دانستنی های شگفت انگیز و جالب درباره فصل زمستان

دانستنی های شگفت انگیز و جالب درباره فصل زمستان


منبع: آرگا

130

1399/9/17

00:02


زمستان یکی از مهم ترین فصل های سال می باشد و بسیاری از افراد عاشق این فصل از سال می باشند. باید بدانید که این فصل شگفتی هایی دارد که در این مطلب شما را با آن ها آشنا می کنیم. تا پایان این مقاله با ما باشید.

دانستنی های فصل زمستان یکی از مسائلی می باشد که افراد کمی به آن توجه می کنند و سعی نمی کنند درباره آن اطلاعاتی بدست بیاورند. اگر شما هم به این فصل علاقه دارید بهتر است ادامه این مطلب را مطالعه کنید.


دانستنی های فصل زمستان

دانستنی های فصل زمستان

باید بدانید که اگر در نیم کره شمالی کره زمین زندگی می کنید و این فصل از سال برایتان شروع شده است در بخش های جنوبی کره زمین فصل تابستان را پیش رو دارند. باید بدانید که این فصل زیبایی های دلربایی را دارد و بیش تر افراد تجربه های بسیار خوبی از این فصل دارند.

میزان بارش برف

در هر بخش از کره زمین که زندگی کرده باشید حتما تا به حال بارش برف را دیده اید. باید بدانید که در هر زمستان حدودا یک سپتیلیون دانه برف بر روی زمین می نشیند. سپتیلون عددی می باشد که بعد از رقم ۱ بیست و چهار تا صفر دارد.

بزرگ ترین برف

باید بدانید که تا کنون فقط یک دانه برف با بزرگ ترین مقیاس بر روی زمین نشسته است. این دانه برف در سال ۱۸۸۷ میلادی در روز ۲۸ ژوئن با ۳۸ سانتی متر عرض و ۲۰ سانتی متر ضخامت بر زمین نشسته بود. از آن سال تا به الان چنین دانه برف بزرگی مشاهده نشده است.

حشره غول پیکر

یکی از حشرات غول پیکر به نام ویتا زندگی جالبی در زمستان دارد. باید بدانید که این حشره توانایی منقبض کردن خود را دارد و در زمستان منقبض می شود و بهار می تواند به حالت عادی برگردد.

بزرگ ترین آدم برفی

شاید شما هم در فصل تابستان به تعداد بسیار زیادی آدم برفی ساخته اید ولی بهتر است بدانید که در سال ۱۹۹۹ میلادی در یکی از ایالت های آمریکا بزرگ ترین آدمی برفی ساخته شد. این آدم برفی حدودا ۳۴ متر ارتفاع داشت.

بزرگ ترین آدم برفی جهان در آمریکا

میزان ریزش برف در هر کولاک

همه شما حداقل یک بار در زندگی خود کولاک را دیده و یا تجربه کرده اید. باید بدانید که هر بار کولاک توانایی ریزش ۳۹ میلیون تن برف را دارد. البته این میزان بستگی به شدت کولاک دارد و ممکن است کم و زیاد شود.

شکوفه دادن درخت در زمستان

آیا می دانید که یک درختی به نام آلوی چینی می تواند در فصل زمستان شکوفه بدهد؟ این درخت یکی از نشانه های امید به آینده می باشد که بسیاری از چینی ها از آن برای اشعار خود استفاده می کنند.

مرگ و میر در زمستان

باید بدانید که سرمای زمستان در آمریکا می تواند دو برابر گرما تابستان منجر به مرگ شهروندان شود. در واقع میزان مرگ و میر ناشی از یخ زدگی در زمستان بسیار زیاد است.

ترس از برف

برخی از افراد به طرز باور نکردنی از برف و دانه های آن می ترسند. این ترس چیونوفوبیا نام دارد. فرد مبتلا زمانی که در معرض این هوا قرار می گیرد نمی تواند اصلا به آن نگاه کند و سعی می کند تا زمانی که برف ها از بین رفته و آب شوند در خانه بماند.

میزان آب موجود در برف

باید بدانید که از هر ۱۰ اینچ برف تنها به میزان یک اینچ آب تولید می شود. بنابراین بارش برف تاثیرات بسیار زیادی بر بارش های سالانه ندارد و همچنین نمی تواند مشکلاتی کم آبی را جبران کند.

بیش ترین بارش برف

در سال ۱۹۲۱ میلادی در آمریکا در یک شبانه روز حدودا ۱.۸ متر برف باریده بود و تقریبا تمام راه ها را مسدود کرده یود.

بیش ترین بارش برف در زمستان

شباهت برف ها

باید بدانید که هیچ دو دانه برفی به هم شبیه نیستند و شما نمی توانید دو مورد از آن ها را بیابید که ساختاری یکسان داشته باشند ولی به طور کلی همه آن ها ۶ ضلعی می باشند.

سرعت باریدن برف

یکی دیگر از دانستنی های فصل زمستان این است که سرعت متوسط بارش برف چقدر است و به عبارت دیگر یک دانه برف با چه سرعتی از آسمان به سمت زمین می آید؟ باید بدانید که هر دانه برف با سرعت متوسط ۵ کیلومتر در ساعت از آسمان به سمت زمین می آید.

هزینه نگهداری جاده ها

زمانی که وارد فصل زمستان می شوید باید بدانید که هزینه هایی برای دولت ایجاد می شود که شامل نگهداری از جاده ها، پاشیدن نمک بر روی سطوح یخ زده و برف روبی و … می باشد. این هزینه ها به طور میانگین ۲.۳ میلیارد دلار می باشد.

سرد ترین دما در زمستان

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرد ترین دما در زمستان چه دمایی بوده است و در کدام بخش از کره زمین این اتفاق افتاده است؟ در نظر داشته باشید که سرد ترین دما دمایی حدودا منفی ۹۰ درجه سانتی گراد بوده است که در قطب جنوب به ثبت رسیده است.

همرنگ شدن با زمستان

باید بدانید که برخی از حیوانات می توانند خود را با محیط همرنگ کنند و از دید شکارچیان قوی تر در امان بمانند. این حیوانات شامل روباه قطبی، خرگوش قطبی و راسو و قرقاول می باشند و می توانند خود را همرنگ دانه های برف کنند و به راحتی و بدون ترس به زندگی خود در این فصل ادامه بدهند.

یخ زدن آبشار ها در زمستان

یخ زدن آبشار ها

دانستنی های فصل زمستان بسیار زیاد است و شما را شگفت زده می کند. باید بدانید که در این فصل آشار ها نیز توانایی یخ زدن دارند. در نظر داشته باشید که آبشار نیاگارا یکی از بزرگ ترین آبشار های جهان می باشد که ارتفاعی حدودا ۵۶ متر دارد و می تواند در فصل زمستان به طور کامل یخ بزند.

کوچک و بزرگ شدن برج ایفل

برج ایفل یک توانایی خارق العاده دارد آن هم این است که می تواند در فصل گرما ۱۵ سانتی متر افزایش داشته باشد و در زمستان ۱۵ سانتی متر کوچک تر می شود. این بسیار عجیب است و می تواند شما را شگفت زده کند.

طوفان های بزرگ

باید بدانید که با شروع فصل زمستان طوفان های بسیار بزرگی اتفاق می افتد و می تواند حدودا ۲ الی ۵ روز ادامه داشته باشند. به طور میانگین تعداد این طوفان ها ۱۰۵ عدد می باشد.

انقلاب زمستانی

انقلاب زمستانی یکی از روز های سال می باشد و کوتاه ترین روز را در کل سال شاهد هستید. باید بدانید که بعد از این روز طول روز ها زیاد می شود و شب های کوتاه تری در پیش رو می باشد. باید بدانید که این روز آغاز فصل زمستان می باشد و در بیش تر کشور ها آن را جشن می گیرند.

سرد ترین کشور ها

به جز قطب جنوب در سال ۱۹۷۴ سیبری یکی از سرد ترین کشور ها شد و دمایی برابر منفی ۷۱ درجه را به ثبت رساند. بعد از آن سرد ترین کشور ها به ترتیب کانادا، مغولستان، ایسلند و فنلاند می باشند.

انقلاب زمستانی چیست؟

باید بدانید که زمستان بر خلاف فصول دیگر شگفتی ها و دانستنی های بسیاری دارد و این فصل از سال مورد علاقه نیمی از مردم جهان می باشد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه نحوه تشکیل برف و علت یخ نزدن پنگوئن  مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو