آشنایی با نحوه کاشت، تکثیر و شرایط پرورش گیاه لیروپ

آشنایی با نحوه کاشت، تکثیر و شرایط پرورش گیاه لیروپ


منبع: آرگا

104

1399/6/31

14:46


از آنجایی که لیروپ گیاهی همیشه سبز و ریزوم دار است اغلب می تواند در شرایط مختلف رشد کند و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با روش های کاشت و پرورش گیاه لیروپ و اصول نگهداری آن آشنا نماییم با ما همراه باشید.

آشنایی با نحوه کاشت، تکثیر و شرایط پرورش گیاه لیروپ

به طور کلی گیاه لیروپ از دسته گیاهان سریع الرشد و همیشه سبز است که از گذشته مورد توجه اغلب علاقه مندان به گل و گیاه قرار گرفنه است. این گیاه علاوه بر فضای آپارتمان در محیط های باز نیز گشت می شود و جلوه زیبایی به اطراف می بخشد.

چگونگی پرورش گیاه لیروپ

بهتر است بدانید که گل لیروپ در واقع گیاهی ریزوم دار و همیشه سبز با برگ هایی حیلی باریک و نواری شکل است که توده ای ضخیم از برگساره قوسی را تشکیل می دهند و در ظاهر مشابه گیاهانی چمنی با برگ های خشن هستند و به همین خاطر نمی توان بر روی آن راه رفت. توجه داشته باشید که گل های لیروپ در فصل تابستان ظاهر می شوند و در واقع تداعی کننده گل های کلاغک هستند. لیروپ گیاهی ایده آل برای کاشت در ناحیه بین چمن و درختان با بوته زار های بلند است. جالب است بدانید که در حال حاضر تنها دو گونه و چندین واریته از این گیاهان در دسترس هستند و برای رشد نیاز به خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. اگرچه گل لیروپ قادر به تحمل کردن مقداری خشکی می باشد اما در واقع بهترین رشد خود را در شرایط مناسب خواهد داشت.

چگونگی کاشت گیاه لیروپ

دستورالعمل کاشت و تکثیر لیروپ:

توجه داشته باشید که کاشت و تکثیر لیروپ اغلب از طریق کاشت بوته ها و قلمه زنی انجام خواهد گرفت که در ادامه دستورالعمل انجام آن را بیان کرده ایم:

برای قلمه زنی گیاه لیروپ در ابتدا بایستی قلمه هایی را که دارای برگ های کمتری هستند از گیاه مادر جدا نمایید و سپس خاک اطراف آن را به صورت کانل تکان دهید.

سپس گلدان مورد نظر را تهیه نموده و آن را از ترکیب خاک های پیت ماس و خاک برگ پر کنید.

حالا قلمه های جدا شده از گیاه مادری را درون بستر کشت نمایید و سپس گلدان حاوی قلمه ها را در فضایی با نور زیاد و دمای ایده آل قرار دهید.

اگر قلمه ها در شرایط مناسبی قرار بگیرند پس گذشت چندین هفته با ریشه زایی قلمه ها مواجه خواهید شد.

دستورالعمل کاشت لیروپ

شرایط مورد نیاز برای پرورش گل لیروپ:

همانطور که می دانید تمامی گیاهان برای اینکه بتوانند روند رشد خود را به خوبی طی کنند نیاز به شرایطی دارند که شما بایستی آن را فراهم نمایید و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از شرایط لازم برای پرورش گیاه لیروپ پرداخته ایم:

آبیاری:

بهتر است بدانید که اگه می خواهید پرورش گیاه لیروپ به خوبی انجام شود بایستی آبیاری منظم انجام دهید. برای انجام آبیاری اجازه دهید در فاصله دو دفعه سطح بستر کاملا خشک شود و سپس اقدام به آبیاری نمایید.

شرایط مورد نیاز برای پرورش لیروپ

نور و دما:

به طور کلی گیاه لیروپ گیاهی آفتاب پسند می باشد که برای رشد نیاز به نور مستقیم آفتاب دارد تا بتواند حالت طلایی برگ های خود را حفظ کند. توجه داشته باشید که در مناطقی که تابستان ها معتدل هستند بایستی گیاه را در مکانی آفتابی بکارید و اگر در منطقه ای با تابستان های گرم هستید می توانید بذر لیروپ را در مکانی نیمه سایه نیز پرورش دهید.

خاک:

گیاه لیروپ برای رشد نیاز به خاکی با زهکشی خوب و ترکیب خاک های آلی از جمله پیت ماس خاک برگ دارد تا بتواند روند رویش خود را به درستی طی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو