طرز تهیه کوکو مرغ و هویج

طرز تهیه کوکو مرغ و هویج خوشمزه و مجلسی خوشرنگ

کوکوی مرغ و هویج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به کوکوی مرغ دارد، با این تفاوت که در تهیه این کوکو از هویج هم استفاده می شود که باعث می شود طعم این کوکو خاص تر و خوشایند تر شود. به دلیل اینکه در این کوکو از هویج استفاده می شود، دیگر نیاز نیست در آن از پیاز استفاده کنیم، چون ممکن است هنگام سرخ کردن کوکوها از هم باز شود. این کوکو به دلیل استفاده از هویج رنگ بسیار زیبایی دارد، اما اگر بخواهیم رنگ آن زیباتر شود می توانیم مقداری زعفران دم کرده هم به مایه کوکو اضافه کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۵۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد متوسط
هویج۲ عدد متوسط
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
پیاز برای پخت مرغ۱ عدد کوچک

دستور پخت کوکوی مرغ و هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ و هویج خوشمزه ابتدا هویج ها و سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی و هویج به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا پیاز را به صورت ۴ قارچ خرد می کنیم و به همراه ۱ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه حاوی مرغ را نیز روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد. پس از اینکه سیب زمینی و هویج به طور کامل پختند، آنها را داخل یک کاسه مناسب با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت مرغ پخت آنرا داخل غذساز یا مخلوط کن می ریزیم تا کاملا یکدست شود. در صورتی که مخلوط کن در دسترس نداشتیم می توانیم گوشت مرغ را با رنده ریز رنده کنیم و به کاسه اضافه کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به مواد اضافه می کنیم و مواد را با قاشق یا دست به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا کاسه را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کوکو استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه کوکو را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی سرخ شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کوکو بر می داریم و آنرا با دست به صورت گرد یا بیضی حالت می دهیم و کمی تخت می کنیم.

مرحله هشتم

حالا کوکوها را به آرامی درون داغ قرار می دهیم تا سرخ شوند. پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه که یک سمت کوکوها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شده و به خوبی سرخ شود.

مرحله نهم

پس از اینکه سرخ کردن کوکوها به پایان رسید، انها را به مدت ۱ قیقه روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در پایان کوکوها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو می کنیم.