچال قرار دهید و و در مدت زمان ۴۸ ساعت باید آن را مصرف کنید در غیر این صورت باید آن را دور بریزید.
  • شیر خشکی را که با آب مخلوط کرده اید را می توانید تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید.
  • بهتر است شیری را که بیش از دو ساعت در دمای اتاق مانده است را دور بریزید و دوباره آن را مصرف نکنید زیرا باکتری های موجود در آن می توانند باعث ایجاد بیماری در کودک شوند.
  • برای جلوگیری از اسراف می توانید شیر خشک را به اندازه نیاز تهیه کنید.
  • بر خلاف شیر خشک، شیر مادر را می توانید تا یک هفته در یخچال و تا سه ماه در دمای منفی ۱۷ درجه و تا شش ماه در دما های پایین تر نگه داری کنید.

از شیر گاو برای کودک استفاده نکنید

غذای کودک فقط شیر خشک

اگر نمی توانید به کودک خود شیر بدهید بهتر است از شیر خشک مصرف کنید. بهتر است مصرف شیر خشک را زیر نظر پزشک انجام دهید. باید این ماده غذایی را طبق دستورالعمل داده شده تهیه کنید. به کودک خود آب یا آبمیوه ندهید. در نظر داشته باشید که اگر شیر خشک را زیاد رقیق کنید ارزش غذایی این ماده را از بین می برید و اگر آن را با آب کم درست کنید می تواند آسیب هایی به معده و کلیه نوزادتان برساند.

نحوه انتخاب

همانطور که نگهداری شیر خشک بسیار مهم می باشد نحوه انتخاب کردن آن ها نیز می تواند تاثیرات زیادی روی سلامتی کودک شما خواهد گذاشت. در ادامه به نحوه انتخاب کردن این ماده غذایی برای کودک می پردازیم.

شیر خشک مناسب

  • اولین انتخاب هر پدر و مادری می تواند شیر خشک تهیه شده از شیر گاو می باشد.
  • انتخاب بعدی می تواند شیر خشک هایی باشد که ضد حساسیت و غنی شده از آهن می باشند.
  • شیر خشک را می توانید به صورت پودر یا آماده مصرف تهیه کنید که پیشنهاد ما به شما این است که نوع پودری آن را مصرف کنید زیرا نگهداری شیر خشک پودری بسیار راحت تر می باشد.
  • کودک شما تا زمانی که به شش ماهگی برسد باید در هر نوبت شیر دهی ۱۶۸ تا ۲۲۴ گرم شیر مصرف کند تا بتواند به خوبی رشد کند.

برای نوزاد خود شیر خشک ناسب انتخاب کنید

خرید شیر خشک

در نظر داشته باشید که باید نکاتی را در خرید و نگهداری شیر خشک برای کودک خود رعایت کنید تا کودک شما دچار بیماری نشود.

نوع شیر خشک

  • بهتر است از یک پزشک برای استفاده از شیر خشک کمک بگیرید.
  • همانطور که می دانید دو نوع از این ماده غذایی در بازار موجود می باشد که یکی نوع پودری فشرده شده و دیگری نوع آماده مصرف آن می باشد.
  • بیش تر شیر خشک ها از شیر گاو یا سویا ساخته می شوند.
  • در نظر داشاه باشید که برای هر کودکی نوعی خاص از شیر خشک وجود دارد. مثلا برای کودکانی که کم خونی دارند شیر خشک هایی مصرف می شود که غنی از آهن می باشد.
  • دقت کنید که برای مصرف شیر خشک نوزاد باید از یک پزشک یا متخصص کمک بگیرید.

تاریخ

  • بهتر است کنمی وقت برای سلامتی کودک خود خرج کنید و زمانی که در حال خرید کردن می باشد به تاریخ انقضای شیر خشک توجه ویژه ای داشته باشید .
  • حتما قبل از باز کردن در قوطی دوباره تاریخ آن را چک کنید و اگر متوجه شدید که تاریخ آن گذشته است می توانید آن را به داروخانه باز گردانید و یکی دیگر از آن جا دریافت کنید.

قوطی های شیر خشک

  • در نظر داشته باشید که قوطی های شیر خشک می تواند در محافظت از آن نقش بسیار مهمی داشته باشد.
  • هنگام خرید دقت کنید که قوطی ها دچار فرو رفتگی نباشد.
  • این فرو رفتگی ها می تواند لایه قلع درون قوطی را شکسته و باعث شود که مواد درون قوطی با فولاد در تماس باشد و در نهایت می تواند محتویات قوطی را خراب کند.

تاریخ روی قوطی های شیر خشک بسیار مهم می باشند

تغییر شیر خشک

اتفاقات بسیار زیادی در زندگی کودک می افتد که می توانید آن را به شیر خشک او نسبت بدهید.گاها کودکان زیر یک سال به دلیل حساسیت هایی که دارند دچار خشکی و قرمزی پوست، اسهال و استفراغ می شوند. اگر این علامت ها را در کودک مشاهده کردید بهتر است از پزشک متخصص کودکان در این زمینه مشورت بگیرید. پزشک می تواند به شما بگوید که آیا فرزندتان به شیر خشک حساسیت دارد یا خیر. اگر کودک شما به این ماده حساس بود می توانید زیرر نظر پزشک مربوطه شیر خشک کودک خود را تغییر دهید. بهتر است که بدون مشورت با پزشک هیچ گونه تغییراتی در شیر خشک کودک خود بوجود نیاورید زیرا می توانید باعث ایجاد حساسیت در نوزاد خود شوید. همچنین می توانید برای آشنایی با طرز تهیه شیر خشک خانگی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو