طرز تهیه حلوای بادام خوشمزه و محبوب در خانه

طرز تهیه حلوای بادام خوشمزه و محبوب در خانه


منبع: آرگا

211

1399/4/14

20:35


در این مطلب با طرز تهیه حلوای بادام خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع حلوا را در منزل به راحتی بپزید.

حلوای بادام از انواع حلواهای خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع حلوا را در منزل به راحتی بپزید. در دستور تهیه حلوا بادام از روغن نارگیل و پودر هل و شیر و شکر و زعفران و بادام استفاده می شود.

برای پخت حلوا روش های زیادی نظیر حلوای آرد گندم و حلوا با شیره انگور و حلوای قهوه و حلوای بادام و … وجود دارد که شما می توانید که به کمک روش های ذکر شده در پخت حلوا تنوع ایجاد کنید.

طرز تهیه حلوای بادام

مواد لازم

  • پودر هل : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • روغن نارگیل : ۱/۴ فنجان
  • شیر یا آب : نصف فنجان
  • شکر : نصف فنجان
  • زعفران : به مقدار لازم
  • بادام خیس خورده : ۱.۵ فنجان
  • آب : دو فنجان

طرز تهیه حلوای بادام در منزل

برای تهیه حلوا بادام ابتدا بادام ها را از شب قبل درون مقداری آب خیس نمایید تا پوست آن ها گرفته شود سپس بادام ها را به همراه آب درون مخلوط کن بریزید تا به صورت کامل له شوند.

بادام خیس خورده

بادام های له شده را درون تابه ای مناسب بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و بادام ها را به صورت مرتب هم بزنید تا آب آن ها تبخیر شود.

تفت دادن بادام

سپس به ترتیب شکر و شیر و روغن را به بادام ها بیفزایید و بعد از افزودن هر یک از مواد ذکر شده حلوا را هم بزنید و اجازه دهید تا حلوا به مدت ۲۰ دقیقه پخته شود.

طرز تهیه حلوای بادام در منزل

افزودن شیر به حلوا

دستور تهیه حلوا بادام

روش تهیه حلوای بادام

در مرحله بعدی طرز تهیه حلوای بادام بعد از مدت زمان ذکر شده زعفران و هل را به حلوای بادام بیفزایید.

حلوای بادام خوش طعم

حلوا را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و بعد از اینکه حلوا خنک شد آن را به شکل دلخواه خود برش بزنید.

برش زدن حلوای بادام

توجه داشته باشید که در دستور تهیه این نوع حلوا می توانید به جای استفاده از روغن نارگیل از کره و مقداری پودر نارگیل استفاده نمایید.

حلوای بادام خوش طعم

در این مطلب با دستور پخت حلوا بادام در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع حلوا در منزل نهایت لذت را ببرید و بتوانید این نوع حلوا را به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو