ارتباط تنگاتنگ برودت هوا و کرونا

47

1399/8/5

02:42


مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شیوع کرونا ویروس با سرد شدن هوا شدت بیشتری می یابد.

ارتباط تنگاتنگ برودت هوا و کرونا

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهزاد خوانساری نژاد در گفتگوی با برنامه خانه آفتابی، بیان کرد: با سرد شدن هوا میزان ابتلای افراد کرونایی در کشور کثرت یافته، چراکه با بسته شدن درب ها و پنجره ها امکان تهویه هوا بسیار کمتر شده و در فصل سرما همنوایی آنفولانزا و سایر سرماخوردگی ها در کنار کرونا وجود دارد.
وی افزود: با اتمام فصل گرما و تابستان دیگر درگیری افراد به این بیماری منحوس فقط مختص افراد سالمند نبوده و با آغاز فصل پاییز این بیماری در افراد جوان نیز بسیار دیده شده و درگیری های شدیدتری را نیز نسبت به گذشته بروز داده است.
مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک، هشدار داد: افراد در هر سن و سالی با مشاهده علائمی چون تب، لرز، بدن درد، بی حالی، گلودرد، سرفه و اختلال در حواس بویایی و چشایی در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایند.
وی اظهار داشت: گاهی اوقات کرونا علائمی همچون سرماخوردگی داشته، بنابراین با صلاحدید پزشک تست های متعددی به منظور رد یا تایید کرونا انجام می گیرد.

ارتباط تنگاتنگ برودت هوا و کرونا


دکتر خوانساری نژاد در خصوص تست های آزمایشگاهی، تصریح کرد: تست های متعددی در خصوص کرونا صورت می گیرد به عنوان مثال پروتئین CRP در اکثر بیماریهای التهابی و عفونت‌ها میزان آن از حد نرمال بالا رفته، اما تست قطعی این بیماری PCR بوده که بنا بر صلاحدید و ضرورت پزشک معالج انجام می شود.
وی گفت: گاهی اوقات تست‌های تکمیلی تر و تست های دیگر از جمله تصویربرداری از ریه نیز می‌تواند در تشخیص این بیماری کمک کننده باشد.
مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک، پروتکل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت را یادآور شد و بیان کرد: بر اساس پروتکل های انتشار یافته از سوی وزارت بهداشت، افراد بالای ۶۰ سال یا افراد زیر ۶۰ سال دارای بیماری زمینه‌ای مثل سرطان و یا دیابت و خانم های باردار که مشکوک به کرونا می باشند، اندیکاسیون انجام این تست را در مراکز دولتی دارند و برای افراد خارج از این سه گروه بر اساس صلاحدید پزشک در مراکز غیردولتی، تست کرونا انجام می شود.
دکتر خوانساری نژاد در پایان اظهار داشت: کلینیک آزمایشگاه تخصصی امام رضا(ع) به عنوان آزمایشگاه مرجع بوده که نمونه ها از مراکز دولتی و کلینیک ها به این آزمایشگاه فرستاده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو