چه خوراکی هایی سطح متابولیسم بدن را کاهش میدهند؟

منبع: نمکستان

116

1398/4/11

20:13


آشنایی با خوراکی های کاهنده سطح متابولیسم بدن

چه خوراکی هایی سطح متابولیسم بدن را کاهش میدهند؟

نمکستان : در این مقاله می خواهیم خوراکی هایی را معرفی کنیم که سطح متابولیم بدن را کاهش می دهند. اما در ابتدا باید بدانیم متابولیسم چیست و چه تاثیری بر روی بدن دارد. متابولیسم یا سوخت و ساز یک فرآیند شیمیایی است که بدن می تواند با آن سطح دمای بدن، انرژی و وزن را پایدار نگه دارد. بالا یا پایین رفتن سطح متابولیسم تاثیر مستقیمی بر روی بدن دارد. اولین تاثیر آن افزایش یا کاهش وزن است. اگر سوخت و ساز بدن پایین باشد کاهش وزن بسیار سخت می شود و با خوردن کم ترین مواد غذایی وزن شما به سرعت بالا می رود.

البته به غیر از خوراکی ها عوامل دیگری وجود دارند که سطح متابولسم را کاهش می دهند. متابولیسم در فصول سرد سال کاهش پیدا می کند. به همین دلیل بسیار در این فصول دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. به دلیل سردی هوا میزان تمرین و ورزش افراد کم شده و بسیاری از افراد در زمستان و روز های سرد به خصوص روز های برفی و بارانی از خانه خارج نمی شوند.

عوامل کاهنده دیگر متابولیسم تحمل گرسنگی طولانی است. برخی به امید لاغر شدن سریع متحمل گرسنگی می شوند که متاسفانه نتیجه عکس دارد. در ابتدا ممکن است کمی وزن کم کنند اما بدن به گرسنگی عادت کرده کاهش وزن متوقف می شود و متابولیسم پایین می آید.

برای کاهش پیدا نکردن سطح متابولیسم چه خوراکی هایی مصرف نکنیم:

افرادی که رژیم غذایی کم کالری می گیرند، با خوردن غذاهای کم کالری فکر می کنند که به کاهش وزن خود کمک کرده اند. اما غافل از اینکه غذا های فریز شده کم کالری متابولیسم را کاهش داده و به جای کاهش وزن دچار کاهش متابولیسم می شوند. نوشابه های رژیمی، الکل، مواد غذایی کم پروتئین، نشاسته تصفیه شده، لبنیات، گندم و شکر موادی هستند که کاهنده متابولیسم بدن هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو