نقش فونداسیون در آرایش و نحوه استفاده از آن

نقش فونداسیون در آرایش و نحوه استفاده از آن


منبع: آرگا

78

1399/11/2

23:27


در این مطلب به بررسی تاثیر فونداسیون در آرایش صورت خواهیم پرداخت که امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز و همیشگی مجله آرگا قرار بگیرد.

فونداسیون یا همان کرم پودر از انواع محصولات آرایشی است که به صورت پودری یا مایع موجود می باشد و از این وسیله آرایشی برای رفع عیب های موجود در پوست صورت و یکدست کردن رنگ پوست استفاده می شود استفاده از فونداسیون در آرایش صورت همچنین باعث می شود تا میکاپ شما بی نظیر و متفاوت به نظر برسد و جای جوش و زخم و لک و قرمزی و … دیده نشود.

بررسی نقش فونداسیون در آرایش

کانسیلر و فونداسیون از انواع لوازم کاربردی به شمار می روند و اگر شما تمایل دارید میکاپی حرفه ای و بدون نقص داشته باشید بهتر است از این وسایل برای زیرسازی میکاپ صورت استفاده نمایید.

فونداسیون در آرایش

انواع فونداسیون ها

۱.فونداسیون مایع : 

اگر شما دارای پوستی نرمال و مختلط یا خشک هستید می توانید از این نوع فونداسیون استفاده نمایید. فونداسیون مایع که حاوی مرطوب کننده است برای پوست های خشک مناسب می باشد همچنین فونداسیون های مات برای پوست های نرمال و مختلط و چرب مناسب می باشند.

فونداسیون مایع

۲. فونداسیون فومی

فونداسیون فومی به راحتی روی پوست صورت پخش می شود و برای پوست های مختلف انتخابی مناسب می باشد.

فونداسیون فومی

۳. فونداسیون پودری

از فونداسیون پودری برای میکاپ سنگین استفاده می شود و اگر شما پوستی چرب و براق دارید بهتر است از این فونداسیون استفاده نمایید تا در طول روز پوست شما چرب نشود و علاوه بر این میکاپ تان دوام بیشتری داشته باشد.

فونداسیون پودری

انتخاب رنگی مناسب برای فونداسیون

فونداسیون دارای طیف های مختلف روشن و تیره می باشد و شما می توانید با توجه به رنگ اصلی پوست خود از فونداسیون یک درجه تیره تر یا یک درجه تیره تر استفاده نمایید همچنین می توانید رنگ فونداسیون را همرنگ با رنگ پوست صورت انتخاب کنید.

فونداسیون در میکاپ

نحوه استفاده از فونداسیون در میکاپ

۱.هر گونه میکاپ را از روی پوست خود تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده نمایید تا پوست شما نرم و آماده شود.

۲. در این مرحله پرایمر صورت را بزنید. توجه داشته باشید که پرایمر باعث می شود تا فونداسیون راحت تر روی پوست ترکیب شود و دوام آن نیز روی پوست صورت بیشتر شود.

۳. در صورت لزوم می توانید از کانسیلر برای پوشاندن جای جوش و قرمزی و لک استفاده نمایید. اگر از فونداسیون کرمی و فشرده استفاده می کنید در این مرحله باید کانسیلر را بزنید و اگر از فونداسیون مایع استفاده می کنید از کانسیلر در مرحله آخر استفاده نمایید.

فونداسیون

۴. اگر از فونداسیون پودری استفاده می کنید باید آن را به کمک اسفنج آرایشی یا برس آرایشی روی سطح پوست خود بزنید. برای زدن فونداسیون پودری نیز از اسفنج استفاده نمایید.

۵. توجه داشته باشید که زدن فونداسیون را باید از مرکز صورت شروع نمایید و به تدریج به طرفین صورت و گونه ها حرکت کنید و این کار آنقدر ادامه بدهید تا لایه روی پوست شما به نازک ترین حد خودش برسد.

۶. روی پیشانی و چانه فونداسیون بزنید همچنین می توانید فونداسیون را تا قسمت گردن و پایین تر از آن نیز امتداد بدهید تا هیچ تفاوت رنگی میان صورت و گردن دیده نشود.

فونداسیون در آرایش

۷. اجازه دهید فونداسیون خشک شود. فونداسیون های چرب هرگز خشک نمی شوند ولی فونداسیون هایی که پایه آب دارند بعد از گذشت یک تا پنج دقیقه خشک می شوند.

۸. بعد از اتمام آرایش صورت خود پودر بزنید تا آرایش تان صاف و طبیعی تر به نظر برسد و علاوه بر این چرب های اضافه روی پوست جذب شوند.

نحوه استفاده از فونداسیون

در این مطلب با تاثیر فونداسیون در میکاپ صورت آشنا شدید که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و بتوانید به راحتی از فونداسیون استفاده نمایید و میکاپی بی نظیر و بدون نقص داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو