بیوگرافی ماریا کری و دانستنی های جالب از زندگی وی

بیوگرافی ماریا کری و دانستنی های جالب از زندگی وی


منبع: آرگا

267

1399/5/28

19:39


در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی ماریا کری خواننده، هنرپیشه و ترانه سرای موفق و محبوب آمریکایی آشنا نموده و نگاهی بر روابط عاشقانه و همچنین کارنامه هنری حرفه ای وی انداخته و با یکدیگر مرور می کنیم.

ماریا کری خواننده و بازیگر موفق هالیوودی که در زمینه ترانه سرایی نیز فعالیت دارد، شهرت او با انتشار آلبومی به اسم خودش مشهور شد، این اتفاق در سال ۱۹۹۰ نام او را بر سر زبان ها جاری ساخت، البته علاوه بر خوانندگی در عرصه بازیگری نیز فعالیت هایی داشته که توانسته در این زمینه هم روندی موفقیت آمیز داشته باشد.

ماریا کری از خوانندگان محبوب و مشهور آمریکایی در دو سبک پاپ و سول آمریکایی می باشد، که ترانه سرا و بازیگری نیز در کارنامه هنری وی مشاهده می شود، مادر ماریا نیز از خوانندگان موفق اپرا بود که این موفقیت مادر موجب علاقه مندی وی به خوانندگی گردید به گونه ای که او هنگامی که ۳ ساله بود آغاز به خواندن و خوانندگی نمود. ماریا کری دارای ۱۷۵ سانتی متر قد است. در ادامه با بیوگرافی ماریا کری همراه آرگا باشید.

زندگینامه ماریا کری خواننده و یکی از جذاب ترین زنان جهان

بیوگرافی ماریا کری

ماریا کری در ۲۷ ماه مارس سال ۱۹۷۰ میلادی در لانگ آیلند نیویورک تولد و در همان جا پرورش یافت و زندگی نمود، او برای خواندن آلبوم آهنگی که به نام خودش وارد دنیای موسیقی نمود، به شهرت زیادی دست پیدا کرده و جایزه مولتی پلاتینوم را نیز برای همین آلبوم دریافت کرد. پدر او آلفرد روی فردی آمریکایی با اصالت ونزوئلایی،  دارای نژاد آفریقایی مهندس هوانوردی، و مادرش پاتریشیا ایرلندی سفید پوست خواننده اپرا بود، همین ازدواج که با نارضایتی خانواده پاتریشیا (مادر ماری» انجام شد، موجب طرد شدن وی از سوی خانواده شد، پاتریشیا و آلفرد بعد از ازدواج به یکی از روستاهای نیویورک رفتند که اتفاقا ماری نیز در آنجا متولد شد، اما این رضایت نداشتن خانواده ماریا به همینجا ختم نشد و باعث رخنه و ایجاد فاصله میان آنها گردید و هر روز این فاصله بیشتر و بیشتر شد تا اینکه بالاخره وقتی ماریا ۳ سال داشت، پدر و مادر او از یکدیگر جدا شدند. ماریا وقتی ۴ ساله بود همراه مادر و خواهر بزرگترش «آلیسون» و برادرش «مورگان» به نیویورک مهاجرت نمودند که گفته می شود ماریا از سوی پدربزرگش به فرزند خواندگی پذیرفته شد.

آشنایی با بیوگرافی ماریا کری و زندگی شخصی و حرفه ای او

آغاز خوانندگی تا کشف استعداد و شهرت وی

ماریا خواننده محبوب و مشهور خوانندگی را از سن ۳ سالگی شروه کرد که با توجه به داشتن یک مادر اپرا خوان، روی آوردن به این هنر قطعا مسلم است، او در دوران مدرسه نیز شعر می گفت که با توجه به همین علاقه بعد از اتمام دوره متوسطه به موسیقی روی آورد، او برای شروع مدتی با خواننده ای به اسم«Berend  Starr» همخوانی می کرد، در یکی از محافل با فردی به نام تامی موتولا آشنا شد که نوار صدای ضبط شده ی خود را به او عرضه نمود و این آغازی برای کشف استعداد و موفقیت، به دنبال محبوبیت و شهرت او شد، اما این آشنایی علاوه بر آغاز موفقیت او در مسیر خوانندگی شد، بلکه موجب آشنایی و البته احساس و در نهایت ازدواج آن دو گردید، صدای ماریا تاثیر زیادی بر روی تامی موتولا گذاشت به طوری که پس از آن با ماریا کری قراردادی را بستند، و ماریا اولین آلبوم خود را به اسم «ماریا کری» به بازار ارائه داد.

آشنایی با زندگینامه ماریا کری خواننده جذاب و خوش چهره

تحصیلات و افتخارات موسیقیایی ماریا کری

این خواننده و خوش صدا پس از اخذ دیپلم متوسطه از دبیرستان هاربوفیلدز در سال ۱۹۸۷، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی گریم ادامه داد، اما انتخاب و علاقه و البته استعداد او همه برای موسیقی و خوانندگی بود، او در این زمینه با موفقیت های چشمگیری هم مواجه شد که می توان از جمله آنها به کسب ۱۷ جایزه موسیقی بیلبورد، ۵ جایزه گرمی، ۱۱ جایزه موسیقی آمریکا . ۱۷ جایزه موسیقی جهان اشاره نمود.

همچنین ماریا دارای بیشتر از ۲۰۰ میلیون فروش بوده که یکی از پرفروش ترین فعالان موسیقی تاریخ محسوب می گردد، ماریا در سال ۲۰۱۲ دومین زن شناخته شده در بین «۱۰۰ زن برتر موسیقی» گردید.

ماریا کری به عنوان موفق ترین خواننده ی زن در طول تاریخ محسوب می شود که بالغ بر ۱۶۰ میلیون رکورد او در تمام دنیا فروش داشته است.

آَنایی با شرح زندگی ماریا کری خواننده و هنرپیشه محبوب و معروف

روابط عاشقانه ماریا کری

در بیوگرافی ماریا کری روابط موفق و ناموفقی دیده می شود که به آن می پردازیم؛ ماریا خواننده موفق و محبوب آمریکایی پس از انتشار نخستین آلبوم خود، با تامی موتولا مدیر اجرایی سونی موسیقی و کاشف استعداد وی ازدواج نمود، تامی ۳۰ سال از او بزرگتر بود، آنها در سال ۱۹۹۳ میلادی ازدواج و در سال ۱۹۹۸ میلادی از یکدیگر جدا شدند.

زندگینامه ماریا کری و آنچه کمتر شنیده اید

 

ماریا برای بار دوم پس از این جدایی در سال ۱۹۹۸ با لوییس میگوئل یکی از خوانندگان موفق اهل مکزیک معروف به خورشید مکزیک؛ وارد رابطه شد که تا سال ۲۰۰۱ ادامه داشت و مدتی پس از نامزدی به جدایی ختم شد.

شرح زندگی ماریا کری بازیگر و خواننده ی محبوب

ماریا با نیک کانون هنرپیشه و کمدین در سال ازدواج نمود، این دو هنرمند محبوب دارای ۲ فرزند به اسامی موراکن و مونرو گردیدند، نیک و ماریا در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند. البته کری با انتشار عکسی که از خودش و همسرش نیک و فرزندان دوقلویش در صفحه ی شخصی اش منتشر نمود حدس و گمان هایی در مورد بازگشت آن دو به یکدیگر و آغاز رابطه ایجاد نمود.

بیوگرافی ماریا کری بازیگر و هنرپیشه محبوب

در سال ۲۰۱۶ ماریا با یک میلیاردر به اسم جیمز پکر آشنا و وارد رابطه ی عاشقانه شدند که این رابطه بیشتر از ۱ سال طول نکشید.

شرح زندگی ماریا کری خواننده و بازیگر محبوب و معروف

و اما در نهایت پس از جیمز پکر در همان سال، ۲۰۱۶ میلادی با برایان تاناکا آمریکایی وارد رابطه شد که تاکنون خبری مبتنی بر جدایی این دو شنیده نشده است،

آشنایی با بیوگرافی ماریا کری سلبریتی خوش چهره و جذاب هالیوودی

۱۵ نکته جالب در مورد ماریا کری

  1. والدین ماریا نام او را بر اساس ترانه ای به اسم«They Call The Wind Mariah» انتخاب نموده بودند.
  2. اولین آلبوم او که به اسم خودش «ماریا کری» بود، موجب شهرت وی در سن ۲۰ سالگی شد.
  3. او پیش از خوانندگی به ترانه سرایی مشغول بود که البته در این راه نیز موفق بود، طبق گفته ی خواننده های آن موقع ترانه و اشعار او مخاطبان و شنوندگان را متاثر نموده و با احساسات خود همراه می ساخت.
  4. ماریا دارای صدایی زیبا و منحصر به فرد می باشد که دلیل برتری وی شده است، اما یکی دیگر از این دلایل را می توان مهارت خواندن نت های آهنگ هایی دانست که دیگر خوانندگان قادر به خواندن آن نمی باشند.
  5. ماریا پیش از کشف استعدادش توسط تامی موتولا، و به شهرت رسیدن در یک سالن آرایشگری مشغول به فعالیت بود، همچنین مدتی را هم نیز پیشخدمت و مهماندار بود، گفته می شود او قبل از معروف شدن ۵۰۰ ساعت از وقت خود را صرف آموزش دیدن آرایش و زیبایی و آرایش مو کرده است.
  6. دارایی ماریا تقریبا ۳۰۰ میلیون دلار حساب شده است.
  7. او در دوران ازدواج اولش و زندگی مشترک ۵ ساله اش با تامی موتولا گیاهخوار بود که می خواست تا آخر گیاهخوار باشد، اما پس از جدایی برای همسر سابقش تامی از قصد خود دست کشید و گیاهخوار نماند.
  8. ماریا به پروانه علاقه شدیدی دارد، به گونه ای که طرح های لباس او، همه ی بدلیجات او، و شکل کاغذ دیواری منزل وی نیز شکل پروانه می باشد، یکی از آلبوم های موسیقی ماریا به اسم «Butterfly» به معنی پروانه است که توانست جوایزی را دریافت نماید.
  9. در سال ۲۰۰۱ ماریا به علت شکست عشقی و دارا بودن مشکل جسمی و روحی به مدت چند هفته در بیمارستان روانی بستری و تحت مراقبت قرار گرفت.
  10. بر اساس گفته ی خود ماریا، وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ دچار اختلال دو قطبی می باشد که به خاطر آن دارو استفاده می نماید.
  11. چندین بار از سوی مجله های گوناگون از جمله FHM، ماکسیم و … در لیست جذاب ترین زنان دنیا جای گرفت.
  12. ماریا دارای سگی به اسم جی جی است.
  13. «مرلین مونرو» خواننده، مدل و بازیگر آمریکایی را دوست دارد، که به خاطر همین علاقه اسم یکی از فرزندان دو قلوی خود را مونرو نام گذاشته است.
  14. به ساعت و استفاده از ریمل علاقه ای ندارد و تاکنون ساعتی هم مورد استفاده قرار نداده است.
  15. ماریا کری در امتحان رانندگی سه مرتبه رد شده است.

آشنایی با زندگینامه ماریا کری و روابط عاشقانه وی

چند مورد از جذاب ترین زنان جهان

ماریا کری چندین بار از وسی مجله های ماکسیم، FHM و …. در لیست جذاب ترین زنان جهان قرار گرفت، در این میان می توان به برخی دیگر از جذاب ترین زنان جهان از جمله سلنا گومز، شکیرا، کیتی پری، جنیفر لارنس، جنیفر آنیستون، اما واتسون، جسیکا آلبا، ریحانا، ریچل مک آدامز،جسیکا لوکاس، کریستین بل و .. اشاره نمود.

شرح زندگی ماریا کری قرار گرفته در لیست جذاب ترین زنان جهان

بیوگرافی ماریا کری و بررسی آثارهنری وی در عرصه بازیگری و موسیقی

آلبوم ها

  • «ماریا کری» در سال ۱۹۹۰
  • «احساسات» در سال ۱۹۹۱
  • «جعبه موسیقی» در سال ۱۹۹۳
  • «کریسمس مبارک» در سال ۱۹۹۴
  • «افکار پوچ» در سال ۱۹۹۵
  • «پروانه» در سال ۱۹۹۷
  • «رنگین کمان»در سال ۱۹۹۹
  • «درخشش» در سال ۲۰۰۱
  • «افسون» در سال ۲۰۰۵
  • «نظریه نسبیت» در سال۲۰۰۸
  • «خاطرات ناقض فرشته» در سال ۲۰۰۹
  • «کریسمس مبارک II شما» در سال ۲۰۱۰
  • «من ماریا هستم … آوازه خوان دوری گزین» در سال ۲۰۱۴
  • «احتیاط» در سال ۲۰۱۸

آشنایی با زندگینامه ماریا کری خواننده و ترانه سرا و بازیگر

نقش آفرینی های وی

  • «مرد بی زن» در سال ۱۹۹۹
  • «درخشش» در سال ۲۰۰۱
  • «دختران باهوش» در سال ۲۰۰۲
  • «مرگ یک سلسله» در سال ۲۰۰۳
  • «املاک دولت ۲» در سال ۲۰۰۵
  • «تنسی» در سال ۲۰۰۸
  • «تو حریف زوهان نمیشی» در سال ۲۰۰۸
  • «گران بها» در سال ۲۰۰۹
  • «سر خدمتکار» در سال ۲۰۱۳
  • «یک ملودی کریسمس» در سال ۲۰۱۵
  • «فیلم نگو بتمن» در سال ۲۰۱۷
  • «سفر دختران» در سال ۲۰۱۷
  • «ستاره» در سال ۲۰۱۷

آشنایی با بیوگرافی ماریا کری خواننده موفق و محبوب

بیوگرافی ماریا کری بازیگر خوش چهره و جذاب آمریکایی

در این مطلب شما عزیزان علاقه مند به زندگینامه هنرمندان و دنبال کننده ی سلبریتی های هالیوودی، را با بیوگرافی ماریا کری یکی از مشهورترین، محبوبترین و جذاب ترین خواننده های زن آمریکایی که در عرصه بازیگری نیز فعالیت دارد، آشنا شدید، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو