تفاوت کرم پودر و کانسیلر و روش های خرید کرم پودر و کانسیلر مناسب پوست

تفاوت کرم پودر و کانسیلر و روش های خرید کرم پودر و کانسیلر مناسب پوست


منبع: آرگا

61

1399/9/2

23:12


از جمله محصولات آرایشی مورد استفاده برای پوست صورت کرم پودرها و کانسیلر ها هستند که در انواع مختلفی وجود دارند. از این دو نوع ماده آرایشی برای صاف و یکدست کردن پوست صورت استفاده می شود که دارای تفاوت هایی می باشند. برای استفاده مناسب از کانسیلر و کرم پودر و آشنایی با تفاوت های آنها در این مطلب همراه ما باشید.

همانطور که می دانید محصولات آرایشی و زیبایی دارای تنوع زیادی بوده و هر بار نوعی جدید به محصولات اضافه می شود. از جمله محصولات آرایشی پر مصرف کرم پودر ها، پرایمر، کرم های BB و CC هستند که در آرایش صورت و پوست آن مورد استفاده قرا می گیرند و هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند و در جهت درستی باید استفاده شوند.

تفاوت بین کرم پودر و کانسیلر

کانسیلر ها و کرم پودر ها از انواع کرم های آرایشی هستند که برای زیباسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. برای نتیجه گیری درست از محصولات آرایشی باید نحوه مصرف و چگونگی استفاده از آنها را بدانید تا نتیجه ای معکوس نداشته باشند. کرم پود و کانسیلر برای صاف شدن پوست و دادن رنگ بهتر به آن استفاده می شوند. در حالت کلی نباید از چندین نوع کرم بر روی پوست استفاده کرد زیرا باعث بسته شدن منافذ پوست شده و در نتیجه به آن آسیب می زنند. باید قبل از استفاده از هر نوع ماده ی آرایشی زمان استفاده از آن ها را بدانید و با تفاوت های بین آنها آشنا شوید. حال اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که آشنایی چندانی با زمان استفاده از کانسلر و کرم پودر ها ندارند در این مطلب همراه ما باشید.

 اختلاف کرم پودر و کانسیلر

 فرق بین کرم پودر و کانسیلر

در ادامه مطلب ضمن آشنایی با کرم پودر و کانسیلر و معرفی آنها به بررسی تفاوت های بین آنها می پردازیم:

  • کرم پودر که به فاندیشن نیز معروف می باشد، محصول آرایشی است که به جهت یکسان سازی رنگ پوست و پوشش ناهمسانی ها در پوست مرد استفاده قرار می گیرد، کرم پودرها انواع مختلفی داشته و در مدل های مایع، جامد، موس و یا پودری در بازار وجود دارند. کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ نوع دیگری از کرم هستند که به جهت پنهان کردن جای جوش، لکه های سیاه و تیرگی های دور چشم مصرف می شوند. کانسیلر به کرم پودر بسیار شباهت دارد اما از آن ضخیم تر بوده و لکه هایی که کرم پودر پوشش نمی دهد را به می پوشاند و پنهان می کند.

 تفاوت بین کرم پودر و کانسیلر

  • کرم پودر بر روی کل پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد تا به پوست رنگی صاف و یکدست بدهد، یعنی اگر می خواهید پوستی یکرنگ داشته باشید کرم  پودر اینکار را به خوبی انجام خواهد داد. ولی برای پنهان نمودن لکه های خیلی ریز کرم پودر کارایی ندارد و در این موارد کانسیلر به کمک تان خواهد آمد. کانسیلر در کل تصحیح کننده بوده و در کل صورت استفاده نمی شود. در مکان هایی که لکه و یا جوش وجود دارد مورد استفاده قرار گرفته و ایرادات ریز پوست را رفع خواهد کرد.
  • کانسیلر باید بعد از کرم پودر استفاده شود و نقاط لک دار و یا جوش دار پوست پوشیده شود. در حالت کلی در ابتدا مرطوب کننده بر روی پوست استفاده می شود و بعد از کرم پودر برای پوشش کلی پوست استفاده می شود و در نهایت با کم کانسیلر لکه های روی پوست پوشش داده می شود و آرایش پوست با کانسیلر اصلاح می شود.

فرق بین کرم پودر و کانسیلر

روش های برای خرید کرم پودر و کانسیلر مناسب پوست

بعد از آشنایی با تفاوت کرم پودر و کانسیلر شما را برای خرید نوع مناسب آنها برای پوست تان راهنمایی می کنیم:

  • در زمان خرید کرم پودر همیشه نوعی را بخرید که یک درجه از رنگ پوست تان روشن تر باشد. برای مالیدم کرم پودر بر روی پوست از اسفنج استفاده کرده و این کار را به آرامی انجام دهید تا پوستی روشن و طبیعی داشته باشید.
  • برای خرید کانسیلر بهتر است نوعی که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست است را انتخاب نمایید.

 تفاوت های کرم پودر و کانسیلر

رنگ های مختلف کانسیلر

کانسلر ها مانند کرم پودر ها دارای رنگ های مختلفی هستند که بسته به رنگ پوست و مکان مورد استفاده آن انتخاب می شوند:

  • کانسیلر زرد: این رنگ کانسیلر تقریبا برای هر نوع پوستی مناسب می باشد. و برای پوشش تیرگی های دور چشم بسیار مناسب است.
  • کانسیلر نارنجی: استفاده از این رنگ کانسیلر برای پوست های تیره مناسب می باشد. برای خرید کانسیلر و تشخیص رنگ آن را در دور دهان خود تست نمایید.
  • کانسیلر سبز: از این نوع کانسیلر برای رفع و خنثی سازی تن قرمز پوست استفاده می شود. در صورت داشتن لکه های قرمز یا جوش می توانید از این نوع کانسیلر استفاده کرده و پوستی صاف داشته باشید.

فرق بین انواع کرم پودر با کانسیلر

  • کانسیلر بنفش: کانسیلر بنفش برای افرادی مناسب می باشد که دارای پوستی مایل به زرد هستند. با استفاده از این نوع کانسیلر لکه های کبودی روی صورت کاملا پوشیده می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو