مهمترین خواص پاپ کورن و بررسی ارزش غذایی ذرت بو داده

مهمترین خواص پاپ کورن و بررسی ارزش غذایی ذرت بو داده


منبع: آرگا

147

1399/11/17

20:05


ذرت بو داده یا همان پاپ کورن یکی از خوردنی های بسیار خوشمزه می باشد که در بین کودکان و حتی بزرگسالان طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، در این مطلب قصد داریم به خواص پاپ کورن بر سلامت بدن بپردازیم.

پاپ کورن به عنوان یکی از خوراکی های سالم و پرطرفدار محسوب می شود که بزرگ و کوچک نمی شناسد و اکثر افراد در زمان تماشای فوتبال و فیلم از آن استفاده می کنند، برخی از افراد تصور می کنند که این دانه های پف کرده سفید و ترد ارزش غذایی ندارند در صورتی که پاپ کورن سرشار از مواد معدنی، فیبر ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولیک است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند در ادامه مطلب، شما عزیزان را با خواص پاپ کورن آشنا خواهیم کرد.

فواید بی نظیر پاپ کورن

پاپ کورن با نام های ذرت بو داده، چس فیل، ذرت پفکی، پف فیل و شکوفه ذرت شناخته نیز شده است که به عنوان یکی از میان وعده های پرطرفدار و خوشمزه به شمار می رود بنابراین، اگر شما نیز از خواص این خوراکی خوشمزه اطلاعی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بررسی خواص پاپ کورن

پاپ کورن از فواید بسیار زیادی برخوردار است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند که در ادامه شما عزیزان را با برخی از خواص پاپ کورن آشنا خواهیم کرد تا این خوردنی خوشمزه و در عین حال پرخاصیت را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

کاهش چین و چروک پوست

ذرت بو داده به دلیل داشتن مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان سبب کاهش رادیکال های آزاد می شود و در نتیجه باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست خواهد شد.

خواص باور نکردنی ذرت بو داده

درمان یبوست و اسهال

بسیاری از افرادی از داشتن یبوست و اسهال رنج می برند که با کمک پاپ کورن می توانید آن را درمان کنید زیرا، پاپ کورن دارای مقادیر زیادی فیبر است و کمک زیادی به هضم غذا و افزایش حرکات روده می کند.

پاپ کورن در دوران بارداری و شیردهی

وجود مقادیر زیادی فیبر در پاپ کورن سبب کاهش خطر ابتلا به یبوست و دیابت در دوران بارداری می شود همچنین، مقادیر فراوانی ویتامین E، سلنیوم و برخی ترکیبات آنتی اکسیدانی کمک زیادی به تقویت رشد سلولی جنین می کند و در دوران شیردهی نیز به عنوان یکی از بهترین میان وعده ها به شمار می رود.

فواید پاپ کورن در دوران بارداری و شیردهی

نکته : قبل از استفاده از پاپ کورن در دوران بارداری و همچنین شیردهی نظر پزشک تان را جویا شوید.

کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو

دیابت از جمله مشکلات بسیار شایع در بین اکثر افراد می باشد که با کمک پاپ کورن می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا، وجود فیبر و منگنز در ذرت بو داده سبب بهبود بخشیدن سطح انسولین و پایین آوردن قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می شود.

درمان کم خونی

پاپ کورن دارای مقادیر فراوانی آهن است که نقش مهمی در درمان کم خونی ایفا می کند و با افزایش تولید گلبول های قرمز کمک زیادی به درمان کم خونی فقر آهن و پیشگیری از بروز آن می کند.

بررسی خواص پاپ کورن

حفظ تراکم استخوان ها

امروزه بسیاری از افراد دچار پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و استئو آرتریت می شوند که با کمک پاپ کورن می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید همچنین، وجود ترکیبات فنلی و منگنز در ذرت بو داده کمک زیادی به حفظ تراکم استخوان ها می کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

با کمک پاپ کورن می توان احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده زیرا، فیبر موجود در پاپ کورن باعث جدا شدن کلسترول اضافی از دیواره عروق خونی می شود و همچنین، آنتی اکسیدان موجود در آن خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

فواید پاپ کورن بر سلامت بدن

فواید پاپ کورن در بدنسازی

پاپ کورن دارای کالری کمی و مقادیر زیادی فیبر است که به منظور کاهش کلسترول خون و لاغری برای ورزشکاران گزینه بسیار مناسبی است و همچنین وجود ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان ها در ذرت بو داده سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی و عروقی در بدنسازان می شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

طبق تحقیقات انجام شده ذرت بو داده به دلیل داشتن مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان و پلی فنول ها باعث از بین بردن رادیکال های آزاد بدن شده و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد.

آشنایی با خواص پاپ کورن

بررسی طبع پاپ کورن

طبع ذرت بو داده سرد و خشک می باشد و دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ترکیبات پلی فنل، آهن، منگنز، منیزیم، ویتامین B کمپلکس است.

بررسی عوارض پاپ کورن

۱. استفاده از نمک به مقدار زیاد در تهیه پاپ کورن سبب افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا می شود.

۲. تهیه پاپ کورن با مقادیر فراوانی کره و روغن خطر ابتلا به کلسترول خون را افزایش خواهد داد.

۳. استفاده از طعم دهنده در تهیه پاپ کورن سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی می شود.

۴. برخی از کیسه هایی که جهت بسته بندی ذرت بو داده مورد استفاده قرار گرفته می شوند سبب افزایش خطر ابتلا به تومور و سرطان می شوند.

۵. پاپ کورن مانند دیگر مواد غذایی در برخی از افراد سبب بروز واکنش های آلرژیک می شود که عبارتند از : مشکلات تنفسی و ورم دهان.

۶. استفاده از ذرت بو داده سبب افزایش نشانه های التهاب روده می شود از این رو، آن دسته از افرادی که از التهاب دستگاه گوارش رنج می برند باید از مصرف پاپ کورن پرهیز نمایند.

۷. مصرف پاپ کورن در نوزادان سبب بروز خفگی می شود از این رو، پس از سن پنج سالگی به رژیم غذایی کودک تان بیفزایید.

۸. ذرت بو داده های آماده به دلیل داشتن مقادیر فراوانی کره، روغن و نمک داخل آن سبب افزایش چاقی و افزایش وزن خواهند شد.

مضرات مصرف پاپ کورن

بررسی ارزش غذایی پاپ کورن در صد گرم

  • چربی : ۴.۳ گرم
  • کالری : ۳۷۵
  • پروتئین : ۱۱ گرم
  • کربوهیدرات : ۷۴ گرم
  • فیبر : ۱۳ گرم
  • قند : ۰.۹ گرم

فوایدی که در بالا با آن آشنا شده اید فقط مرتبط با تهیه پاپ کورن در منزل می باشد که در شرایط کاملا سالم و بهداشتی تهیه شده است، از این رو، این نکته را به خاطر داشته باشید که جهت تهیه پاپ کورن سالم از روغن آفتاب گردان و زیتون استفاده نمایید زیرا، این دسته از روغن ها زود هضم می باشند و نقش مهمی در سلامتی ایفا می کنند و همچنین از استفاده شکر، کره، پنیر و نمک زیاد خودداری نمایید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو