طرز تهیه وافل غلات یک شیرینی متفاوت و خوشمزه برای میان وعده

طرز تهیه وافل غلات یک شیرینی متفاوت و خوشمزه برای میان وعده


منبع: آرگا

136

1399/9/23

17:05


در این مطلب آموزش طرز تهیه وافل غلات خوشمزه را در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار دادیم که امیدواریم از پخت این شیرینی لذیذ نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

وافل غلات از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع شیرینی را در منزل به راحتی تهیه نمایید. در دستور تهیه وافل غلات از آرد و شکر و بیکینگ پودر و تخم مرغ و شیر گرم و کره و وانیل استفاده می شود.

شیرینی ماکارون و شیرینی نان قندی و شیرینی ناپلئونی و وافل غلات از انواع شیرینی های پرطرفدار می باشند و شما می توانید به کمک آن ها در دستور پخت شیرینی های خانگی تان تنوع ایجاد کنید.

روش تهیه وافل غلات

مواد لازم

  • آرد : دو لیوان
  • بیکینگ پودر : ۴ قاشق چایخوری
  • شکر : دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : دو عدد
  • شیر گرم : ۱.۵ لیوان
  • کره : یک سوم لیوان
  • وانیل : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه وافل غلات در منزل

برای تهیه این نوع شیرینی ابتدا صفحه دستگاه وافل ساز را به کمک کره یا مقداری ذوب نمایید سپس دستگاه را روشن نمایید تا گرم شود.

چرب کردن قالب وافل غلات

درون ظرفی مناسب آرد و بیکینگ پودر و نمک و شکر را با یکدیگر ترکیب نمایید.

مخلوط آرد و بیکنیگ پودر

سفیده و زرده تخم مرغ ها را درون ظروفی جداگانه بریزید سپس آن ها را هم بزنید. شیر و وانیل و کره را به زرده بیفزایید و هم بزنید سپس مخلوط مواد را به آرد اضافه کنید.

دستور تهیه وافل غلات در خانه

در این مرحله از طرز تهیه وافل غلات ، سفیده تخم مرغ را به مایه شیرینی بیفزایید و هم بزنید.

مایه وافل غلات

به کمک ملاقه مقداری از مایه شیرینی را بردارید سپس مایه شیرینی را درون قالب بریزید و درب دستگاه را ببندید و اجازه دهید تا وافل ها به مدت ۹۰ ثانیه پخته شوند.

دستور تهیه وافل غلات خوشمزه

بعد از اینکه وافل ها طلایی رنگ شدند آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و مقداری توت فرنگی خرد شده در کنار شیرینی ها بریزید همچنین می توانید این نوع شیرینی را به همراه شیره و شکلات یا خامه میل نمایید.

تزیین وافل غلات

نکات طلایی برای پخت بهتر وافل غلات

۱. در دستور تهیه این نوع شیرینی می توانید به جای استفاده از بیکینگ پودر از مخمر استفاده نمایید.

۲. توجه داشته باشید مایه ای که درون دستگاه می ریزید باید به صورت لایه ای نازک باشد. اگر مایه شیرینی به مقدار زیاد درون دستگاه ریخته شود از دستگاه سر می رود.

برای اینکه بتوانید مایه را به راحتی درون دستگاه بریزید بهتر است آن از همان ابتدا درون پیمانه پارچی یا پارچ دسته دار دار مایه شیرینی را درست کنید.

روش تهیه وافل غلات

در این مطلب با دستور تهیه وافل غلات در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید این نوع شیرینی را در منزل به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو