طرز تهیه کوکو کدو و بادمجان

شام با کدو و بادمجان طرز تهیه کوکو بادمجان و کدو کوکوی کدو و بادمجان و سیب زمینی

کوکوی کدو و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که از غذاهای کم کالری و رژیمی محسوب می شود یکی از غذاهای ساده و بدون دردرسر است که به سادگی و صرف زمانی اندک می توانیم انرا در منزل درست کنیم. کسانی که در رژیم های لاغری و کاهش وزن هستند و دنبال غذاهایی با کالری پایین هستند می توانند این کوکوی خوشرنگ و خوشمزه را در منوی غذایی خود قرار دهند. در این دستور این کوکو به صورت کاملا گیاهی تهیه شده است و برای کسانی که رژیم گیاهخواری هم دارند، مناسب می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۳ عدد قلمی
کدو سبز۳ عدد قلمی
سیب زمینی۴ عدد متوسط
پیازچه۳ ساقه
گوجه فرنگی۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
تخم مرغ۴ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر½ قاشق چایخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کوکو کدو و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوکوی کدو بادمجان خوشمزه و رژیمی ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس کمی نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا تلخی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان بادمجان را آبکشی می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پوست کدو سبز و سیب زمینی را می گیریم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد سیب زمینی را اضافه می کنیم و به همراه کمی زردچوبه به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریمف سپس کدو سبز را به تابه اضافه می کنیم ودر حدی تفت می دهیم که نرم شود، سپس از تابه خارج می کنیم و در نهایت بادمجان را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

بادمجان را کمی تفت می دهیمف سپس درب تابه را می ذاریم تا با آب خودش و روغن درون تابه سرخ شود. پس از اینکه بادمجان سرخ شد، آنرا نیز از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا تمام مواد به خوبی خنک شوند.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه مواد به خوبی خنک شدند، آنها را درون یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم، سپس پیازچه، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن و زردچوبه به کاسه مواد اضافه می کنیم، سپس با قاشق مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند و مایه کوکو کمی حالت شلی داشته باشد.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کوکو بیش از حد شل بودف ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری آرد ساده یا آرد سوخاری ریز به آن اضافه می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس مایه کوکو را به صورت یک جا داخل تابه می ریزیم. در ادامه روی کوکو را با پشت قاشق صاف می کنیم و صبر می کنیم تا قسمت زیرین کوکو به طور کامل سرخ شود.

مرحله دهم

در این مرحله پس از اینکه کوکو سرخ شد، آنرا به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود. در پایان کوکو را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.