معیارهای یک بیمه تکمیلی گروهی خوب چیست؟

92

1399/9/14

00:09


شما چه مدیر و صاحب یک کسب و کار باشید یا جزء پرسنل و کارکنان یک مجموعه، احتمالاً این سوال برایتان پیش می‌آید که بهترین بیمه تکمیلی گروهی که می‌توانید از آن برخوردار باشید کدام است؟ یک بیمه تکمیلی گروهی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و از کجا می‌توان آن را تهیه کرد؟ در این مطلب معیارها و ویژگی‌های یک بیمه تکمیلی خوب را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

معیارهای یک بیمه تکمیلی گروهی خوب چیست؟

 

بهترین بیمه تکمیلی گروهی چیست؟

پاسخ یه این سوال ساده نیست. برای یافتن پاسخ آن نیاز است تا دو مسئله را مشخص کنید. اول اینکه چه نیازهایی در حوزه بیمه تکمیلی گروهی در مجموعه شما وجود دارد و دوم اینکه قصد دارید چه میزان هزینه کنید. اگر شرکت و سازمان شا به شکل دقیق راجع به این دو مورد به جمع‌بندی برسد، آنگاه انتخاب و خرید بهترین بیمه درمان گروهی برای سازمان شما ساده‌تر خواهد بود.

 

پوشش‌های بیمه درمان گروهی و حق بیمه

بیمه درمان گروهی پوشش‌های مختلفی از ویزیت دارو گرفته تا جراحی‌های تخصصی را پوشش می‌دهد. مبلغ حق بیمه همواره نسبت مستقیمی با نوع پوشش‌های انتخابی، تعداد و سقف آن‌ها دارد.

برای مثال بیمه‌نامه‌ای که هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش می‌دهد، حق بیمه‌اش متفاوت با بیمه‌نامه‌ای است که شامل این پوشش نمی‌شود. همچنین دو طرح مختلف بیمه درمان تکمیلی که در یکی سقف پوشش دندانپزشکی مبلغ یک میلیون تومان است و در دیگری 2 میلیون تومان، حق بیمه متفاوتی خواهند داشت. پس قدم نخست مشخص کردن و اولویت‌بندی پوشش‌های بیمه درمان گروهی است. دغدغه‌های مجموعه شما چیست؟ مهم‌ترین پوشش‌ها از نظر مدیریت شرکت شما چیست؟ کدام پوشش‌ها برای پرسنل شما مهم‌تر است؟

بیمه تکمیلی گروهی و اندازه سازمان

تعداد پرسنل و کارکنان شرکت شما، یک فاکتور مهم دیگر است. اکثر شرکت‌های بیمه، حداقل تعداد بیمه‌شده‌ای را به عنوان پیش‌شرط قرارداد بیمه تکمیلی مطرح می‌کنند. پس در گام نخست باید مشخص کنید تعداد اعضای مجموعه شما و اعضای خانوده تحت تکفل آن‌ها که قصد بیمه شدن دارند، چند نفر است؟

اهمیت دیگر تعداد پرسنل شرکت شما این است که هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، احتمال اینکه بتوانید با حق بیمه کمتر، پوشش‌های بیشتر و با سقف تعهد مناسب‌تری داشته باشید بیشتر می‌شود. حتی برخی از شرکت‌های بیمه، طرح‌های بیمه تکمیلی گروهی خود را متناسب با تعداد افراد بیمه‌شده‌های رتبه‌بندی می‌کنند.

 

پیگیری و پرداخت خسارت

نکته مهم دیگر انجام شدن سریع و ساده فرایند جمع‌آوری مدارک خسارت (فاکتورهای پرداختی برای درمان، نسخه پزشک و ...) و بازپرداخت سریع آن است. این مسئله علاوه بر شرکت بیمه‌ طرف قرارداد شما، به شدت تحت تأثیر عملکرد نماینده یا کارگزار بیمه‌ای است که بیمه‌نامه را از آن خریداری می‌کنید. پس یکی از نکاتی که باید حتماً مد نظر قرار دهید، انتخاب بیمه‌گری متعهد و باتجربه است که فرایند دریافت خسارت شما را تسریع کند.

 

پیشنهاد ما: طرح بیمه تکمیلی گروهی تیم شیم

هم در زمینه آشنایی با اطلاعات و جزئیات پوشش‌های بیمه تکمیلی شرکت‌های بیمه مختلف، هم در زمینه تفاوت طرح‌های یک شرکت بیمه، و همچنین در چانه‌زنی برای رسیدن به بهترین قیمت، استفاده از مشاوره و همکاری با یک تیم کارشناسی متخصص و کاربلد در زمینه بیمه تکمیلی می‌تواند کمک شایانی به شما کند.

شما می‌توانید تمامی این ملاحظات را از طریق طرح بیمه درمان تکمیلی گروهی تیم شیم برطرف کنید. کافی است در وب‌سایت خرید آنلاین بیمه تیم شیم ثبت نام کنید تا با کمک و مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه، بهترین بیمه تکمیلی گروهی متناسب با شرکت و سازمان خودتان را انتخاب و تهیه کنید.

برای ثبت نام به سایت زیر مراجعه فرمایید.

بیمه تکمیلی گروهیTeemsheem.com/

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو