هیوندا توسان N Line با ظاهری اسپورت از راه رسید!

هیوندا توسان N Line با ظاهری اسپورت از راه رسید!


منبع: فوت و فن

124

1399/11/10

16:56


هیوندا توسان N Line با ظاهری اسپورت از راه رسید!

کمپانی هیوندا اوایل این ماه تایید کرد که نسخه‌ی های پرفورمنس کونا N در راه عرضه به بازار خودرو است.

این خودرو نخستین مدل کراس اور در نمونه‌کار‌های این کمپانی خواهد بود که از ویژگی‌های پرفورمنس ‌بالای تحت عنوان سری N این خودرو ساز بهره مند می‌شود.

با اینکه انتظار می‌رود مدل‌های شاسی بلند دیگر این خودرو ساز کره‌ای نیز برای دریافت نسخه‌های مجهز N دنباله رو این مسیر باشند اما این اتومبیل‌ها به عنوان خودرو‌های کاربردی مناسب برای خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شوند و از این رو ورژن ملایم‌تر N Line این کمپانی که بیشتر شامل امکانات اسپورت وابسته به زیبایی می‌باشد، شاید گزینه‌ی مناسب‌تری در نظر گرفته شوند.

با این همه کمپانی هیوندا به تازگی از مدل توسان N Line رونمایی کرده است.

نسخه‌ی N Line این خودرو که برای نخستین بار در سال گذشته معرفی شد به بهبود طراحی جسورانه‌ی آخرین مدل این خودرو پرداخته است.

در حالیکه این نسخه از عناصر طراحی مشخص مشترکی با مدل‌های قبلی این خودرو مانند چراغ‌های روز ادغام شده با پنجره مشبک هندسی، برخوردار است اما با این حال دستخوش تغییرات متعددی نیز شده است.

پنجره مشبک این خودرو نسبت به مدل‌های عادی توسان، عرض و ارتفاع بیشتری به خود گرفته و علاوه بر این عناصر سازنده‌ی آن نیز از لبه‌های جدیدی برخوردار بوده که به ایجاد بازتاب‌های نمایشی‌تری منجر می‌شود.

از جمله تغییرات ظاهری دیگر این خودرو می‌توان به بزرگ‌تر شدن ورودی‌های پایینی هوا، هدلایت‌های احاطه شده توسط حاشیه‌های مشکی رنگ، و نشان N Line که با پنجره‌ی مشبک جلویی این خودرو ادغام شده، اشاره کرد.

در این خودرو نیز همانند دیگر مدل‌های الهام گرفته شده از اتومبیل‌های پرفورمنسی شاهد استفاده قابل توجهی از قطعات تزئینی مشکی رنگ هستیم.

آینه بغل‌های این خودرو با رنگ Phantom Black تزئین شده‌ و علاوه بر این ورودی نور در قسمت جناحین این خودرو نیز به رنگ مشکی براق درآمده‌ است.

این خودرو به چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی جدیدی نیز مجهز شده که از الگو‌های متغیری برخوردار بوده و جنبه‌های دیگر طراحی این شاسی بلند را تکمیل می‌کند.

در قسمت عقب این شاسی بلند شاهد بکارگیری از یک اسپویلر آیرودینامیکی جدید هستیم که طول بیشتری نسبت به مدل اصلی توسان داشته و علاوه بر این یک دیفیوزر با موقعیتی پایین‌تر و یک نوار بازتابنده قرمز رنگ نیز به تقویت ظاهر اسپورت این خودرو می‌پردازند.

همچنین خروجی‌های اگزوز دو سر مجهز به صدا خفه کن نیز طراحی این خودرو در قسمت عقب خود را تکمیل می‌کنند.

خریداران این خودرو از میان هفت رنگ بدنه که شامل رنگ اختصاصی N Line یعنی رنگ Shadow Grey نیز می‌شود حق انتخاب خواهند داشت همچنین می‌توان رنگ Phantom Black را به عنوان آپشنی دلخواه برای سقف این خودرو نیز برگزید.

در داخل اتاق زیبای این شاسی بلند صندلی‌های اسپورت دارای نشان N که با ترکیبی از جیر مشکی، چرم، و دوخت قرمز تزئین شده‌‌اند، به چشم می‌خورد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در کابین این خودرو می‌توان به فرمان N جدید، روکش سقف مشکی رنگ، پدال‌های فلزی، و استفاده‌ی نامحسوس از لوگوی N در سرتاسر فضای داخلی اشاره کرد.

هیوندا توسان N Line در کنار موتور دیزلی کم ‌توان‌تر، از سیستم‌های پیشرانه‌ی مشترکی با سری عادیN Line برخوردار می‌باشد.

قدرتمند‌ترین پیشرانه از میان گزینه‌های موجود نسخه‌ی هیبرید پلاگین مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری T-GDI با توان تولید ۲۶۱ اسب بخار قدرت به شمار می‌رود.

اگر خواهان خروجی موتور بیشتری در توسان خود هستید باید امیدوار باشید که مدل ۳۴۰ اسب بخاری توسان N مجوز تولید را دریافت کند.

با این حال کمپانی هیوندا به منظور متمایز ساختن توسان N Line به لحاظ دینامیک تلاش‌هایی داشته است.

سیستم سوسپانسیون کنترل شده به صورت الکترونیکی یا به اختصار (ECS) منحصراً برای این مدل سازگار سازی شده تا واکنش‌های بهبود یافته در حالت رانندگی اسپورت و ارتقاء حس هدایت خودرو را در پی داشته باشد.

نسخه‌ی N Line هیوندا توسان بهار سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار اروپا خواهد شد، هر چند انتظار داریم که نسخه‌های هیبریدی و پلاگین هیبرید در تابستان سال جاری وارد نمایندگی‌های فروش خودرو شوند.

تاریخ عرضه در بازار خودرو ایالات متحده و همچنین جزئیات قیمت گذاری این خودرو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو