ترامپ: سفیر انگلستان آدم بسیار احمقی است

ترامپ: سفیر انگلستان آدم بسیار احمقی است


منبع: کولاک

102

1398/4/18

22:05


مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

جنگ لفظی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، علیه سر کیم داروک، سفیر انگلستان در واشینگتن، امروز وارد مرحله جدیدی شد. ترامپ امروز درباره ایمیل‌های لو رفته سفیر انگلستان در امریکا گفت: «این سفیر گیج، با کاری که کرده نشان داده آدم بسیار احمقی است.»

ظاهرا اعلام حمایت کامل دفتر نخست‌وزیری انگلستان از سر کیم داروک، سفیر این کشور در واشینگتن، موجب عصبانیت مضاعف ترامپ از این دیپلمات شده که به این کلمات رو آورده است.

در ایمیل‌های لو رفته سفیر انگلستان در امریکا، دولت ترامپ یک دولت خام، نادان و بی‌عرضه معرفی شده است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی ملاقات کیم داروک با ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری امریکا، که از قبل برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود به همین دلیل به هم خورده است.

یکی از سخنگویان ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان، امروز اعلام کرد: «سر کیم داروک یک مقام رسمی و محترم دولتی است. در حال حاضر برنامه‌ای برای ملاقات خانم می و آقای ترامپ پس از درز کردن ایمیل‌های سفیر انگلستان در امریکا وجود ندارد.»

کیم داروک

روز پنجشنبه گذشته دونالد ترامپ در حساب کاربری توییتر خود درمورد سفیر انگلستان نوشته بود: «سفیر حواس‌پرتی که بریتانیا به ما قالب کرده کسی نیست که به درد بهبود و ارتقای روابط بین ما و این کشور بخورد. او یک مرد بسیار احمق است. او باید درمورد کشور خود و برنامه‌ای که برای اجرای برگزیت دارند صحبت کند نه درمورد امریکا و دولت ما. سوال  ما از انگلیسی‌ها این است که چرا باید از یک دیپلمات بلندپایه چنین رفتاری سر بزند؟»

ترامپ در ادمه نوشت: «من به ترزا می درمورد این قضیه گفتم اما او همان راه احمقانه سفیرش را پی گرفت. همان راهی که شدنی نیست. این یعنی مصیبت، یعنی فاجعه! درمورد سفیر حرفی نمی‌زنم اما این یک راه اشتباه است. به او بگویید ایالات متحده در حال حاضر در جهان دارای بهترین اقتصاد و‌ بهترین قوای نظامی است. امریکا در هر دو زمینه بهترین و بزرگ‌ترین است و هر روز هم در حال بهتر شدن. ممنونم آقای رئیس جمهور!» (انگلستان رئیس جمهوری ندارد)

ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت (محل کار نخست‌وزیر انگلستان) قبلا درمورد درز ایمیل‌های سفیر انگلستان در امریکا بیانیه‌ای صادر کرده بود مبنی بر این که از این بابت متاسف است. در این بیانیه تاکید شده بود روابط بین امریکا و انگلستان کماکان ویژه و پایدار باقی خواهد ماند.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، از قبل برنامه‌ای برای ملاقات سر کیم داروک با لیام فاکس، وزیر تجارت داخلی امریکا، در روز سه‌شنبه همراه با ایوانکا ترامپ تنظیم شده بود اما ظاهراً‌ برگزاری این جلسه هم‌اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

جنگ لفظی بین ترامپ و سفیر انگلستان در امریکا از روزی شروع شد که طی افشای ایمیل‌های محرمانه کیم داروک مشخص شد او در یادداشت‌هایش برای برایان هوک، وزیر امور خارجه انگلستان، دولت امریکا را فاقد کارآیی و ناتوان توصیف کرده و گفته کاخ سفید تحت امر دونالد ترامپ تکه تکه شده و در حال حاضر کارآیی ندارد.

منبع: BBC

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو