آیا استودیوی به هم ریخته ای دارید؟

منبع: همگردی

44

1399/9/11

13:01


آیا استودیوی به هم ریخته ای دارید؟

5 پیشنهاد برای مرتب نگه داشتن فضای کاری شما

محیط استودیویی که در آن مشغول به کار هستید، باید به گونه ای باشد که خلاقیت شما را به همراه داشته باشد. مطمئن باشید در یک استودیو نامرتب و به هم ریخته اثری از خلاقیت پیدا نخواهید کرد! اگر همیشه کابل ها و سیم ها دست و پا گیر باشند یا صحنه ای از انبوه ظرف ها در دید شما قرار بگیرد، یا اینکه برای پیدا کردن یک فایل زمان زیادی را هدر دهید، مطمئن باشید دیگر ایده جدید و خلاقیتی برای ساخت موزیک نخواهید داشت. در این بخش تعدادی نکته را یادآور می شویم که به شما کمک می کنند تا یک استودیو شلخته را به محیطی خلاق و انرژی زا برای آهنگسازی تبدیل کنید.

نظافت محیط را رعایت کنید

اولین و واضح ترین امری که باید رعایت شود این است که نظافت و تمیزی را رعایت کنید. جدا ازاینکه اگر نظافت در محیط کاری شما رعایت نشود، هم منظره ناخوشایندی پیدا خواهد کرد و هم از لحاظ بهداشتی مساله ساز است، گرد و غبار و آلودگی که روی تجهیزات استودیو را می پوشانند به راحتی به سلامت بدنه و کارایی آن ها صدمه وارد می کنند. به همین دلیل است که باید مرتب فرش ها و زمین را جارو بزنید، گردگیری کنید، گرد روی بدنه خارجی کامپیوتر را پاک کنید. هرکاری که می خواهید انجام دهید، فقط مدام به این فکر کنید که نباید استودیو را به هم بریزید. قطعا مهمترین امر این است که هنگام کار ذهن و مغز شما روی پروژه تان متمرکز باشد، لذا نامرتبی نباید دلیل بر پرت کردن حواس شما باشد.

محیط استودیو خود را مرتب و منظم نگه دارید

مطمئنا وقتی فضای محیط کاری شما شلخته و نامرتب باشد، تمرکز و دقت امری دور از ذهن و پیچیده به نظر می آید. یک فضای مرتب و تمیز نشانِ بر ذهنی منظم و متمرکز می باشد. به همین جهت باید هر چیزی که اضافه است و موجب شلختگی می شود را از بین ببرید. حال می خواهد کاغذ باشد، کتاب، مجله یا هر المان غیر ضروری دیگر. برای هرچیزی جای مشخصی تعیین کنید و هر وسیله ای را در مکان مخصوص به خودش قرار دهید. زمانی که از میکروفون ها و سازها استفاده نمی کنید، همه را در کیف های محافظشان در کناری قرار دهید. پایه های میکروفون و دیگر تجهیزات را تا کرده و کنار بگذارید. بهتر است تجهیزات قدیمی و از کار افتاده، یا آنهایی را که دیگر استفاده نمی کنید از استودیو خارج کنید.

رایانه خود را مرتب نگه دارید

در استودیوهای مدرن امروزی، رایانه ها هسته اصلی تجهیزات شما به حساب می آیند. همانقدر که نظافت و تمیزی بدنه کامپیوتر مهم است، منظم بودن فضای دیجیتالی و صفحه نمایش نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همواره باید فضای دسکتاپ کامپیوتر را مرتب نگه دارید و فایل هایی را که نیاز ندارید را از دید خارج کنید. فایل ها و فولدرهای قدیمی را آرشیو کنید. نرم افزارهای غیر ضروری را نصب نکنید. در نگه داشتن پلاگین های مورد نیاز خود دقت و حوصله به خرج دهید، 71 نوع اکولایزر متفاوت به کار هیچ کس نمی آید. و در آخر باید بگوییم نرم افزارهای نامرتب با موزیک همچون email، جست وجوگر های اینترنت، social media و غیره را ببندید، استفاده از آنها به هنگام کار، تمرکز و خلاقیت را از شما می گیرد.

تجهیزات مورد نیاز را در دسترس خود قرار دهید

اگر هر بار برای چند دسی بل افزایشِ gain پری آمپ مجبور باشید محل نشستن خود را ترک کنید، در نتیجه این حواس پرتی ها دیگر خلاقیت لازم را در حین کار نخواهید داشت. برای حل این مشکل کافیست تا تجهیزاتی را که بیش از بقیه استفاده می کنید، در اطراف صندلی خودتان قرار دهید تا هربار مجبور نشوید برای تنظیمات هرکدام از جای خود بلند شوید. چیدمان وسایل را به گونه ای طراحی کنید که تجهیزاتی مانند کارت صدا، کنترلر مانیتور، پری آمپ و غیره که همواره به آنها نیاز دارید در دسترسی مستقیم شما قرار گیرند. همچنین توجه کنید که تجهیزاتی چون اسپیکر مانیتورینگ در ارتفاع مناسبی از سطح زمین، نسب به محل نشتن شما قرار گرفته شوند. اگر برای دسترسی به وسیله مورد نظر خود مجبور شوید خم شوید یا بدن خود را بیش از اندازه بکشید، مطمئنا چیدمان تجهیزات استاندارد نبوده است. به همان اندازه که میزان راحتی در دسترسی به کامپیوتر واجب است، درست قرار دادن ماوس و میکسر یا کنترلر نیز مهم است. محل قرارگیری این وسایل باید به نحوی تنظیم شود تا بتوانید به راحتی، فقط با حرکات مچ و دستتان بدون زحمت کار کنید. در کنار تمام این موارد، بهتر است که از یک صندلی ارگونومیک و راحت استفاده کنید تا یک صندلی سفت و آزاردهنده!

سیم ها و کابل ها را دسته بندی و مرتب کنید

در استودیوهای ضبط انبوهی از کابل ها و سیم های متنوعی استفاده می َشود. این سیم ها به راحتی درهم گره می خورند و مسلما رها شدن از این گره ها کار ساده ای نمی باشد. اینجاست که اهمیت نظافت و منظم بودن مشخص می شود. این کار باعث می شود تا مجبور نباشید زمان زیادی را صرف باز کردن گره سیم ها از یکدیگر کنید یا به اشتباه یک سیم اشتباهی به یکی از تجهیزات متصل کنید و به آن آسیب وارد کنید. بنابراین راه چاره چیست؟ ابتدا به طور کامل استودیو را تمیز و مرتب کنید، سپس به ترتیب و به نسبت سایز هر کدام از سیم ها، آن ها را به دسته هایی مجزا تقسیم کنید و هرکدام از کابل ها که خراب شده اند یا از کار افتاده اند را دور بیندازید. دسته ها را در کشو یا قفسه هایی جدا از هم نگه دارید تا از این روش هر سیمی را که بخواهید به سرعت دردسترس خود داشته باشید. حتی می توانید روی هر یک از کابل ها مارک بزنید یا اسم خاصی برای هرکدام بنویسید تا به راحتی بتوانید آن ها را از هم تشخیص دهید. وقتی از سیم ها استفاده می کنید بهتر است برای اینکه مجبور نشوید هنگام رفت و آمد از رویشان عبور کنید و لگدشان کنید، آن ها را از روی دیوار یا کناره های اتاق بگذرانید. بهتر است تا سیم هایی را که استفاده نمی کنید، به طور حلقه ای جمع کرده و با استفاده از بند یا هر وسیله مناسب دیگر ببندید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو