طرز تهیه خمیر هزارلا (هزار ورق) برای پخت شیرینی های مختلف

طرز تهیه خمیر هزارلا (هزار ورق) برای پخت شیرینی های مختلف


منبع: آرگا

4

1402/6/26

08:08


خمیر هزارلا که به نام های خمیر هزاربرگ، خمیر ورقه‌ای، خمیر پای فرانسوی نیز موسوم است.یک نوع خمیر است که با اضافه کردن کره به آن و تا کردن خمیر تهیه میشود.در ادامه طرز تهیه خمیر هزارلا را برای شما آماده کرده ایم.

از خمیر هزارلا در تهیه انواع شیرینی ها مانند: شیرینی ناپلئونی، شیرینی دانمارکی، شیرینی والاوان، شیرینی پاپیونی، شیرینی زبان …می توان استفاده کرد. همچنین از این خمیر در تهیه انواع پیش غذا و تهیه انواع دسرها می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله طرز تهیه خمیر هزارلا را به شما آموزش خواهیم داد که قطعا برای شما مفید خواهد بود.


استفاده از این خمیر آنقدر متداول شده است که به صورت آماده نیز در بازار موجود است.درست کردن این خمیر در منزل نیز کار ساده ای است و فقط نیاز به زمان کافی برای تهیه آن می باشد. همچنین بعد از آماده سازی آن می توان این خمیر را به مدت طولانی در فریزر یخچال قرار داد و در مواقعی که به ان نیاز دارید از آن استفاده کنید. طرز تهیه خمیر هزارلا را در قسمت پایین می توانید مشاهده کنید.

طرز تهیه خمیر هزار لا خانگی

مواد لازم:

آرد: ۵۰۰گرم
آب سرد :۲۲۵میلی لیتر (یک و یک دوم پیمانه)
نمک: ۱/۲ قاشق چایخوری
کره: ۵۵۰ گرم
آب لیموی تازه: دو قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر هزار برگ:

در طرز تهیه خمیر هزارلا می بایست ابتدای کار به سراغ آرد می رویم. ابتدا آن را الک کرده و درون ظرف گودی بریزید و وسط آن را خالی کنید. آب و نمک را کم کم به آن اضافه کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید و تا موقعی که خمیر به دست نچسبد تکرار کنید.
خمیر را چند دقیقه ورز دهید (۸ دقیه زمان مناسبی است) برای این کار نیز می توانید از روش سنتی ورز دادن خمیر که با دست انجام می شود و یا اگر خمیرگیر همزن دارید از آن استفاده کنید.

ساخت خمیر هزارلا

آموزش ورز دادن خمیر برای ساخت خمیر هزارلا


خمیر را به صورت گرد درآورید و سپس به کمک کارد آن را به شکل بعلاوه برش دهید. مقداری آرد روی خمیر بریزید سپس خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.
روی محیطی که می خواهید خمیر را در ست کنید آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. با وردنه خمیر را بکوبید. توجه داشته باشید که وردنه را روی خمیر نکشید. سپس خمیر را به شکل به علاوه درآورید و کره را در وسط آن قرار دهید. طوری که چهار گوشه ی خمیر را روی کره قرار دهید و شکلی شبیه بقچه پیدا کند.

طرز تهیه خمیر هزار ورق بارای ساخت انواع دسرها


در مرحله بعد نیز دوباره محیط تهیه خمیر را آرد پاشی کنید و خمیر را روی ان قرار دهید. به کمک وردنه آن را باز کنید. در این صورت باید شبیه مستطیل درآید.

آموزش ساخت پای فرانسوی


آنگاه خمیر را به صورت چهارلا تا کنید برای این کار مانند شکل زیر از یکی از اضلاع کوچک مستطیل شروع کنید و تا نیمه روی هم قرار دهید. خمیر را داخل یک سینی که روی سینی آرد پاشیده شده باشد قرار دهید. روی آن را با پوششی مثل کیسه بپوشانید. سینی را حدود نیم ساعت در یخچال بگذارید.

طریقه تا کردن خمیر هزار ورق


پروسه ی تاکردن و قرار دادن خمیر در یخچال را تا چهار بار تکرا کنید. در کل خمیر نهایی را ۱۶ بار تا خواهید کرد. و دقت داشته باشید که بعد هر بار تا کردن خمیر آردهای اضافی را با قلم مو از روی خمیر کنار بزنید.
بعد اینکه خمیر را ۱۶ بار تا زدید آن را به قطر تقریبی نیم سانتی متر باز کنید.

طریقه برش خمیر هزارلا برای ساخت شیرینی ها


در پایان کار فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد بگذارید. خمیر را به مدت یک ساعت داخل فر قرار دهید. نکته ای که باید در اینجا بدان توجه داشته باشید این است که در این مدت یک ساعت پخت خمیر درجه فر را به مرور زمان کم کنید. برای این کار فر را در ۳۰دقیقه ابتدایی بر روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. بعد از آن درجه فر را به مدت ۱۵ دقیقه روی ۱۷۰ بگذارید. در ۱۵ دقیقه پایانی حرارت فر را کمتر کنید تا این که پخت خمیر هزارلا به پایان برسد.

طریقه تهیه مواد میانی خمیر هزارلا

  • ابتدا کره را با رنده درشت رنده کنید و یا خودتان با کارد بصورت ریز خرد کنید.
  • در مرحله بعد آرد و آبلیمو را به کره بیفزایید و با نوک انگشت آرد را با کره ورز دهید.
  • مواد حاصل را به صورت مربعی درآورید و داخل یک کیسه یا نایلون بگذارید و تا زمان استفاده در یخچال بگذارید.

    طرز تهیه مواد میانی خمیر هزار ورق

طرز تهیه خمیر هزارلا در این قسمت به پایان رسیده است.برای آموزش های بیشتر به قسمت تهیه خمیر برای شیرینی ها  می توانید مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو