چه چیزی باعث چاقی صورت میشود؟

چه چیزی باعث چاقی صورت میشود؟


منبع: اوما

357

1399/3/19

20:56


چه چیزی باعث چاقی صورت میشود؟

بسیاری از خانم ها با گونه های لاغر به دنبال روش های مختلف برای چاقی صورت هستند. زیرا چاقی صورت ظاهر را جوان نشان می دهد. البته از طرفی دوست ندارند که کل بدنشان چاق شود. خوشبختانه شما اومایی های عزیز می توانید با روش های طبیعی به گونه های خود ظاهری فریبنده ببخشید یا می توانید با استفاده از آرایش، صورت خود را چاق تر نشان دهید.

در این مطلب ما می خواهیم شما را با روش های کاربردی برای چاق کردن صورت آشنا کنیم تا بتوانید برای مهمانی ها و جلسات خاص یا بصورت دائمی از آن ها استفاده کنید.

در این مقاله می خوانیم:

ورزش های مناسب برای چاقی صورت

انجام روزانه یکسری از ورزش ها باعث پر شدن صورت میشود:

1- شل کردن ماهیچه های صورت

روی صندلی صاف بنشینید و ماهیچه های صورت را شل کنید. دهان خود را باز کنید به طوری که انگار دارید با کسی صحبت می کنید. حالا هر دو لب را به داخل فشار دهید و گوشه دهان را بیرون بکشید. سعی کنید گوشه های لب را تا آنجا که ممکن است بکشید. حالا صورت را برای یک دقیقه نگه دارید و استراحت کنید. در حالی که صورت را نگه داشته اید، باید احساس کنید که عضلات ناحیه گونه ها کشیده شده اند. این کار را در مجموعه های 3 تایی 3 بار در روز تکرار کنید.

2- نفس کشیدن عمیق

 از طریق دهان خود نفس عمیق بکشید و هوا را در دهان خود نگه دارید، اما فرو ندهید. هوا را نگه دارید و کشش را در عضلات گونه برای 40-50 ثانیه احساس کنید و سپس هوا را به آرامی از طریق لب ها بیرون بدهید. باید این کار را در مجموعه های سه تایی حداقل برای 3 بار در روز تکرار کنید. باد کردن بادکنک نیز همین کار را انجام می دهد و عضلات صورت و گونه را می کشد.

3- لبخند بزنید

 لبخند بزنید و عضلات صورت را که در هنگام لبخند سفت می شوند بگیرید. دست های خود را به آرامی روی این ماهیچه ها نگه دارید، صورت خود را برای 5 ثانیه در همین حالت نگه دارید و سپس عضلات را شل کنید. باید این تمرین را در مجموعه های 3 تایی حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

 

راه های طبیعی چاق شدن صورت

4-  لب هایتان را ببندید

لب هایتان را ببندید و لبخند بزنید. گوشه های بیرونی لب خود را تا حد ممکن به سمت بیرون بکشید. هنگامی که به بیشترین حد کشش رسیدید 10 ثانیه گوشه های لب را نگه دارید و سپس گوشه های بیرونی لب را منقبض کنید و آنها را تا آنجا که ممکن است نزدیک کنید. 3 مجموعه از این تمرین را بیش از 2 بار در روز انجام دهید.

روغن های چاق کننده صورت

ثابت شده است ماساژ صورت با برخی روغن ها باعث افزایش رطوبت و جوان سازی پوست می شود. روغن های پیشنهادی برای ماساژ عبارتند از:

  •  روغن بادام، که دارای خواص نرم کنندگی و اسکراب برای بهبود رنگ پوست و تناژ پوست نیز هست.
  •  روغن آووکادو، که علاوه بر خاصیت چاق کنندگی برای رفع ترک و شکاف پوست مناسب است.
  •  روغن نارگیل که پوست را در برابر اشعه UV محافظت می کند.
  • روغن زیتون

راهنمایی های اضافی برای چاقی صورت

-  از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب صورت را از اشعه ماوراء بنفش مضر محافظت می کند.

-  از آرایش اجتناب کنید. اجازه بدهید پوستتان نفس بکشد تا بتواند ظاهر جوانی داشته باشد. همیشه آرایش خود را قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید.

-  از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل بپرهیزید. این عادت ها باعث می شود پوست الاستیسیته خود را از دست بدهد و باعث پیری زودرس می شود.

-  آب بنوشید. جلوگیری از کم آبی بدن به جوان ماندن پوست کمک بزرگی خواهد کرد.

- از یک رژیم غذایی مغذی و حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند سبزیجات و میوه ها استفاده کنید.

10 روش طبیعی برای چاق شدن صورت

روش های زیر به چاق شدن صورت کمک میکند اما باید پیوسته و زیاد تکرار شود:

1. یوگای صورت را امتحان کنید.

می توانید با استفاده از ورزش های ساده و ملایم با حرکات چرخشی بر روی گونه ها، پوست خود را درخشان تر و پرتر نشان دهید. هیچ چربی یا پوستی در این حالت به صورت اضافه نمی شود اما با انجام این ورزش گونه های باریک شما چاق تر دیده می شود. در واقع مانند عضله سازی با انجام این ورزش ها صورت شما فرم زیباتری می گیرد. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

**  بر روی یک صندلی کاملا صاف بنشینید. شانه ها را شل کنید. سینه را به بیرون بدهید.

**  دهانتان را به آرامی باز کنید. تصور کنید در حال مکالمه با صدایی معمولی هستید. دهانتان را مشابه زمانی که در حال صحبت هستید باز نگه دارید. لب بالایی و پایینی را تو بدهید به شکلی که ردیف جلویی دندان ها پوشیده شود.

** به صورت همزمان گوشه های دهان را عقب بکشید و به لب ها را طوری به دندان ها بمالید. هر دو طرف دهان باید به یک اندازه و در یک جهت به سمت عقب کشیده شود. چانه باید به طرف جلو حرکت کند.

** صورت را به مدت 90 ثانیه در حالتی که هستید نگه دارید. باید عضلات گونه و کشش دهان را حس کنید. پس از آن به آرامی عضلات را رها کنید.

2. گونه ها را نیشگون بگیرید.

نیشگون های کوچکی بر بالا و پایین استخوان گونه بگیرید. این نیشگون ها باعث نمی شود گونه های شما چاق بشوند اما تکرار این کار باعث می شود پوست سرخ شده و گونه ها درخشان تر دیده شوند. یادتان باشد گونه های درخشان تر فریبنده تر از گونه های بی رنگ است.

 

چاق شدن صورت

3. پوست خود را مرطوب نگه دارید.

بعد از حمام و شستن صورت، حتما کرم مرطوب کننده و نرم کننده یا لوسیون صورت بر روی گونه ها بمالید. اجازه بدهید کرم جذب شود و آن را نشویید. خشک شدن پوست مهم ترین عامل پیری زودرس می باشد.

** اگر صبح حمام می کنید، شب قبل پیش از خواب کرم مرطوب کننده استفاده کنید. 

** به طور کلی افرادی که پوست خشکی دارند باید چندین بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنند و حتما شب ها از یک کرم شب تغذیه کننده استفاده نمایند. 

 

مرطوب نگه داشتن پوست و چاق شدن

4. از کره ذوب شده و قند برای اسکراب استفاده کنید.

یک فنجان (250 میلی لیتر) کره را ذوب کرده و با ¾ فنجان (185 میلی لیتر) قند نرم شده مخلوط کنید. ترکیب را داخل فریزر قرار دهید تا جامد شود سپس آن را بر روی صورت به آرامی بمالید و پوست را با آب گرم بشویید. پیش از شستن صورت اجازه دهید ترکیب 5 دقیقه بر روی پوست بماند. این ماده حالت اسکراب دارد و با لایه برداری نازک و طبیعی باعث درخشان شدن پوست شما می شود. 

** بهتر است ترکیب را با حرکات چرخشی بر روی پوست اعمال کنید. بعد از این کار صورت را با دستمالی نرم پاک کنید.

** کره غنی از اسیدهای چرب است بنابراین به الاستیسته پوست روی گونه ها کمک می کند. در نتیجه پوست جوان تر و پرتر به نظر می رسد.

5. سیب بخورید.

سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی است که برای پوست مفید هستند بنابراین خوردن آن بصورت روزانه و اعمال آن بر روی صورت باعث زیبا شدن صورت می شود. این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های آ، ب، ث و عناصری است که از آسیب بافت های پوست و چروکیدگی آن جلوگیری می کنند. سیب حاوی کلاژن و الاستین است که باعث نرمی و شادابی بیشتر پوست می شود.

** مصرف انواع مختلف سیب مناسب می باشد.

** یک سیب را به چند قسمت تقسیم کنید و آن را رنده کنید. سپس این مواد را بر روی گونه ها گذاشته و به صورت چرخشی ماساژ دهید. پیش از شسشتو به مدت 60-50 دقیقه بگذارید بر روی پوست باقی بماند سپس با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

**  نوشیدن آبمیوه های سیب طبیعی نیز راهی مناسب جهت جذب مواد مغذی و سودمند می باشد. سه قطعه سیب را با سه هویج کوچک و ½ پیمانه (125 میلی لیتر) آبلیمو مخلوط کرده و هر روز صبح بنوشید. این کار علاوه بر زیبا شدن پوست به کم کردن وزن نیز کمک می کند.

**  پتاسیم موجود در هویج از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و خواص ضدالتهابی این سبزی باعث شادابی و شفافیت پوست می شود. هویج حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های آ و ث نیز می باشد.

** آبلیمو حاوی ویتامین های آ، ب و ث و آنتی اکسیدان ها که شاداب کننده پوست هستند.

 

سیب خوردن و چاق شدن صورت

6. از ماسک آلوئه ورا استفاده کنید.

مقداری آلوئه ورا بر روی گونه های خود قرار دهید و با استفاده از حرکات چرخشی صورت را ماساژ دهید. پیش از حمام کردن این کار را به مدت 60-30 دقیقه انجام دهید. البته بهتر است از ژل های آلوئه ورای موجود در بازار که برای این کار تهیه شده اند استفاده کنید و از ترکیب خالص آلوئه ورا استفاده نکنید.

  •  همچنین می توانید هر روز صبح 250 میلی لیتر نوشیدنی آلوئه ورا مصرف کنید.
  •  آلوئه ورا باعث کاهش التهاب و افزایش الاستیسیته پوست می شود.

7. گلیسیرین و گلاب را به طور مساوی ترکیب کنید.

این ترکیب را پیش از خواب استفاده کنید. خواص گلیسیرین و گلاب به گونه ای است که باعث تغذیه پوست و گونه ها و در نتیجه جوانی و شادابی بیشتر می شود.

  • گلیسیرین باعث آبرسانی به پوست می شود و سرعت پوست اندازی صورت را کنترل و تنظیم می کند.
  •  گلاب نیز باعث آبرسانی به پوست خشک و آزرده می شود. این ماده همچنین خواص ضد عفونی کننده دارد و پوست را تمیز و سالم نشان می دهد.
  • به علاوه گلاب خاصیت آرامش بخشی نیز دارد.

8. از عسل استفاده کنید.

عسل به شکل های مختلف به پوست شما کمک می کند. عسل مانند یک جذب کننده رطوبت عمل می کند و باعث جذب و به دام انداختن رطوبت می شود. بنابراین پوست شاداب تر و جذاب تر به نظر می رسد. آنتی اکسیدان های موجود در عسل پوست را از ورود باکتری ها ی مضر به نام رادیکال های آزاد حفظ می کنند.

** یکی از روش های آسان استفاده از عسل مصرف ماسک صورت های طبیعی حاوی عسل است. این ماسک ها در صورتی که حاوی خامه یا ماست باشند بهتر عمل می کنند.

** روش دیگر مصرف روزانه 15 میلی لیتر عسل به صورت خوراکی است.

** می توانید ماسک را خودتان تهیه کنید. برای این کار 5 میلی لیتر عسل را با 5 میلی لیتر پاپایا مخلوط کنید، این ترکیب را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید.

** مصرف عسل در وعده صبحانه نیز مناسب می باشد. یک فنجان (250 میلی لیتر) شیر را با 5 میلی لیتر کره آب شده، 5 میلی لیتر عسل، 10 میلی لیتر پنیر ریز شده و 15 میلی لیتر جو مخلوط کنید. ترکیب حاصله را هر روز صبح به همراه آب پرتقال مصرف کنید.  شیر و لبنیات باعث آبرسانی به پوست می شوند و قرمزی و آزردگی پوست را برطرف می کند. بنابراین مصرف روزانه آن باعث بهبود ظاهر پوست می شود.

**  جو باعث از بین بردن خشکی پوست  می شود.

**  ویتامین ث موجود در آب پرتقال نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که از چروکیدگی پوست جلوگیری کرده و باعث شادابی پوست می شود.

 

چربی و چاق شدن صورت

9.  مقداری چربی مصرف کنید.

پوست شما به صورت طبیعی مقداری چربی تولید می کند و این چربی باعث رطوبت، تازگی و شادابی پوست می شود. گونه های شاداب ظاهری بهتر دارند و چاق تر دیده می شوند. اگر بدن شما چربی مورد نیاز خود را جذب نکند و پوست نتواند به اندازه کافی چربی تولید کند پوست شما رنجیده می شود و گونه های شما باریک تر جلوه می کنند.

  •  چربی سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با استفاده از روغن های مناسب مثل روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید از آجیل نیز به صورت روزانه استفاده کنید.

  • همان طور که قبلا هم گفتیم می توانید مقداری روغن بر روی صورت قرار داده و ماساژ دهید. روغن نارگیل، زیتون، بادام و آواکادو برای این کار مناسب می باشند.

10. از عادات مضر دوری کنید.

از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن اجتناب کنید. زیرا این مواد باعث از بین رفتن الاستیسیته پوست می شود. هنگامی که پوست الاستیسیته خود را از دست بدهد، انعطاف پذیری کمتری داشته که باعث باریک تر دیده شدن گونه ها و چروک شدن پوست می شود.

  •  همچنین باید از غذاهایی که حاوی زردچوبه هستند دوری کنید. این ادویه باعث خشک شدن بیش از حد پوست می شود.

  •  برای محافظت پوست از اشعه های مضر ماورابنفش از ضدآفتاب استفاده کنید. اثرات مضر آفتاب نیز باعث خشکی پوست و زبری آن می شود.

 

دخانیات و چاق شدن صورت

لوازم آرایش و عمل های زیبایی برای چاق شدن صورت

استفاده درست از لوازم آرایش و عمل های زیبایی به چاق نشان دادن صورت کمک میکند:

- استفاده از رژگونه. با استفاده از یک از پد یا قلم آرایش تمیز رژگونه را با روشی مناسب بر روی استخوان گونه بزنید تا گونه ها برجسته تر و شاداب تر به نظر برسند. . 

- از پدهای پارچه ای استفاده نکنید. این ابزار باعث ظاهری ناهمگن می شود که صورت را بد شکل نشان می دهد.

- هر شب پیش از خواب آرایش خود را پاک کنید. استفاده از محصولاتی که برای پاک کردن آرایش تولید شده اند بهتر عمل می کنند. برخی از این محصولات خاصیت تغذیه رسانی و آب رسانی هم دارند که باعث بهبود پوست می شوند.

- سعی کنید کمتر آرایش کنید. استفاده نکردن از لوازم آرایش باعث تنفس پوست و شادابی آن می شود.

- همچنین سعی کنید از لوازم آرایش با کیفیت استفاده کنید و در حد امکان این لوازم گیاهی باشند تا آسیب کمتری به پوست بزنند.

- همچنین سعی کنید کمتر از کرم پودرها استفاده کنید. زیرا این مواد منافذ پوست را بسته و اجازه نمی دهند پوست تنفس کند. در نتیجه باعث آسیب رساندن به پوست می شود.

 

آرایش و چاق شدن صورت

- با عمل های زیبایی آشنا شوید. با یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک صحبت کنید و درباره انتقال چربی از یک قسمت بدن به گونه ها اطلاعات کسب کنید. با توجه به چاقی اندام شما و لاغری صورت و ساختار آن، امکان انجام عمل و انتقال چربی به صورت وجود دارد. البته این عمل ها عوارضی به همراه دارند که بهتر است تا حد امکان انجام نشوند و بصورت طبیعی این مشکل را حل کنید. این عمل طولانی مدت است. تقریبا حدود 60% چربی منتقل شده به صورت باقی می ماند. سلول های چربی که در طول عمل جان سالم به در می برند مانند سایر سلول های چربی بدن عمل می کنند.

 تزریق چربی

پیوند چربی یا تزریق sculptra مدت زمان بیشتری طول می کشد اما مدت بیشتری دوام خواهد داشت و ضرر کمتری دارد. مقدار کمی از چربی واقعی یا مصنوعی با استفاده از یک سوزن نازک به تدریج به گونه ها تزریق می شود. ممکن است شما به بیش از یک بار تزریق نیاز داشته باشید تا به گونه های مطلوبی برسید. در واقع این روش مانند بوتاکس صورت را با چربی برجسته می کند.  تزریق sculptra قابل تحمل تر است و ریسک کمتری دارد. اما تزریق چربی و سیلیکون خطر بیشتری دارد. همچنین شما احتمالا بعد از چند سال نیاز به تزریق دوباره دارید. 

سخن آخر

مهم ترین نکته برای زیبایی بیشتر پوست و شاداب نگه داشتن آن مراقبت صحیح از پوست است. برای این کار بهتر است اول نوع پوست خود را بشناسید و بعد با توجه به ان محصولات مراقبتی مثل پاک کننده، ضد آفتاب و حتی مواد آرایشی را تهیه کنید و روش های مراقبت از پوست را یاد بگیرید. با این کار پوستتان دیرتر دچار خشکی و پیری می شود و زیباتر به نظر می رسید. 

wikiHow Staff. How to Get Chubby Cheeks.Updated: March 26, 2020

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو