روش های چاقی صورت با روغن زیتون

روش های چاقی صورت با روغن زیتون


منبع: آرگا

118

1399/7/15

12:32


روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی دارد و پزشکان بارها بر لزوم استفاده از آن حین طبخ غذا و سرو کردن آن صحبت کرده اند. در این مقاله به یکی دیگر از خواص اعجاب انگیز آن یعنی چاقی صورت با روغن زیتون می پردازیم.

روش های چاقی صورت با روغن زیتون

افرادی که صورت لاغر دارند می توانند چاقی صورت با روغن زیتون را تجربه کنند. در این روش با استفاده از یک ترکیب مفید می توانید صورتتان را حجیم تر و زیباتر کنید. روغن زیتون حاوی پلی‌ فنول‌ است که پوست را در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند. نور خورشید یکی از مضرترین مواردی است که باعث تخریب سلول های پوستی می شود به همین دلیل توصیه می شود که از کرم های ضد آفتاب حتما استفاده شود. این کرم ها حاوی پلی فنول هستند و پوست را در برابر آسیب نور محافظت می کنند. روغن زیتون دارای خواص ارتجاعی است که باعث نرم و شفافیت پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می کند.

لایه بردار روغن زیتون

روش چاقی صورت با روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر خواص فراوانی که برای بدن دارد در حفظ سلامت مو و پوست نیز موثر است. از روغن زیتون به عنوان پاک کننده های پوستی نیز استفاده می شود. در ادامه به روش چاق شدن صورت با روغن زیتون می پردازیم. برای بهره بردن از خواص پاک کنندگی روغن زیتون می توانید در نصف فنجان روغن زیتون، یک تکه صابون، ۲ قاشق غذا خوری گلیسیرین و ۲ قاشق غذا خوری آب اضافه کنید. این مخلوط را درون یک مخلوط کن ریخته تا با هم ترکیب شود. سپس در طی روز ۲ الی ۳ مرتبه این ترکیب را روی پوست قرار دهید. از این ترکیب می توانید برای پوست های حساس، چرب، خشک و آکنه دار نیز استفاده کنید.

نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که هر چه صورت چرب تر باشد پر تر به نظر می سرد. در صورتی که پوست چربی مورد نظر را تولید نکند صورت لاغر می شود. پوست تا حدی چربی تولید می کند ولی استفاده از روغن زیتون روی پوست می تواند باعث شفافیت و حفظ سلامت آن شود. جالب است بدانید که هر چقدر پوست گونه ها شفافتر باشد پر تر به نظر می رسد.

 چاقی صورت با روغن زیتون

لایه بردار پوست

می توان از روغن زیتون یک لایه بردار طبیعی برای پوست تهیه کرد. علاوه بر پر شدن صورت با روغن زیتون می توان از آن به عنوان پاک کننده طبیعی نیز استفاده کرد. استفاده از این روش لایه برداری پوست می تواند باعث تمییز شدن منافذ پوست شود. برای استفاده از این روش ابتدا صورتتان را با یک پنبه خیس نم دار کرده و با روغن زیتون ماساژ دهید. سپس مقدار کمی شکر را به پوست صورت زده و به آرامی ماساژ دهید. این روش سلول های مرده پوست را جدا کرده و باعث درخشندگی پوست می شود.

همچنین با استفاده از روغن زیتون علاوه بر چاقی صورت و لایه برداری پوست می توانید یک کرم شب برای پوستتان تهیه کنید و قبل از خواب آن را مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه کرم شب مقدار یک سوم فنجان آب، یک سوم فنجان سرکه و نصف فنجان روغن زیتون را مخلوط کنید. استفاده از این کرم باعث تغییر رنگ پوست، شفافیت و حفظ سلامت آن می شود.

 چاقی صورت با روغن زیتون

نکته

می توانید از سایر روغن ها مانند روغن نارگیل، روغن بادام و آووکادو نیز برای شفافیت پوست استفاده کنید. توصیه می شود که از این روغن ها بعد از استحمام استفاده شود زیرا پوست تمیز بوده و آماده جذب می باشد. مقدار کمی از روغن های گیاهی را بر روی پوست قرار داده و ماساژ دهید.

جلوگیری از پیری از زودرس

روغن زیتون به عنوان یک آنتی اکسیدان محسوب می شود که از تولید رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و در نتیجه سبب پیشگیری از پیری زودرس می شود همچنین، طبق تحقیقات انجام شده استفاده از روغن زیتون بر روی پوست پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قادر به مبارزه کردن با سلول های عامل سرطان است.

خواص روغن زیتون بر روی پوست

پاک کننده آرایش چشم

روغن زیتون برای پاک کننده آرایش چشم گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده سپس آن را به آرامی بر روی چشم هایتان بزنید تا آرایش چشم هایتان کاملا پاک شود.

بهبود زخم ها

وجود ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها در روغن زیتون به بازسازی سلول های پوستی کمک شگفت انگیزی می کند در نتیجه می تواند باعث بهبودی زخم ها شود، می توانید روغن زیتون را بر روی محل آسیب دیده ماساژ دهید و یا می توانید روغن زیتون را با آب لیمو ترکیب کرده سپس به بخش هایی از پوست که سیاه شده اند اعمال کنید تا برطرف شود.

فواید روغن زیتون بر روی پوست

سخن پایانی

روغن زیتون برای پوست خواص شگفت انگیزی دارد اما طبق تحقیقات انجام شده استفاده از این روغن در برخی از افراد سبب بروز واکنش های بد در آن ها می شود بنابراین اگر دارای پوست حساس هستید باید احتیاط کنید و بهتر است پیش از استفاده چند قطره از این روغن را بر روی بخش کوچکی از دست یا بازو بزنید و اجازه دهید به مدت چهل و هشت ساعت بماند و اگر هیچ گونه مشکلی مشاهده نکردید می توانید از آن استفاده کنید و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که از روغن های کیفیت بالا استفاده کنید.

امیدواریم با مطالعه مطلب گفته شده با فواید روغن زیتون بر روی پوست و چاقی صورت با این روغن آشنا شده باشید، به منظور آشنایی بیشتر با سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو