آشنایی با کشور لیختن اشتاین یک کشور کوچک با زیبایی های خیره کننده

آشنایی با کشور لیختن اشتاین یک کشور کوچک با زیبایی های خیره کننده


منبع: آرگا

137

1399/10/11

14:06


توجه داشته باشید که لیختن اشتاین سرزمینی در اروپا می باشد که با وجود اینکه جمعیت بسیار کمی دارد اما موفق به ایجاد جاذبه های گردشگری زیبایی شده که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و در این مقاله سعی داریم شما را با تاریخ و همچنین جغرافیای کامل کشور لیختن اشتاین آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی لیختن اشتاین کشوری کوچک در قاره اروپا است که در مقابل همسایگانی مانند اتریش و سوییس از شهرت بسیار کمی برخودار می باشد به گونه ای که می توان آن را دومین کشور اروپایی دانست که کمترین میزان گردشگر را در سال های گذشته داشته است و جالب است بدانید که تنها ۳۸ هزار جمعیت دارد. همچنین مساحت آن حدود ۶۲ مایل مربع است یعنی حدود ۸ برابر کوچکتر از شهر لس آنجلس در شهر ایالات متحده می باشد.

آشنایی با کشور لیختن اشتاین

بهتر است بدانید که لیختن اشتاین در واقع یکی از کوچک ترین کشورهای دنیا با جمعیتی حدود ۳۷.۶۲۳ هزار نفر است که در سواحل راین در اروپای مرکزی بین سوئیس و اتریش قرار گرفته است و پایتخت آن نیز شهر وادوز می باشد. مردم این کشور اغلب به زبان آلمانی با هم حرف می زنند و پول رسمی آن ها نیز فرانک سوئیس است و البته که یورو نیز در این کشور پذیرفته می شود. از آنجایی که لیختن اشتاین کشوری بسیار کوچک است تمامی ساکنان آن یکدیگر را می شناسند و جالب است بدانید که سیستم اداری به شکل پارلمانی و پادشاهی می باشد. این کشور موفق شده تا بالاترین سطح زندگی را فراهم کند و منابع مالی و مناظر زیادی دارد و به همین خاطر در لیست سرسبزترین کشور های اروپا قرار گرفته است. شما می توانید در بخش شرقی این کشور کوه های آلپ را مشاهده کنید و همچنین رودهای راین و سامینا نیز از این سرزمین عبور می کنند. توجه داشته باشید که صادرات محصولات برقی از لیختن اشتاین به کشور هایی مانند آمریکا و استرالیا و همینطور انگلیس بسیار دیده می شود. همچنین محصولات فنی و مهندسی از این کشور بیشترین وضعیت صادراتی را به خوبی اختصاص داده است. ماشین آلات و قطعات وابسته به ماشین آلات در مسیر صادراتی لیختن اشتاین ارزش زیادی دارند و شفاف است که سیستم های نظارتی در این کشور در سال های اخیر پیش بینی درستی داشته اند.

 

آشنایی با تاریخچه کشور لیختن اشتاین

خلاصه ای از تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:

توجه داشته باشید در واقع لیختن اشتاین چهارمین کشور کوچک اروپا محسوب می شود که دقیقا در نقطه مرکزی قاره واقع شده است. این سرزمین در سال ۱۸۶۸ میلادی اعلام بی طرفی کرد و امروزه به واسطه خاک کشور اتریش از آلمان جدا شده و تنها شاهزاده نشین آلمانی بود که به امپراطوری این کشور نپیوست. در سال ۱۹۱۹ میلادی سوئیس مسئولیت سیاست های خارجی کشور لیختن اشتاین را بر عهده گرفت و به صراحت می توان گفت که نقش اجرایی فعال تری در سال ۱۹۹۸ صورت گرفت. شاهزاده هانس پس از مرگ پدر خود در سال ۱۹۸۹ جانشین وی شد و در سال ۱۹۹۳ نیز ماریو فریک از اتحادیه میهن پرستان ریاست دولت را بر عهده گرفت. سرانجام در سال ۲۰۰۱ اوتمار هاسلر به جای او به سمت نخست وزیری دست یافت. جالب است بدانید که پرچم سرزمین لیختن اشتاین دارای رنگ های آبی به نشانه آسمان و قرمز به نشانه آتش است که بخش مهمی از تاریخ آن را در برگرفته است.

سرزمین لیختن اشتاین یک کشور کوچک است که در قلب قاره اروپا قرار دارد و منابع و مناظر زیادی را در خود جای داده امروزه توانسته بالاترین سطح زندگی را فراهم کند. این کشور زیبا از جهت شرق و شمال با کشور اتریش و از جهت غرب و جنوب نیز با سوئیس دارای مرز مشترک می باشد. در بخش شرقی این کشور کوه های آلپ مشاهده می شوند و همچنین رودهای راین و سامینا نیز از این کشور عبور می کنند. از بزرگ ترین شهر های لیختن اشتاین می توان به شان اشاره کرد که بیش از ۵ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. مردم لیختن اشتاین اغلب به زبان آلمانی حرف می زنند و معمولا نرخ فرانک آن بر اساس نرخ فرانک سوئیس ارزیابی می شود به گونه ای که قیمت فرانک کشور لیختن اشتاین مجزا اعلام نمی گردد.

موقعیت جغرافیایی لیختن اشتاین

آب و هوا:

به طور کلی زمستان های لیختن اشتاین سرد و ابری است و با باران و برف های موسمی همراه می باشد. همین آب و هوا لیختن اشتاین را به مرکزی برای انجام اسکی تبدیل نموده است که در فصول سرما می توانید از اسکی در این کشور نهابت لذت را ببرید. لیختن اشتاین در واقع تابستان های گرمی ندارد و گرمای آن ملایم و قابل تحمل است. همچنین از ویژگی های بارز دیگر این سرزمین می توان به ابری و مرطوب بودن مداوم هوا اشاره کرد.

پایتخت و شهر های مهم:

سرزمین لیختن اشتاین علاوه بر پایتخت دارای شهر های مهم دیگری نیز می باشد که در این مطلب بدان خواهیم پرداخت:

شهر فادوتس پایتخت: فادوتس یکی از مهم ترین شهر های لیختن اشتاین محسوب می شود که پایتخت آن شناخته شده و در کنار رود راین واقع شده است. این شهر دارای جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر می باشد که پیرو مذهب کاتولیک رومی هستند. می توانید جاذبه های فرهنگی و همچنین سبک های معماری متفاوتی را در این منطقه مشاهده کنید.

شهر روگل: از شمال ترین شهر های لیختن اشتاین می توان به شهر روگل اشاره کرد که دارای فضایی طبیعی و بسیار سرسبزی می باشد. در واقع این شهر پر از درختان زیبا و دل انگیز است که ساختمان های بلند و زیبا و همینطور رودخانه های وسیع بخش مهمی از این شهر را تشکیل می دهند.

شهر های واقع در لیختن اشتاین

شهر گمپرین: این شهر در لیست مهم ترین شهر های این کشور قرار گرفته و از دسته شهر های دانشگاهی می باشد که دارای فضاهای گردشگری بسیاری بوده و مساحت زیادی را به خود اختصاص داده است.

شهر شلنبرگ: یکی از مهم ترین شهر های لیختن اشتاین شهر شلنگبرگ است که در منطقه اونترلند قرار گرفته و دارای مساحتی بالغ بر ۳.۵ کیلومتر می باشد. به صورت تقریبی جمعیت ساکن در این شهر حدود هزار نفر اعلام شده است.

شهر ماورن: این شهر در منطقه ای زیبا واقع شده و مساحت آن حدود ۷.۵ کیلومتر می باشد. در واقع این شهر زیبا دارای فضای تاریخی زیادی بوده و همین موضوع سبب شده تا گردشگران زیادی به سمت آن کشیده شوند.

شهر پلانکن: از دیگر شهر های مهم لیختن اشتاین می باشد که فضاهای تفریحی و هیجان انگیزی را در خود جای داده و دارای سه بخش تفریجی بسیار خوب است که ایرانیان زیادی در آن زندگی می کنند.

شهر شان: شهر شان در واقع در لیست بزرگ ترین شهر های لیختن اشتاین قرار دارد که در نزدیکی پایتخت واقع شده و جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

فرهنگ مردم:

جالب است بدانید که مردم این کشور دارای فرهنگی بسیار مشابه با مردم آلمان می باشند. معمولا بسیار سخت کوش هستند و داشتن پشتکار بخش بسیار مهمی از فرهنگ لیختن اشتاین محسوب می شود. مردم این کشور خود را تحت کنترل و مدیریت قرار داده اند و به طور کلی به تقویم و برنامه های نوشته شده عقیده زیادی دارند. همچنین بسیار کمال گرا هستند و سعی در پیشرفت در تمامی افراد مشاهده می شود. در واقع در فضاهای کاری هرگز اجازه خطا وجود ندارد حتی اگر به قصد شوخی باشد. معمولا نظم و ترتیب در کارهای مردم به شفافیت کاملی مشاهده می شود و در اداره ها همه چیز بر اساس برنامه اجرا می گردد و همچنین برای مرخصی زمان بسیار کم است.

فرهنگ مردم سرزمین لیختن اشتاین

قوانین عمومی لیختن اشتاین:

در این کشور اگر زمان خداحافظی با شخص مورد نظر دست ندهید یک بی احترامی بزرگ کرده اید.

پس انداز و سخت کوشی از ویژگی های بارز مردم این کشور محسوب می شود.

همیشه باییستی به معلم ها احترام بگذارید.

نبایستی پیش از میزبان سر میز غذا حاضر شوید.

شما اجازه نشان دادن فردی با دست خود ندارید.

در محیط های بانکی حق زیاد حرف زدن ندارید.

زبان رایج مردم آلمانی است اما لهجه مجزا به نسبت زبان مردم آلمان وجود دارد.

حجاب در این سرزمین کاملا اختیاری و آزاد بوده و هیچ گونه قانونی برای آن دیده نمی شود.

قوانین عمومی کشور لیختن اشتاین

جاذبه های گردشگری:

همانطور که می دانید اگرچه کشور لیختن اشتاین بسیار کوچک است اما دارای فضاهای تاریخی و جاذبه های توریستی بسیار زیبایی می باشد که در ادامه سعی داریم شما را با برخی از آن ها آشنا نماییم:

مرکز هنری:

به صراحت می توان گفت که مرکز هنر لیختن اشتاین یکی از عجایب این کشور محسوب می شود که تبدیل به یکی از بهترین مکان های گردشگری در دنیا شده است. این مرکز پر از آثار هنری زیبا بوده و مجسمه و گالری های هنری زیادی را در برگرفته است. این مرکز مانند یک تونل باریک طراحی شده است که ورودی آن تاریک بوده و بسیار ترسناک است. می توانید در داخل تونل فضای گردشگری زیادی را مشاهده کنید و همچنین در بخش های مرکزی آن طبیعت بکر و فضای زیبایی وجود دارد که توجه بازدیدکنندگان را خود جلب خواهد کرد.

بازدید از مرکز هنری در لیختن اشتاین

قلعه گوتنبرگ:

قلعه گوتنبرگ یکی از ارتفاعات بسیار مهیج در لیختن اشتاین می باشد که بر روی تپه ای ۷۰ متری واقع شده و دارای کلیسا و باغ گل رز بسیار زیبایی می باشد. این قلعه دیدنی در ماه های گرم سال رویدادهای سرگرم کننده زیادی را در بر می گیرد و همچنین کنسرت های تابستانی و همینطور تئاتر های نمایشی از بخش های بسیار مهم این قلعه محسوب می شوند.

قلعه زیبای گوتنبرگ در لیختن اشتاین

شهر های آشن و نندلن:

بهتر است بدانید که در سفر به لیختن اشتاین بازدید از شهر های نندلن و آشن بسیار خاص و دیدنی است. گرچه این شهرها کوچک هستند اما دارای بناهایی با سبک رومی و بسیار زیبا و همینطور مراکز سفالگری بسیار عالی می باشند. همچنین می توانید در این منطقه کارگاه های صنایع دستی مشهوری را نیز مشاهده نمایید.

شهر های زیبای لیختن اشتاین

مسیر های تاریخی:

به طور کلی پیاده روی در مسیر های تاریخی اشنربرگ بسیار عالی است و شما می توانید از طریق این جاده ها به شهر و روستاهای عجیب و غریبی برسید. همچنین قادر خواهید بود تا در دامنه کوه ها استراحت کنید و با وجود اینکه این مسیر کلا ۱۵ کیلومتر است اما زیبایی های زیادی را در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری لخیتن اشتاین

سرگرمی های زمستانی:

سرگرمی های زمستانی در مالبون از موارد بسیار پرطرفدار در کشور لیختن اشتاین می باشد که اقامتگاه زمستانی زیبایی در آن به چشم می آید و برای ورزش های زمستانی بسیار خوب خواهد بود. این شهر پوشیده از برف است و برای بازی اسکی نیز بسیار عالی خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو