به همین راحتی پودینگ شکلاتی درست کنید

منبع: دلگرم

95

1399/10/9

15:14


به همین راحتی پودینگ شکلاتی درست کنید

روش تهیه دسر پودینگ شکلاتی

اغلب افراد پودینگ را می شناسند. پودینگ نوعی دسر است که بافت نرمی دارد و برای جشن ها و مهمانی ها بسیار مناسب است. اما بسیاری از افراد فکر می کنند که درست کردن پودینگ کار راحتی نیست و نمی توانند آن را در منزل درست کنند.

به همین خاطر سراغ دسرهای دیگری مثل ژله می روند. اما لازم است بدانید که درست کردن پودینگ بسیار آسان است و نیاز به هیچ مهارتی ندارد. پودینگ یک دسر فرانسوی است اما پرطرفدارترین دسر در کل جهان به شمار می رود.

البته پودینگ را به روش های مختلفی درست می کنند اما در نهایت نتیجه یکسان است و دسری خوشمزه با بافتی سبک خواهید داشت. همچنین پودینگ را با طعم های مختلف نیز درست می کنند. یکی از طعم های پرطرفدار پودینگ با طعم شکلات است که ما در ادامه شما را با طرز تهیه آن آشنا خواهیم کرد.

پودینگ شکلاتی ساده

پودینگ شکلاتی مجلسی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی:

  • شکر 1/2 پیمانه
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • نمک 1/8 قاشق چایخوری
  • نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
  • شیر 2 و 3/4 پیمانه
  • کره نرم 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل شکری 1 قاشق چایخوری

پودینگ شکلاتی قالبی

پودینگ شکلاتی

مراحل تهیه پودینگ شکلاتی:

ابتدا یک ماهیتابه نچسب بردارید، اگر دیواره های آن بلند باشد بهتر است. شکر را درون ماهیتابه بریزید و پودر کاکائو را هم به شکر اضافه کنید. توجه داشته باشید که نوع مرغوب پودر کاکائو را تهیه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

در بازار پودر کاکائوهایی با رنگ و کیفیت متنوع وجود دارد که بهتر است هنگام خرید به آن ها توجه کنید. بعد از اینکه پودر کاکائو را در ماهیتابه ریختید، نشاسته ذرت را به آن ها اضافه کنید.

نکته: نشاسته ذرت با آرد ذرت کاملا متفاوت است. نشاسته ذرت بافت سبک و پوک دارد و به رنگ سفید است اما آرد ذرت زرد رنگ بوده و بافت زبر دارد. پس حتما مطمئن شوید که نشاسته ذرت استفاده کنید.

در نهایت یک هشتم قاشق چایخوری نمک به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. حالا نوبت به اضافه کردن شیر می رسد. شیر را از نیم ساعت قبل به دمای محیط برسانید و سپس کم کم به مواد خشک اضافه کنید و هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه پودینگ شکلاتی شعله گاز را روشن کنید و حرارت را ملایم کنید و ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی مواد را هم بزنید. به دلیل وجود نشاسته ذرت، مواد خیلی زود به غلظت می رسد به همین دلیل باید به طور مداوم آن را هم بزنید.

آنقدر به هم زدن مواد ادامه دهید تا غلیظ شود و وقتی قاشق چوبی را از مواد پر می کنید، مواد روی آن باقی بماند و نریزد. وقتی موادتان به این درجه از غلظت رسید، وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا به خوبی وانیل در آن پخش شود.

سپس شعله را بسیار کم کنید و کره نرم شده و به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کنید و به سرعت هم بزنید تا یکدست شود. حالا شعله را خاموش کنید. نحوه سرو کردن پودینگ کاملا سلیقه ای است. برخی آن را گرم سرو می کنند و برخی سرد.

می توانید روی آن را با بیسکوییت های خرد شده و خامه تزیین کنید و نوش جان کنید.

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی دلگرم

نیلوفر گلی فروشانی


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو