تولیدکنندگان ماسک ملزم به دریافت کد IRC از سازمان غذا و دارو هستند

41

1399/9/5

13:52


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: همه تولیدکنندگان ماسک برای ادامه فعالیت باید نسبت به ثبت شرکت خود در سامانه TTAC و دریافت کد IRC از سازمان غذا و دارو اقدام کنند.

تولیدکنندگان ماسک ملزم به دریافت کد IRC از سازمان غذا و دارو هستند

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عطالله حیدری اظهار کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا با توجه به کمبود شدید ماسک در جامعه و عدم کفاف تولیدات قبلی کارخانه‌های تولید کننده ماسک، بر اساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، کارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی در استان فعال شدند.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان پس از ثبت درخواست خود در قسمت خوداظهاری سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی (آیمد) و طی مراحل صدور موافقت اصولی از سازمان صمت، این معاونت نسبت به صدور مجوزهای یک ماهه اقدام نمودند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اکنون با توجه به افزایش شرکت‌های تولید کننده در سطح کشور بر اساس دستوالعمل اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، روند صدور مجوزهای موقت متوقف شده و همه تولیدکنندگان ملزم به ثبت شرکت خود در سامانه TTAC و دریافت کد IRC از سازمان غذا و دارو هستند.

دکتر حیدری در ادامه افزود: تولیدکنندگان پس از ثبت نام در سامانه TTAC و معرفی مسئول فنی واجد شرایط، و طی سایر مراحل ثبت نام، موفق به اخذ مجوز دائم از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت شرکت‌هایی که موفق به طی مراحل ثبت و دریافت کد نشوند از این پس غیر قانونی بوده و به مراجع قضایی ارجاع می گردند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو