ماه زیبایی جنین چه ماهی است؟ نکات عالی برای زیبا و باهوش شدن جنین

ماه زیبایی جنین چه ماهی است؟ نکات عالی برای زیبا و باهوش شدن جنین


منبع: زیبامون

625

1399/8/6

19:06


آیا میدانید ماه زیبایی جنین چه ماهی است و با رعایت چه نکاتی میتوان نوازدی زیبا و باهوش داشت؟ در این بخش از زیبامون در رابطه با این موضوع صحبت کرده‌ایم!

ماه زیبایی جنین چه ماهی است؟ نکات عالی برای زیبا و باهوش شدن جنین

بارداری (pregnancy) یکی از اتفاقات شیرین برای تمام خانم‌هاست و از زمانی که متوجه این موضوع میشن، تمام حواس و توجه خودشون رو بر روی حفظ سلامت جنین متمرکز میکنند تا بتونن دوران بارداری رو به بهترین شکل ممکن سپری کنند و نوزاد خودشون رو در سلامت کامل در آغوش بگیرند!

اگرچه سالم بودن جنین از درجه اهمیت خیلی بالایی برای والدین برخوردار هست اما زیبایی و باهوش شدن جنین و نوزاد هم اهمیت خیلی زیادی داره و به همین دلیل برخی از خانمهای باردار در طول دوره بارداری خود به دنبال بهترین راهکارها برای افزایش زیبایی و هوش جنین خود هستند و برای این منظور روشهای مختلفی رو امتحان می‌کنند!

ما در این بخش از زیبامون دات کام بهتون میگیم که ماه زیبایی جنین چه ماهی هست و رعایت چه نکاتی باعث افزایش زیبایی و هوش جنین میشه. با ما در ادامه همراه باشید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید!

 

نوزاد زیبا

 

زیبایی جنین در کدام ماه شکل می گیرد؟

تمام اعضای بدن و چهره جنین از همان روزهای اول شکل گیری، در حال رشد و نمو هستند و در هر مرحله از بارداری، بخشی از اندامها و زیبایی جنین تشکیل میشه. به همین دلیل مراحل شکل گیری جنین رو به صورت هفته به هفته آماده کردیم تا متوجه بشید که زیبایی جنین چه جوری شکل میگیره.

در 4 هفته اول بارداری، صورت و گردن جنین شکل میگیره و قلب، ریه، معده، کبد و رگهای خونی رشد میکنند و اگر تست بارداری انجام بدید متوجه بارداری خود خواهید شد.

 

جنین در هفته 4 بارداری

 

از هفته 4 تا 8 بارداری، اندازه جنین حدود 1.5 سانتی متر هست، پلک‌ها و گوشها در حال شکل گیری هستند و نوک بینی قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله، دستها و پاهای جنین کاملا شکل گرفته‌اند و انگشتان دست و پا کاملا مشخص هستند.

 

جنین در هفته 8

 

از هفته 8 تا 12 بارداری، اندازه جنین حدود 5 سانتی متر میشه و مادر میتونه حرکات جنین رو احساس کنه. در این مرحله، ضربان قلب جنین رو میشه با استفاده از دستگاه‌های مخصوص شنید و اندام جنسی جنین کم کم آشکار میشه.

 

جنین در هفته 12

 

از هفته 12 تا 16 بارداری، اندازه جنین حدود 11 سانتی متر و وزن آن حدود 99 تا 100 گرم هست و میتونید جنین رو در قسمت بالای رحم و حدود 7 سانتی متر زیر ناف احساس کنید. در این مرحله، چشم‌های جنین میتونه پلک بزنه و قلب و رگ‌های خونی کاملا تشکیل شدند.

 

جنین در هفته 16

 

حتما بخوانید: کم خونی دوران بارداری و عواقب خطرناک آن

 

از هفته 16 تا 20 بارداری، وزن جنین حدود 280 گرم و اندازه آن حدود 15 سانتی متر هست. در این مرحله، رحم تا نزدیکی ناف رشد میکنه و جنین میتونه انگشت خودش رو بمکه، خمیازه بکشه، بدن خودش رو بکشه و صورت جنین شکل میگیره. در این مرحله حرکت جنین رو به طور واضح احساس خواهید کرد.

در هفته 20 بارداری، پزشک براتون سونوگرافی تجویز میکنه تا از سلامت و متصل بودن جفت مطمئن بشه و نحوه رشد جنین رو مورد بررسی قرار بده. در این سونوگرافی میتونید ضربان قلب و حرکت بدن، بازوها و پاهای جنین رو مشاهده کنید و از جنسیت جنین خود باخبر بشید.

 

جنین در هفته 20

 

در هفته 20 تا 24 بارداری، وزن جدید حدود 600 گرم هست و با حرکت یا افزایش نبض، به صداهای اطراف پاسخ میده. اگر جنین دچار سکسکه بشه مادر میتونه این حالت رو با تکان خوردن شکم متوجه بشه. در این مرحله، گوش داخلی جنین رشد کامل پیدا میکنه و میتونه وارونه بودن در رحم رو احساس کنه.

 

جنین در هفته 24

 

در هفته 24 تا 28 بارداری، وزن جنین حدود 900 گرم تا یک کیلوگرم هست و به طور مکرر موقعیت خودش رو تغییر میده. اگر در این مرحله، مجبور به زایمان زودرس باشید، احتمال زنده ماندن جنین بسیار زیاد خواهد بود. 

 

جنین در هفته 28

 

در هفته 28 تا 32 بارداری، وزن جنین حدود 1.8 کیلوگرم هست. در این مرحله، با تشکیل لایه‌ای از چربی در زیر پوست جنین، چین و چروکهای پوست جنین کمتر شده و رنگ پوست نیز از قرمزی به سفیدی تغییر میکنه و میشه گفت ماه زیبایی جنین ماه هشتم بارداری یا هفته 32 بارداری هست. از این مرحله به بعد لازمه که هر دو هفته یک بار به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر پزشک باشید و اقدامات مهم و ضروری برای زایمان رو یاد بگیرید.

 

جنین در هفته 32

 

در هفته 32 تا 36 بارداری، در این مرحله، تمام اندامهای داخلی جنین کاملا رشد کرده و تکامل یافته‌اند. سر جنین در این مرحله در لگن قرار میگیره و از هفته 37 تا 40 باید برای زایمان آماده باشید.

 

نوزاد

 

حتما بخوانید: استایل های شیک و جذاب بارداری + 25 عکس جدید

 

رازهای زیبا شدن جنین 

زیبا شدن جنین بیشتر از همه به ژنتیک بستگی داره و اگه ملاکهای زیبایی در والدین وجود داشته باشه، مطمئنا جنین و نوزاد نیز زیبایی خوبی خواهد داشت. اما با این حال، توصیه‌ها و رازهایی برای زیبا شدن جنین وجود داره که در ادامه به برخی از این توصیه‌ها اشاره کردیم:

 

بهترین خوراکی‌ها برای زیبایی صورت جنین

توصیه میشه اگه قصد بارداری دارید، حتما خوردن سیب، انار، به و گلابی رو به برنامه غذایی خودتون اضافه کنید و هر روز از این میوه‌ها میل کنید. همچنین استفاده از ترکیب شیر، گردو، خرما، بادام و موز نه تنها باعث تقویت قوای جنسی میشه بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در افزایش زیبایی جنین خواهد داشت.

از دیگر میوه‌ها و خوراکی‌های مفید و موثر برای زیبایی صورت جنین میتونیم به محصولات لبنی، تخم مرغ، حبوبات، ماهی سالمون، جو دوسر، هلو، خربز، انگور، به، انجیر، عناب، آناناس، سبزیجات، پرتقال، رازیانه، بادیان و شنبلیله اشاره کرد.

علاوه بر این باید از مصرف فست فود، نوشابه، سیگار و الکل خودداری کنید و به هیچ عنوان در شرایط استرس زا قرار نگیرید. دوری از استرس هم نه تنها در حفظ سلامت مادر و جنین نقش بسیار مهمی داره بلکه باعث افزایش زیبایی جنین هم میشه.

 

تغذیه در بارداری

 

حتما بخوانید: برنامه غذایی در دوران بارداری + عکس فهرست غذاهای مناسب در حاملگی

 

راه سفید شدن پوست نوزاد

برای اینکه پوست نوزاد شما بعد از تولد سفید و درخشان باشه، بهتره روزانه یک قاشق روغن زیتون طبیعی رو به برنامه غذایی خودتون استفاده کنید و از این طریق باعث سفید شدن جنین خود شوید.

 

حتما بخوانید: زیبایی و مراقبت‌ های پوستی در دوران بارداری

 

دعا برای زیبا شدن جنین

در روایات مختلف آماده است که زنان باردار برای اینکه آرامش بیشتری در طول دوره بارداری خود داشته باشند و این مرحله با سلامتی بگذرونن، از خواندن دعا و قرآن غافل نشوند. توصیه میشه در دوران بارداری سوره توحید، سوره حجرات، سوره نور، سوره‌ یوسف، سوره یس، سوره محمد رو حتما بخونید و از تاثیر این سوره‌ها در افزایش زیبایی جنین خود بهره مند شوید.

 

حتما بخوانید: کاهش وزن و تناسب اندام در دوران قبل و بعد از بارداری

 

نکات تکمیلی برای باهوش شدن جنین

 

  • هر روز زمان مشخصی رو برای خواندن داستان و کتاب برای جنین خود در نظر بگیرید و مطمئن باشید که اینکار تاثیر خیلی زیادی در افزایش هوش نوزاد شما خواهد داشت.

 

  • برنامه غذایی سالم داشته باشید. اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد مغز جنین ضروری هستند و باید مواد غذایی حاوی این اسیدهای چرب مانند ماهی، دانه‌های روغنی؛ آجیل و اسفناج رو در برنامه غذایی خودتون بگنجونید.

 

بارداری

 

  • فعال باشید! اگرچه در دوران بارداری شرایط جسمی شما تغییر میکنه اما اگر در این دوران فعال بوده و تحرک کافی داشته باشید، دوران بارداری رو به بهترین شکل ممکن سپری خواهید کرد. اندورفین ترشح شده در حین ورزش کردن و تحرک، میتونه به راحتی از جفت عبور کنه و به جنین برسه و احساس خوبی رو برای جنین نیز به وجود بیاره و رشد جنین رو تقویت میکنه و کمک میکنه تا نوزاد باهوش‌تری داشته باشید.

 

  • با جنین خود صحبت کنید و برای او موزیک پخش نمایید. هنگامی که جنین در رحم مادر رشد میکنه، صداهای اطراف خودش رو میشنوه و حتی به این صداها پاسخ میده. نوزادان متولد نشده موسیقی رو دوست دارند. موسیقی آرامش بخش  باعث تحریک مواد شیمیایی شاد مانند سروتونین میشه که جنین رو به آرامش ترغیب میکنه و حتی باعث افزایش قدرت تمرکز او هم میشه.

 

  • ناپایدار بودن سطح تیروئید در مادر میتونه روی ضریب هوشی نوزاد اثرگذار باشه. به همین دلیل هست که توصیه میشه در دوران بارداری به طور مرتب تیروئید مادران مورد بررسی قرار بگیره. 

 

  • سطح ویتامین d در دوران بارداری اهمیت زیادی داره و برای تقویت استخوان‌ها و قلب جنین ضروری هست و از ابتلا به اوتیسم جلوگیری میکنه. شما میتونید این ویتامین رو از طریق نور خورشید دریافت کنید. بهترین کار این هست که روزانه به مدت 20 دقیقه در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید و یا با تجویز پزشک از مکمل ویتامین D استفاده کنید. 

 

نوزاد باهوش

 

حتما بخوانید: توصیه هایی برای داشتن موهای زیبا در دوران بارداری

 

سخن آخر

زیبایی جنین در درجه اول به ژنتیک بستگی داره و در درجات بعدی میتونید با استفاده از تغذیه درست و خواندن سوره‌هایی از قرآن، زیبایی جنین و نوزاد خودتون رو افزایش بدید. امیدواریم با استفاده از توصیه‌ها بالا بتونید فرزندی سالم، زیبا و باهوش داشته باشید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو