کشور اسلوونی و دانستنی های جالب و خواندنی درباره این کشور

کشور اسلوونی و دانستنی های جالب و خواندنی درباره این کشور


منبع: آرگا

83

1399/10/24

14:01


توجه داشته باشید که امروزه کشور اسلوونی تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری در جهان شده که در این مقاله سعی داریم شما را با تاریخ، جغرافیا و همچنین مکان های توریستی آن آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی سرزمین اسلوونی یکی از کشور های اروپای مرکزی است که پیش از این بخشی از یوگسلاوی محسوب می شود و می توان مساحت آن را حدود ۲۷۳.۲۰ کیلومتر مربع برآورد نمود. پایتخت این کشور شهر لیوبلیانا است که با سرزمین هایی مانند ایتالیا، کرواسی، اتریش و مجارستان دارای مرز مشترک می باشد.

آشنایی با تاریخچه کشور اسلوونی

جالب است بدانید که در جنوب اروپای مرکزی سرزمینی سرسبز و کوهستانی به نام اسلوونی وجود دارد که این روزها مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و سالانه مقاصد تعداد زیادی از توریست ها واقع شده است. در واقع این کشور دارای مردمی با فرهنگ و اصیل است که اغلب آن ها در پایتخت ساکن هستند. کردشگرانی که علاقه زیادی به طبیعت و کوهنوردی دارند اسلوونی می تواند بهترین گزینه برای سفر آن ها باشد البته که پیش از سفر به هر نقطه ای از جهان بایستی اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید و همچنین چشم اندازی نسبت رستوران ها و هتل و همچنین امکانات آن ها از جمله نیازهایی است که مسافران بایستی در اختیار داشته باشند. در مورد تاریخچه این کشور وسیع می توان گفت که اسلوونی مانند کشور کرواسی تحت سلطه امپراطوری عثمانی نرفت اما قدرت های ناحیه ای اروپایی مانند جمهوری ونیز و باواریا به ویژه امپراطوری اتریش و مجارستان قرن ها بر این قسمت حاکمیت داشتند. در واقع حکومت محلی باواریا از قرن هفتم و همزمان به ورود اسلاوها به اسلوونی بر آن دست پیدا کرد و تا قرن سیزدهم و ورود امپراطوری اتریش و مجارستان به حضور خود ادامه داد. توجه داشته باشید که منطقه اسلوونی امروزی قرن ها متعلق به اتریش بود و اسلوونی ها در این دوره در مناطق مختلف خالصه و دودنشین اتریشی زندگی می کردند. در سال ۱۸۶۶ برخی از نواحی اسلوونی نشین جزئی از ایتالیا شدند. سرانجام اسلوونی در سال ۱۹۱۸ بخشی از کشور کوتاه مدت اسلوونی ها، صرب ها و کروات ها شد و پس از آن و از سال ۱۹۱۸ به بعد اسلوونی در زمره جمهوری های سه گانه پادشاهی یوگسلاوی قرار گرفت. در آن زمان یعنی دوره ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۰ مرز های اسلوونی در پیمان سن ژرمن مرز شمالی، پیمان را پالو مرز غربی و پیمان تریانون مرز شمال شرقی این کشور تعیین گردید.

تاریخچه کشور اسلوونی

موقعیت جغرافیایی:

توجه داشته باشید که کشور اسلوونی دارای مساحتی بالغ بر ۲۰.۲۷۳ کیلومتر مربع یعنی ۷۸۲۷ مایل مربع می باشد که در مرکز قاره اروپا و در مجاورت رشته کوه آلپ و دریای آدریاتیک واقع گردیده است. این سرزمین زیبا از جهت شمال به کشور اتریش، از جهت شرق به مجارستان، از جهت جنوب به کرواسی و از جهت غرب به ایتالیا محدود می شود. اسلوونی را می توان سرزمینی ناهموار با آب و هوای متنوع دانست که مناطق شمالی آن دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی و مناطق جنوبی و غربی آن آب و هوایی معتدل دارد. پست ترین بخش این کشور در سواحل دریای آدریاتیک و بلندترین نقطه آن در قلمه تری گلاو با ۴۶۸۲ متر ارتفاع است. مراتع طبیعی و دشت های سرسبز بیش از ۲ درصد از خاک اسلوونی را شامل می شوند و حداقل ۸۲ درصد از پهنه این سرزمین مستعد کشاورزی می باشد. بهتر است بدانید که پراکندگی جمعیت در اسلوونی از شرایط توپوگرافیک تابعیت می کند به گونه ای که با غلبه شدید ناهمواری ها، ساکنان اولیه آن یعنی اسلاوها به دنبال مسطح ترین مناطق بوده و هر جا به نقطه ای صاف و هموار رسیدند در آن مکان مستقر شده و از آن جا که این نوع محدوده ها در اسلوونی خیلی کم به چشم می خورند با نگاه به نقشه دموگرافیک موجود متوجه عدم تعدد در مراکز جمعیتی شهری و روستایی خواهید شد.

موقعیت جغرافیایی سرزمین اسلوونی

آب و هوای اسلوونی:

به طور کلی باتوجه به شرایط جغرافیایی این کشور و کوهستانی بودن شرایط آب و هوایی در اغلب اوقات سال سرد و خشک بوده و شرایط مدیترانه ای در آن برقرار است. در واقع شهر لیوبلیانا که در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد دمایی متغیر بین صفر تا بیست درجه سانتی گراد دارد و لازم به ذکر است بگوییم که یکی از بارانی ترین پایتخت های اروپا محسوب می شود. بهتر است بدانید که ایده آل ترین زمان سفر به اسلوونی که شرایط آب و هوایی بسیار در این کشور مناسب است ماه های ژوئیه تا آگوست است.

فرهنگ مردم و پرچم ملی:

جالب است بدانید که مردم اسلوونی معمولا به تاریخ و معماری خود اهمیت زیادی می دهند و هر نوع بی احترامی در این زمینه از دید مردم اسلوونی بسیار ناشایست است. در این سرزمین زندگی در یک فضای دقیق می تواند شرایط متفاوتی داشته باشد زیرا برخی از افراد علاقه زیادی به کار دارند و برخی دیگر علاقه به زندگی ساده با درآمد کم دارند که این روال باعث می شود وضعیت اقتصادی در اسلوونی نیز رونق کمتری داشته باشد. مردم این کشور خاطرات خود را مادام مرور می کنند و به صراحت می توان گفت که فرهنگ مردم با خاطرات آن عجین شده است و علاقه زیادی به مطالعه تاریخ در بین مردم اسلوونی دیده می شود. این کشور موفق شده تا موقعیت جغرافیایی خود را نیز بهبود دهد و در این زمینه موفق بوده است. به طور کلی پرچم کشور اسلوونی از دو رنگ قرمز و آبی همراه با آرم مشخصی طراحی شده که نشان از فرهنگ غنی این سرزمین خواهد بود. مردم این کشور به طور کلی در بخش حجاب بسیار عالی عمل کرده اند و حجاب در آن آزاد و بدون مشکل می باشد.

آشنایی با فرهنگ مردم اسلوونی

جاذبه های گردشگری کشور اسلوونی:

بهتر است بدانید که امروزه سرزمین اسلوونی تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری در جهان شده که در ادامه سعی داریم به بیان برخی از جاذبه های توریستی آن بپردازیم:

شهر گوارا:

شهر گوارا یکی از جاذبه های توریستی این سرزمین محسوب می شود که برای افرادی که به طبیعت سبز بهاری و سفید زمستانی علاقه دارند بسیار ایده آل خواهد بود. این شهر در شمال غربی اسلوونی واقع شده و در طول فصل زمستان میزبان ورزشکارانی است که علاقه به ورزش های معروف زمستانی دارند.

بازدید از شهر گوارا در اسلوونی

شهر لیوبلیانا:

در این شهر می توانید مجسمه های بی شماری از اشکال اژدها را مشاهده نمایید. در واقع در افسانه های یونانی، آرگونات همراه با جیسون در این شهر اژدهایی را سلاخی کرده اند و از این پس شهر از نماد اژدها پر شده است. در واقع معماری این مجمسه ها به دوره باروک باز می گردد که در دل آن کاخ لیوبلیانا قرار گرفته که می توانید به بالای قصر بروید و چشم اندازه شهر را مشاهده نمایید.

جاذبه های گردشگری اسلوونی

غارهای شکوجان:

پیشنهاد می شود که در سفر به کشور اسلوونی بازدید از غارهای شکوجان را از یاد نبرید. غارهایی که به عنوان مرتفع ترین غار اروپا را به خود نسبت داده اند و در میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. در این غار مخوف انواع گونه های خفاش وجود دارد و همچنین می توانید انواع ستون های استالاکتیت و استالاگمیت را در این غار مشاهده نمایید.

بازدید از غارهای شکوجان در اسلوونی

چشمه های آب گرم

به طور کلی چشمه های آب گرم و دریاچه بلد اسلوونی نیز از دسته جاذبه های گردشگری اسلوونی می باشد که طرفداران ریادی را به خود اختصاص داده و آرامش زیادی را در آن تجربه خواهید کرد. در واقع چشمه های آب گرم لاشکو خواص درمانی زیادی دارند و می توانند خستگی یک روز کاری و پر دغدغه را از آن دور کنند. پیشنهاد می شود که در حمام گرم شهر لاشکو ریلکس نمایید و از مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

چشمه های آب گرم در اسلوونی

مقصد اسکی وگل:

وگل مقصد برفی اسکی سواران اسلوونی می باشد که تقریبا در بیشتر ماه های تابستان این شهر پوشیده از برف است. امکانات اسکی سواری و مسیر های طراحی شده آن مکان مناسبی برای ورزش های زمستانی فراهم کرده است. همچنین در فصل تابستان سفر به این منطقه احساس خوبی در افرادی که از گرما فراری هستند ایجاد می کند.

رفتن به مقاصد اسکی وگل

موزه باز رگاتیک:

جالب است بدانید که موزه اسلوونی کمی با دیگر موزه های جهانی متفاوت است و تفاوت اصلی آن را می توان در فضای بازی دانست که در میان یک مزرعه بزرگ و سرسبز قرار گرفته و برعکس سایر موزه ها ساختمانی برای تماشای آثار تاریخی در آن وجود ندارد. سالانه نمایشگاه های صنایع دستی، کارگاه های بافت سبد، پخت نان و ساخت زیورآلات در این موزه برگزار می شود و علاقه مندان می توانند ساعاتی را در این کارگاه های آموزشی سپری نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو