معرفی انواع روشهای کاشت ناخن + عکس

معرفی انواع روشهای کاشت ناخن + عکس


منبع: زیبامون

862

1399/7/1

14:44


در این بخش از زیبامون به تمام چیزهایی که نیاز هست در رابطه با انواع کاشت ناخن بدونید اشاره کردیم و اطلاعات مفیدی رو در این زمینه در اختیارتون قرار دادیم.

معرفی انواع روشهای کاشت ناخن + عکس

داشتن ناخنهای بلند، محکم و زیبا یکی از نشانه‌های سلامتی بدن هست و علاوه بر این، تاثیر خیلی زیادی در افزایش زیبایی دستها هم داره. زنان در چین باستان، داشتن ناخنهای بلند رو به عنوان یک نماینده از وضعیت سلامتی خودشون میدونستند و عمیقا تحت تاثیر داشتن ناخنهای بلند برای افزایش زیبایی و جذابیت دستهای خود بودند و اینطور به نظر میرسه که کاشت ناخن، از همان زمانها به تدریج ایجاد شده و همچنان محبوبیت خودش رو در بین خانمها حفظ کرده است.

ما در این بخش از زیبامون دات کام اطلاعات کامل و مفیدی رو در رابطه با انواع کاشت ناخن، روشهای مختلف کاشت ناخن و غیره در اختیارتون قرار دادیم. با ما همراه باشید و با این روش محبوب برای افزایش زیبایی ناخنها و دستها بیشتر آشنا بشید.

 

چرا کاشت ناخن به یکی از کارهای زیبایی محبوب و ترند تبدیل شده است؟

دلیل معروف و پرطرفدار شدن کاشت ناخن در دنیای امروزی رو میتونیم به ارتباط گسترده نسل امروز با یک بستر رسانه‌ای و ارتباطی که حاوی مطالب زیبایی و مراقبتی بسیاری زیادی هست، بیان کنیم. دیدن مدلهای مختلف کاشت و دیزاین ناخن و تاثیری که بر روی زیبایی دستها و افزایش اعتماد به نفس داره، یکی از اصلی ترین دلایلی هست که باعث شده تا کاشت ناخن به یکی از کارهای زیبایی بسیار محبوب، پرطرفدار و ترند در بین خانمها در هر سن و سالی که باشند، تبدیل بشه.

علاوه بر این، ناخنهای بلند افراد معروف و سلبریتیها هم تاثیر بسیار زیادی در افزایش محبوبیت این روند داشته و باعث شده تا سایر افراد هم تمایل داشته باشند ناخنهایی بلند، یکدست و جذاب به سبک افراد معروف و سلبریتیها داشته باشند.

دلیل دیگه‌ای که برای کاشت ناخن وجود داره این هست که رشد طبیعی ناخنها ممکنه در برخی از افراد بسیار کم باشه و همچنین به دلیل نازک و ظریف بودن ناخن طبیعی، مراقبت و نگه داری از اون واقعا سخت میشه. کاشت ناخن این امکان رو به شما میده تا استحکام و مقاومت ناخنهاتون رو افزایش بدید و بلندی ناخنها رو تا هر اندازه‌ای که تمایل دارید بیشتر کنید.

علاوه بر این، برخی از افراد عادت به جویدن ناخن دارند و همین موضوع شکل و ظاهر نازیبا و بدفرمی رو برای ناخنها به وجود میاره. این افراد میتونن با کاشت ناخن، این عادت بد رو از خودشون دور کنند و از این طریق، فرصت رشد کردن رو برای ناخنهای طبیعی خودشون فراهم کنند.

 

کاشت ناخن چیست؟

اصطلاح کاشت ناخن، به معنی اضافه کردن یک ناخن مصنوعی بر روی ناخنهای طبیعی هست تا بشه از این طریق، ظاهری بلندتر و یکدست‌تر برای ناخنها به وجود آورد و از این طریق زیبایی و جذابیت ناخنها و دستها رو افزایش داد.

معمولا برای افزایش مقاومت این ناخن مصنوعی، از نوعی پودر و مایع مخصوص یا ژل استفاده میشه و بعد از طی کردن مراحل مختلف مانیکور، سوهان کشی و یکسان کردن اندازه ناخنها، کار کاشت ناخن انجام میگیره و شما بعد از طی کردن این پروسه، میتونید از داشتن ناخنهای فوق العاده زیبا، بلند و جذاب، لذت ببرید.

 

حتما بخوانید: روش های مختلف ریمو کردن کاشت ناخن و ژلیش در خانه

 

انواع روش های کاشت ناخن چیست؟

به طور کلی از 2 روش برای کاشت ناخن استفاده میشه که در زیر این روشها رو به طور کامل معرفی کردیم:

 

کاشت ناخن با تیپ

تیپ ناخن، یک ساختار مسطح و همشکل با ناخن طبیعی هست که به عنوان پایه کاشت ناخن، بر روی ناخن اصلی چسبانده میشه و روی این تیپ رو با مواد کاشت ناخن پوشش میدن تا استحکام ناخن چند برابر بیشتر بشه و ظاهری یکدست و مرتب برای ناخنها به وجود بیاد. تیپ ناخن در واقع نوعی ناخن مصنوعی هست که روی ناخن چسبانده میشه و به شما این امکان رو میده تا طول ناخن رو به هر اندازه که تمایل دارید، افزایش بدید.

 

کاشت ناخن با تیپ

 

کاشت ناخن با فرمر

در کاشت ناخن با فرمر، از تیپ استفاده نمیشه و مواد مخصوص کاشت ناخن مستقیما بر روی ناخن طبیعی قرار میگیرند و برای اینکه شکل و فرم ناخن بعد از کاشت ناخن کاملا یکدست و مرتب باشه، بعد از مانیکور ناخن و استفاده از مواد ضد قارچ بر روی ناخن طبیعی، یک فرمر مخصوص به دور انگشت و ناخن قرار داده میشه و متناسب با سلیقه و نظر شما، بلندی و فرم ناخن انتخاب و انجام میشه.

 

کاشت ناخن با فرمر

 

حتما بخوانید: لمینت ناخن، همه چیز درباره کاور ناخن

 

معرفی انواع كاشت ناخن

روشهای مختلفی برای کاشت ناخن وجود داره که هر ناخن‌کار با توجه به مهارت و تخصص خودش و همچنین خواست و نظر مشتری و مراجعه کننده، میتونه بهترین و مناسبترین روش کاشت ناخن رو مورد استفاده قرار بده.

 

1. کاشت ناخن پودری (Acrylic Nail Extension)

کاشت ناخن پودری یکی از رایج‌ترین روشها برای کاشت ناخن هست که در این روش از مواد کامپوزیت اکریلیک که حالت پودری داره برای کاشت ناخن استفاده میشه. 

استفاده از پودر برای کاشت ناخن معمولا بسیار ساده‌تر و ارزان قیمت‌تر از سایر روشهاست و به همین دلیل بسیار پرکاربرد هست. در این روش از پودر مخصوص کاشت ناخن و یک محلول مایع به نام لیکوئید استفاده میشه. وقتی پودر با این مایع ترکیب میشه، حالت نرم و خمیری پیدا میکنه و میشه اون رو بر روی ناخن با استفاده از قلم مخصوص، شکل داد.

کاشت ناخن با پودر به مهارت و سرعت عمل بالایی نیاز داره زیرا وقتی پودر با لیکوئید مخلوط میشه و حالت خمیری پیدا میکنه، خیلی سریع هم سفت و محکم میشه و ناخنکار باید بتونه در سریعترین زمان ممکن، این پودر رو بر روی ناخن شکل بده تا نتیجه کار طبیعی و زیبا بشه.

پودر مورد استفاده برای کاشت ناخن پودری در رنگهای شفاف، سفید و هلویی وجود داره که هر کدام به تنهایی جلوه زیبایی رو برای ناخن ایجاد می‌کنند.

 

از جمله ویژگی‌های مثبت کاشت ناخن پودری عبارتند از:

  • ماندگاری بالایی داره
  • به راحتی شکسته نمیشه و آسیب نمیبینه
  •  استحکام خوبی رو برای ناخنها به وجود میاره

 

 از معایب کاشت ناخن پودری میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد مورد استفاده برای کاشت ناخن پودری فوق العاده قوی هستند و ممکنه باعث ایجاد حساسیت بشن
  • وقتی مواد پودری روی ناخن طبیعی قرار میگیره مانع از رسیدن هوای تازه به ناخن میشه و ممکنه این موضع باعث ضعیف شدن ناخن طبیعی بشه
  • کاشت ناخن پودری اگرچه ظاهری بلندتر و یکدست‌تر برای ناخنها به وجود میاره اما وقتی از نزدیک لمس میشه، مصنوعی بودن آن کاملا واضح و قابل تشخیص هست
  • کاشت ناخن پودری رو باید هر ماه ترمیم کنید تا ناخنهاتون همیشه مرتب و زیبا باشند

 

کاشت ناخن پودری

 

کاشت ناخن با ژل (Gel Nail Extension)

کاشت ناخن با ژل، یکی دیگه از انواع کاشت ناخن هست که از ماده ژل کامپوزیت تشکیل شده و به عنوان پوشش ژلی ناخن یا ژلیش ناخن هم مورد استفاده قرار میگیره. برای کاشت ناخن با ژل به لیکوئید نیازی نیست و مواد کاشت ناخن از همان ابتدا حالت ژلی دارند و با استفاده از قلمو مخصوص، روی ناخن طبیعی شما رو پوشش میدن و بعد با قرار دادن ناخن در دستگاه UV که حاوی اشعه ماورا بنفش هست، این ژل سفت و محکم میشه و ظاهر طبیعی و براقی رو برای ناخن به وجود میاره.

 

از جمله مزایای کاشت ناخن با ژل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشت ناخن با ژل ظاهری فوق العاده سبک، طبیعی و شفاف برای ناخن ایجاد میکنه
  • این نوع از کاشت ناخن بدون بو هست
  • ظاهر براق، ظریف و زیبا برای ناخن ایجاد میکنه 
  • هیچ گونه عارضه جانبی و حساسیتی به همراه نداره

 

معایب کاشت ناخن با ژل عبارتند از:

  • قیمت بالاتری نسبت به کاشت ناخن پودری داره
  • به دستگاه UV مخصوص و نور ماورا بنفش خاصی نیاز داره که بدون این نور خشک و سفت نمیشه
  • کاشت ناخن با ژل دوام خیلی کمتری داره و لازمه که هر 2 هفته یکبار ترمیم بشه
  • برداشتن کاشت ناخن ژل به مراتب سخت‌تر از سایر کاشت‌ ناخن‌هاست

 

کاشت ناخن با ژل

 

حتما بخوانید: مراحل کاشت ناخن با ژل، آموزش قدم به قدم و حرفه ای

 

کاشت ناخن با فایبرگلاس (Fiberglass nail extension)

کاشت ناخن فایبرگلاس با عنوان کاشت ناخن فیبر، ابریشمی یا سیلکی هم شناخته شده هست. کاشت ناخن با فایبرگلاس در مقایسه با کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن با ژل محبوبیت زیادی ندارند و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار میگیره.

روش استفاده از این مدل کاشت ناخن ساده هست! برای کاشت ناخن فایبرگلاس، رشته‌های پلاستیکی بر روی نوک ناخن چسبیده میشن و بعد از تعیین اندازه مناسب برای ناخن و خشک شدن این فایبرگلاسها، یک اسپری مخصوص بر روی ناخن زده میشه تا استحکام ناخن افزایش پیدا کنه، سفت و محکم بشه و ظاهری شبیه به ناخن طبیعی پیدا می‌کنه.

 

از مزایای کاشت ناخن فایبرگلاس میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مدل کاشت ناخن برای افرادی که نسبت به پودر و ژل مخصوص کاشت ناخن حساسیت دارند، مناسبه
  • ظاهری طبیعی برای ناخن ایجاد میکنه
  • برداشتن کاشت ناخن فایبرگلاس بسیار ساده هست
  • کاشت ناخن فایبرگلاس بدون بو هست
  • این روش از کاشت ناخن، عوارض جانبی به همراه نداره

 

معایب کاشت ناخن فایبرگلاس عبارتند از:

  • این مدل کاشت ناخن رو باید هر 2 هفته یکبار ترمیم کنید
  • کاشت ناخن فایبرگلاس به راحتی ترک میخوره و آسیب دیده میشه
  • قیمت بسیار بالایی داره و به عنوان گرانترین مدل کاشت ناخن شناخته میشه
  • این مدل کاشت ناخن برای افرادی که شکل ناخن نامناسب و آسیب دیده دارند مناسب نیست

 

کاشت ناخن فایبرگلاس

 

کاشت ناخن به روش بی بی بومر (Baby Boomer nail extension)

این مدل کاشت ناخن که محبوبیت خیلی زیادی در بین خانمها داره، از دو رنگ پودر یا ژل برای کاشت ناخن استفاده میشه و در نهایت ظاهری سایه روشن برای ناخن به وجود میاره که دیگه نیازی به استفاده از لاک ژل نداره و به تنهایی زیبا و جذاب هست.

برای این مدل کاشت ناخن، معمولا صدف ناخن با پودر رنگ هلویی یا طبیعی کار می‌شه و برای قسمت بالایی ناخن از پودر سفید رنگ استفاده می‌کنند و با ترکیب کردن مرز بین دو رنگ سفید و هلویی روی ناخن، حالت سایه روشن جذابی برای ناخن به وجود میاد.

 

کاشت ناخن بی بی بومر

 

حتما بخوانید: چگونه ناخن کار شویم؟ پیش نیازها و ملزومات یک شروع حرفه ای

 

مدل کاشت ناخن 2020

مدل کاشت ناخن کاملا به نظر و سلیقه شما بستگی داره و میتونید هر مدلی که تمایل دارید رو بر روی ناخنهای خود ایجاد کنید. از جمله پرطرفدارترین مدلهای کاشت ناخن 2020 عبارتند از:

 

 

مدل کاشت ناخن گرد

 

 

مدل کاشت ناخن مربعی

 

  • مدل کاشت ناخن بالرین یا گلدونی

 

مدل کاشت ناخن گلدونی

 

  • مدل کاشت ناخن بیضی شکل یا بادامی

 

مدل کاشت ناخن بیضی

 

 

مدل کاشت ناخن نوک تیز

 

 

مدل کاشت ناخن ژورنالی

 

  • مدل کاشت ناخن ماتیکی

 

کاشت ناخن ماتیکی

 

  • مدل کاشت ناخن نچرال

 

کاشت ناخن نچرال

 

 

مدل فرنچ ناخن

 

  • مدل  کاشت میندال یا زاویه دار

 

کاشت ناخن میندال

 

 

حتما بخوانید: مدل و فرم ناخن مناسب با دستهای شما کدام است؟ + عکس

 

سخن آخر

کاشت ناخن یکی از محبوب‌ترین روشها برای افزایش زیبایی و استحکام ناخن هست که میتونید در مدت زمان کوتاهی، بلندی ناخنهاتون رو به هر اندازه که دوست دارید افزایش بدید و ظاهری یکدست، مرتب و زیبا رو برای ناخن به وجود بیارید. خوشبختانه این روشها و متدهای خیلی زیادی برای کاشت ناخن وجود داره که میتونید متناسب با هزینه‌ای که برای اینکار در نظر دارید و همچنین سلیقه و نظر خودتون، بهترین روش رو انتخاب کنید و از داشتن ناخنهایی فوق العاده زیبا و جذاب لذت ببرید و از این طریق اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو