چطور از موهای فر مراقبت کنیم؟

چطور از موهای فر مراقبت کنیم؟


منبع: آرگا

293

1399/4/14

01:36


داشتن موهای فر و مجعد، مورد علاقه زنان و دختران بسیاری می باشد، اما داشتن موهای فر زیبا و جذاب نیاز به مراقبت های خاص و بیشتری دارد که در این مطلب با برخی از این روش ها و ترفندها آشنا می شویم.

موهای فر مثل انواع مختلف مو دارای معایب و مزایای خاص خود هستند، درست است که موهای فر پرپشت و زیبا به نظر می رسند ولی مراظبت از این نوع مو کار ساده ای نیست و احتمال آسیب رسیدن به موهای فرفری بیشتر از دیگر موها می باشد.

روش های مراقبت از موهای فر

موهای فرفری بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشند و پر از منحنی و حالت های سیمی شکل هستند، به همین دلیل خیلی حساس تر و شکننده تر از موهای معمولی هستند. در افرادی که دارای موهای فر هستند روغن های طبیعی تولید شده در پوست سر که برای نرم نگه داشتن مو و محافظت از رشته های مو می باشند، از بالا به پایین سخت می رسد به همین دلیل مو فرفریها در بیشتر موارد سطح کمی از رطوبت را در موهایشان تجربه می نمایند. موهای مجعد در حقیقت موهای خشکی می باشند که مراقبت از آنها با موهای معمولی فرق دارد و نیاز به صرف وقت بیشتری برای آنها است. در این مطلب می خواهیم شما را برخی از روش های مهم و کاربردی برای مراقبت از موهای فر طبیعی آشنا کنیم.

مواظبت از موهای فرفری

قبل از شامپو زدن یک درمان برای موهایتان در نظر بگیرید

مراقبت از موی فر

برای مراقبت از موهای فر خود بهتر است که قبل از شامپو زدن آنها در حمام از یک درمان برای نرم کردن موهایتان استفاده کنید. قبل از شامپو می توانید از نرم کننده بر روی موهایتان استفاده کنید، اینکار باعث می شود تا از آسیب رسیدن و خشونت های غیر ضروری در حین شامپو زدن جلوگیری شود. این روش به ویژه در موهایی که خیلی پیچیده و فرفری هستند بهتر است که استفاده شود. قبل از شامپو به موهای خشک خود نرم کننده یا روغن مو بزنید. موهایتان را به بخش های مختلفی تقسیم کنید و نرم کننده را به تمام قسمت ها بمالید از انگشتان خود برای جدا نمودن حلقه های مو استفاده نمایید. اگر موهای بلندی دارید از یک کلاه پلاستیکی یا حوله استفاده کنید و بگذارید نرم کننده برای ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سرتان کمی گرم شود، اینکار باعث می شود تا کوتیکول های موها باز شوند و نرم کننده بیشتر در مو نفوذ کند.

مواظبت از موهای فر

اجتناب از شامپو زدن روزانه

موهای فر نیازی به شامپو زدن زیاد و مرتب ندارند، شامپو زدن مکرر موهای فر باعث می شود تا رشته های ظریف مو کشیده شوند و به آنها فشار وارد شود و موها زبر و خشک شوند. ولی در استفاده از نرم کننده خساست به خرج ندهید، نرم کننده ها دوستان خوبی برای موهای فرفری و وز هستند، پس از آنها بیشتر استفاده کنید، در مواقعی که شامپو نمی زند حتما از نرم کننده برای موهایتان استفاده نمایید. در حالت کلی موهای فر بیشتر در معرض خشک شدن و وز شدن قرار دارند و شستشوی زیاد آنها باعث این مشکل خواهد شد. شامپو زدن بیش از حد، کوتیکول ها را باز کرده و موها روغن طبیعی شان را از دست خواهند داد و موها خیلی بیشتر خشک خواهند شد. در طول هفته ۱ یا ۲ مرتبه شامپو زدن کفایت می کند.

روش های حفاظت از موهای فر

استفاده از شامپو های مناسب

موهای فرفری شما مثل یک پارچه مرغوب کشمیری است، شما مسلما نمی توانید این پارچه را با شوینده ها و پاک کننده های سخت تمیز کنید. نباید برای شستن موهای خود از یک شامپو غلیظ و خشن استفاده کنید. برای شستن موهای فر خود از یک شامپو ضعیف تا متوسط که دارای نرم کننده باشد استفاده نمایید این نوع شامپو باعث می شوند تا مو و بدن شما مقدار زیادی از چربی و رطوبت طبیعی خود را از دست ندهد و موهایتان را تازه نگه دارد. برخی از کسانی که موهای فرفری دارند شامپو و یا نرم کننده خود را با آب مقطر رقیق می کنند و نتیجه بهتری را می گیرند. همچنین استفاده از شامپو تغذیه کننده مناسب برای موهایتان بسیار مفید و کمک کننده می باشد.

مراقبت از موهای فر و حالت دار

از آب داغ کمتر استفاده کنید

درست است که شامپو زدن با آب سرد و یا آبکشیدن موها با آب سرد خیلی لذت بخش و خوشایند نیست، اما استفاده از آب سرد باعث می شود تا کوتیکول های مو بسته شوند و رطوبت در موها قفل شود و موهایتان در طول روز مرطوب بمانند و همچنین وزی آنها کمتر شود.

از نرم کننده های عمیق به میزان بالا استفاده کنید

برای مراقبت از موهای فر بعد از شامپو زدن موها از یک نرم کننده مناسب و عالی استفاده نمایید، نوعی از نرم کننده را انتخاب کنید که برای موهایتان مناسب باشد و نیازهای موی شما را برطرف کند. اگر موهای خشک و فرفری دارید برای نرم کردن آنها از نرم کننده هایی که دارای گلیکول، گلیسیرین و یا روغن های با کیفیت هستند انتخاب کنید. اما اگر موهای ضعیفی دارید باید از یک نرم کننده بازسانده پروتئینی یا دارای آمینو اسیدها و یا کراتین ها برای استحکام موها استفاده کنید.

مراقبت نمودن از موهای فرفری

شانه کردن درست موها

برای شانه زدن موهای فر خود از یک شانه مناسب اینکار استفاده نمایید، یک شانه با کیفیت و عالی برای موهایتان تهیه کنید و موهایتان را محکم شانه نکنید. هنگامی که می خواهید موهایتان را بعد از شامپو زدن شانه کنید باید از یک شانه با دندانه های بسیار بزرگ استفاده نمایید و موهایتان را به آرامی از قسمت پایین شانه بزنید و بعد به قسمت بالای موها بروید. موهای خود را در زمان هایی که مرطوب باشد از هم جدا کنید به خصوص وقتی که با یک پوشش نرم محافظت می گردد، وقتی که موها خیلی خیس هستند آنها را شانه نکنید زیرا این موضوع باعث می شود تا موها شکسته شوند و در آنها گره ایجاد شود و در نتیجه موهای وزی داشته باشید. موهایتان را از ریشه جدا کرده و شانه بزنید.

مراقبت کردن از موهای فر

برای خشک کردن موها از وسایل مناسب اینکار استفاده کنید

اگر موهای فرفری شما بعد از خشک زدن وزوزی می شوند پس نباید برای خشک کردن آنها از سشوار استفاده کنید. از محصولات مختلف مخصوص موهای فرفری استفاده کنید، کرم های فعال کننده حلقه های مو و یا کمی روغن آرگن موهای فرفری را بسیار زیباتر خواهد کرد. می توانید برای خشک کردن موهای فر خود از دستگاه دیفیوز کمک بگیرید. در حین استفاده سرتان را پایین گرفت و دیفیوز را به شکل پیوسته روی پوست سر خود نگه دارید و خیلی آن را تکان ندهید، زیرا بادهای دیفیوز ممکن است موهایتان را وز کند. گرمای اضافه باعث می شود تا موها شکل مارپیچ طبیعی خودشان را از دست داده و بی روح به نظر برسند. استفاده از سشوار یا دیفیوز را هر دو هفته یکبار انجام دهید و در زمان استفاده از آنها روی حلقه های موهایتان تمرکز کنید تا زیباتر شوند. برای موهای فر خود از موس و اسپریهای مو استفاده نکنید زیرا باعث خواهند شد تا حلقه های موهایتان تردتر شوند . الکل موجود در آنها باعث صدمه به موها می شود.

موهای فر و روش های محافظت از آن

پوست سر را تمیز نگه دارید

همانطور که گفتیم موهای فرفری را بهتر است کمتر شامپو بزنید، اما تمیزی موها برای رشد و سلامت موها مهم است زیرا تمامی محصولات مختلف، روغن ها، کثیفی ها و گرد و غبار را از روی موها و پوست سر تمیز می کند. هنگام شامپو زدن به موهایتان بر روی مالش پوست سر به کمک انگشتانتان تمرکز نمایید.هنگامی که از حمام بیرون آمدید به کمک یک حوله حمام موهایتان را به آرامی خشک کرده و آب اضافه آن را بگیرید، از حوله های نرم استفاده کنید زیرا حوله های زبر کوتیکول های مو را باز کرده و باعث زبر تر شدن موهایتان خواهند شد.

مراقبت از موهای فرفری و مجعد

متخصص آرایش موی فر

این روش برای کمک به موهای فر و مراقبت از آنها عالی است زیرا کسانی که متخصص موهای فر هستند، دارای تجربه زیادی در این مورد بوده و باعث می شوند تا تفاوت خاصی در شما ایجاد شود و موهایتان را به بهترین شکل ممکن آرایش می کنند.

مراقبت از موهای فر و مجعد

استفاده از تکنیک آناناس

در این روش برای داشتن موهای فر زیبا هنگام شب قبل از خواب موهایتان را به آرامی و خیلی شل در بالاترین نقطه سر خود جمع نمایید. اینکار باعث می شود تا حلقه های موی فر شما حفظ شود. بعلاوه کمک خواهد کرد تا موهایتان حجم و حالت طبیعی خود را حفظ نمایند. بعد از بیدار شدن خیلی راحت می توانید موهایتان را از حالت آناناسی خارج کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو