لاک زدن در بارداری + چه زمانی و چه مقداری زدن لاک در زمان بارداری مجاز است

لاک زدن در بارداری + چه زمانی و چه مقداری زدن لاک در زمان بارداری مجاز است


منبع: تاپ ناز

169

1399/6/29

10:21


لاک زدن در بارداری

لاک زدن در دوران بارداری می تواند مضر باشد و حتی باعث سقط جنین هم خواهد شد و این اتفاق ممکن است باعث افسردگی شما شود. در این مطلب به شما می گوییم که چه مقدار لاک را در چه زمانی در دوران بارداری می توانید استفاده کنید.

بیشتر خانمها فکر می کنند بارداری به معنی پایان زیبایی های آنها است که اصلا اینطور نیست. روش های مختلفی وجود دارد که خانمها بارداری می توانند طبق مد پیش بروند و خیلی زیبا به نظر برسند ولی این روشها رنگ کردن مو در بارداری و آرایش در زمان حاملگی نیستند.

در موقع بارداری پوست سر و ناخنها کمی نازک تر می شوند. بهتر است که موهایتان را در زمان بارداری رنگ نکنید و یا از لاکها و مواد کاشت برای ناخن خود نباید اصلا استفاده کنید. در این دوران پاسخهای آلرژیک افزایش پیدا می کند و بدن خیلی حساس می شود. در واقع می توان گفت بیشترین زمانی که شما باید مراقب جنین باشید و از او به خوبی مراقبت کنید، سه ماهه اول بارداری است که جنین در این ماهها در حال شکل گیری است و در این حالت سلولهای او بسیار تحریک پذیر هستند و هر کار اشتباهی می تواند باعث آسیب رساندن به جنین شود و مشکلات ذهنی و یا جسمی برای نوزاد ایجاد کند. بهتر است که از پودر دکلره برای رنگ کردن مو استفاده کنید و در صورتی که خیلی ضروری است موهای خود را رنگ کنید می توانید از رنگهای ساده استفاده کنید. لاک زدن در دوران بارداری را به صورت کامل فراموش کنید زیرا لاک از موادی ساخته شده است که می تواند سقط جنین را افزایش دهد و آسیب زیادی به شما وارد کند.

عوارض و خطرات لاک زدن در بارداری

مواد متفاوتی در لاک استفاده شده است که هر کدام می توانند اثرات بدی بر جنین بگذارند. لاک و مواد شیمایی برای کاشت بسیار برای جنین مضر هستند ولی می توانید با مقداری احتیاط از آنها استفاده کنید تا مشکلی برای جنین شما ایجاد نشود. فقط در صورتی لاک زدن برای شما و جنین مشکل ساز می شود که به صورت مدام در معرض این مواد باشید.

 

فرمالدئید

یکی از مواد سمی که در لاک به کار می رود فرمالدئید است که برای سفت کردن ناخن استفاده می شود و اگر در محیطی سر بسته و مملو از فرمالدئید قرار بگیرید ممکن است که دچار حساسیت شدید چشم، بینی، گلو و ریه ها شوید. در موارد خیلی شدید این ماده باعث ایجاد آسم، تشنج، تهوع و سقط جنین خواهد شد. در موارد بسیار حادتر می تواند باعث اثر گذاری بر رشد جنین شود و باعث می شود رشد جنین شما به صورت غیر طبیعی باشد. باید بدانید که این ماده خیلی خطرناک است و می تواند باعث سرطان گلو، سرطان بینی و سرطان خون گردد.

بخوانید: خطرات و عوارض استفاده از لاک ناخن و پاک کننده لاک

تولوئن

یکی از موادی که در لاک های شیمیایی استفاده می شود تولوئن می باشد. از این ماده بیش تر در بنزین و مواد منفجره استفاده می شود. این ماده دارای بویی بسیار تند است که برلی لغزنده شدن لاک ها استفاده می شود. این ماده روی سیستم عصبی مادر و جنین اثر گذار است و ممکن است عوارض بسیاری برای جنین داشته باشد. این عوارض شامل کاهش وزن نوزاد، ایجاد اختلالات شنوایی، ایجاد بسیاری از ناهنجاری های مادر زادی، اختلالات مربوط به صورت و مشکلات کلیوی شود و برای مادر هم می تواند باعث تحریک چشم ها، گلو و ریه ها شود و در نهایت سرگیجه و اختلالات تنفسی و حالت تهوع شدید ایجاد کند.

 

فتالات

فتالات یکی دیگر از موادی است که در لاک ها به کار می رود و ممکن است عوارض بسیار زیادی برای جنین داشته باشد و بیش تر به همین دلیل باعث می شود که پزشکان و متخصصان لاک زدن در بارداری را ممنوع اعلام می کنند. این ماده می تواند بر رحم و انقباض های آن اثرات بسیاری داشته باشد و شما را مجبور می کند جنین را سقط کنید اما در موارد کم تر باعث ایجاد نقص هایی در آلت تناسلی فرزندان پسر و ناباروری فرزندان دختر می شود. این ماده اثرات مخرب دیگری هم دارد که می تواند موجب زایمان زود رس، کم وزن شدن نوزاد در حین تولد، مشکلات رشدی نوزاد شود و همچنین می تواند باعث یائسگی زود رس در بانوان شود. همانطور که می دانید علائم یائسگی در زنان  می تواند برای بسیاری از بانوان بسیار سخت باشد و دوران بسیار سختی را برای آن ها بوجود بیاورد.

لاک زدن در بارداری

رزین فرمالدئید

دیگر عامل مضر که باعث از دست دادن حس عصبیت در بارداری می شود رزین فرمالدئید است و این ماده همانطور که از نامش هم معلوم است از فرآورده های فرمالدئید است و خیلی خطر دارد و واکنش های شدید پوستی ایجاد می کند که می تواند برای خانمهای باردار بسیار سخت و طاقت فرسا باشد.

مطلب پیشنهادی: روش درست کردن لاک ناخن در منزل با این روش + آموزش

کافور

یکی از موادی که به منظور براق کردن لاکها استفاده می شود کافور است. در واقع کافور از دیگر مواد قبلی کمتر سمی است و می توان از آن در داروهای سرماخوردگی مانند بخار پاک و اسپری های استنشاقی بینی استفاده کرد. در سالهای اخیر ایمنی این ماده زیر سوال رفته و پژوهشگران در حال تحقیق روی این ماده هستند و نتایجی را به دست آورده اند که این ماده می تواند باعث آلرژی پوستی، سرگیجه، حالت تهوع و سردرد شود. این ماده می تواند برای مادر و جنین خطرناک باشد و باعث آسیب به بعضی از ارگانهای بدن مانند کبد شود.

 

استون

دیگر ماده پاک کننده ناخن، استون است که حداقل 20 دقیقه روی ناخن باقی می ماند و استنشاق این ماده ممکن است برای جنین بسیار مضر باشد. برای جلوگیری هر نوع آسیب بهتر است در مکانی این ماده را استفاده کنید که دارای تهویه مناسب باشد و بعد از تمام شدن کار بهتر است دستهایتان را با آب و صابون بشویید. در واقع اگر در معرض این ماده قرار بگیرد و دوز این ماده خیلی زیاد است باعث ایجاد نقص رشد جنین می شود و مشکلات جبران ناپذیری برای فرزند ایجاد می کند.

مطلب پیشنهادی: زیباترین مدل های لاک و طراحی ناخن برای ناخن های مربعی

نکات مهم برای مصرف لاک

نکات زیادی وجود دارد که مادران باید در موقع لاک زدن در بارداری باید آنها را بدانند و اگر ترجیح می دهند در این دوران لاک بزنند بهتر است با رعایت کردن بعضی نکات خیلی ساده، مضرات را به کمترین حد برسانند. در ادامه این موارد را توضیح می دهیم.

محیطی مناسب برای این کار انتخاب کنید که تهویه مناسب داشته باشد تا کمتر در معرض بوی بد و آزاردهنده قرار دهید.

ناخنهای خود را دور کنید تا بوی آن به مشام شما نرسد و خوب خشک شود.

ناخن را فوت نکنید زیرا ممکن است که مواد سمی را استنشاق کنید و ممکن است این مواد برای شما خیلی مضر باشد.

پس از تمام شدن کار بهتر است دستهای خود را با آب و صابون بشویید.

حداکثر یک بار در هفته بهتر است که از لاک استفاده کنید.

اگر می خواهید لاکهای خود را پاک کنید بهتر است از پاک کننده های غیر استونی استفاده کنید.

بهتر است مادرهایی که آرایشگر و مانیکور کننده هستند از کارشان در این دوران فاصله بگیرند و اگر مجبور هستند کارشان را ادامه بدهند بهتر است که حتما از ماسک استفاده کنند.

به برچسب لاک خوب دقت کنید و از لاکهایی استفاده کنید که مورد تایید سازمان غذا و دارو FDA هستند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو