آیا می خواهید زندگی جنسی خود را تقویت کنید؟ کارهای مختلفی می توانید در زندگی روزمره انجام دهید که به شما به بهبود میل جنسی کمک می کنند. این رویکردهای طبیعی را در نظر بگیرید:

میوه های تقویت کننده میل جنسی بخورید.

مقداری شکلات بخورید.

گیاهان را امتحان کنید.

مکمل یوهمبین را مصرف کنید.

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

استرس خود را کاهش دهید.

به اندازه کافی بخوابید.

در روابط خود اعتماد ایجاد کنید.

با یک دکتر مشورت کنید.

لیبیدو چیست؟

لیبیدو نام دیگری برای میل جنسی است، عوامل مختلف داخلی و خارجی از سطح هورمون ها گرفته تا داروهایتان حتی عادت های خواب می توانند بر میل جنسی شما تاثیر بگذارند. به گزارش هلث لاین، میزان میل جنسی در همه افراد متفاوت است، اما میل جنسی اغلب افراد با افزایش سن کاهش می یابد.

میوه های خاصی را بخورید

شواهد اندکی از اثربخشی برخی غذاها در جهت تقویت میل جنسی پشتیبانی می کند، اما آزمایش آنها هیچ ضرری ندارد به عنوان مثال انجیر، موز و آووکادو از جمله مواد غذایی تقویت کننده میل جنسی محسوب می شوند، همچنین این مواد غذایی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را برای بدن فراهم می کنند که جریان خون را در دستگاه تناسلی افزایش می دهند و زندگی جنسی سالم را تقویت می کنند.

شکلات بخورید

در طول تاریخ شکلات نه تنها به دلیل طعم خوشمزه آن بلکه به دلیل قدرتش در بهبود لذت جنسی نماد شهوت بوده است. شکلات باعث ترشح مواد شیمیایی فنتیل آمین و سروتونین در بدن می شود. این می تواند برخی از اثرات شهوت آوری را ایجاد کند. بر اساس مطالعه ای در سال 2006، تاثیرات شکلات روی میل جنسی به احتمال زیاد بیشتر روانشناختی است تا بیولوژیکی.

گیاهان روزانه خود را مصرف کنید

دفعه بعد که تصمیم گرفتید برای یک شام عاشقانه میز بچینید، کمی ریحان یا سیر به ظرف خود اضافه کنید. بوی ریحان حواس را تحریک می کند و سیر نیز حاوی مقادیر زیادی آلیسین است که باعث افزایش جریان خون می شود. این تاثیرات احتمال می رود به مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) کمک کند. بر اساس تحقیقات، جینکو بیلوبا یکی دیگر از گیاهانی است که برای درمان اختلال عملکرد جنسی ناشی از افسردگی در مردان استفاده می شود، این عصاره مشتق شده از برگ درخت جینکو چینی است.

از آفریقا نکته بگیرید

یوهمبین، یک آلکالوئید موجود در پوست گیاه همیشه سبز آفریقای غربی شناخته شده است که مانند ویاگرا کار می کند. برخی مطالعات نشان می دهد پوست یوهمبین می تواند به شما در حفظ نعوظ کمک کند، همچنین کیفیت نعوظ را افزایش می دهد. با این حال، محققان اظهار می دارند هیچ معادل طبیعی برای مطابقت با ویاگرا وجود ندارد. بر اساس یک مطالعه در سال 2013 شواهد بیشتری نسبت به داروهای مهار کننده PDE5 مانند ویاگرا نسبت به داروهای دیگر مانند یوهمبین خوراکی وجود دارد.

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

احساس و تصوری که نسبت به بدن خود دارید احساس شما درباره رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد. یک رژیم غذایی ناسالم، عدم تحرک و انجام ندادن ورزش ممکن است باعث شود شما از خود تصور بدی داشته باشید. این موارد می تواند شما را از داشتن رابطه جنسی و لذت بردن از آن منصرف کند. شما می توانید با انتقال تمرکز از سمت نقص به ویژگی های مثبت خود عزت نفس و انگیزه جنسی خود را تقویت کنید، همچنین می توانید بر لذت تجربه شده هنگام رابطه جنسی تمرکز کنید.

برای مراقبه و رفع استرس خود وقت بگذارید

استرس و فشار عصبی می تواند بر میل جنسی شما تاثیر بگذارد. بر اساس تحقیقات زنان به ویژه تحت تاثیر استرس می توانند نسبت به زندگی جنسی حساس باشند. از طرف دیگر، مردان احتمال می رود برای رفع استرس از رابطه جنسی استفاده کنند. برخی اوقات اختلاف در رویکرد نسبت به رابطه جنسی ممکن است باعث درگیری بین دو نفر شود. شما می توانید برای رفع استرس یوگا و مدیتیشن را در نظر بگیرید، همچنین ممکن است لذت ببرید از:

  • شرکت در فعالیت های ورزشی
  • تمرین تای چی
  • شرکت در کلاس یوگا
  • به اندازه کافی بخوابید

افرادی که سبک زندگی پر سر و صدایی دارند همیشه وقت برای خواب کافی و با کیفیت ندارند، همچنین مشغله فکری ایجاد وقت برای رابطه جنسی را دشوار می کند. افرادی که تعادل بین کار خود با مراقبت از والدین پیر یا کودکان ندارند اغلب خسته می شوند که این امر می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. انرژی و میل جنسی خود را با چرت زدن در زمان توانایی و داشتن رژیم غذایی سالم با پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده تقویت کنید.

رابطه خود را کنترل کنید

بعد از اینکه با شریک زندگی خود مشاجره کردید به احتمال زیاد تمایل به رابطه جنسی ندارید. برای زنان، احساس نزدیکی عاطفی برای صمیمیت جنسی مهم است. این بدان معنی است که درگیری های حل نشده می تواند بر روابط جنسی شما تاثیر بگذارد. برقراری ارتباط برای ایجاد اعتماد ضروری و جلوگیری از ایجاد رنجش ها مهم است.

با یک دکتر مشورت کنید

حتی اگر برای تقویت میل جنسی خود رویکردی طبیعی داشته باشید باز هم ایده خوبی است که با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند مشکلات اساسی خود را شناسایی کنید. پزشک شما حتی ممکن است برخی از راهکارها را برای افزایش سلامت جنسی پیشنهاد کند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • برقراری ارتباط با شریک زندگی خود
  • انتخاب شیوه زندگی سالم
  • درمان بیماری های زمینه ای
  • دانستن ریشه این مشکل که زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد یافتن راه حل را آسان می کند.

در پایان

روش های مختلفی وجود دارد که ممکن است میل جنسی شما را به طور طبیعی افزایش دهد. با این حال، لازم به یادآوری است که هر زوج متفاوت است، بنابراین شاید کمی آزمایش لازم باشد تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است. اگر تصمیم دارید داروهای تجویز شده را انتخاب کنید به یاد داشته باشید میل هسته اصلی رابطه جنسی است. مهم است به یاد داشته باشید اگر مسائل عاطفی روی میل جنسی شما تاثیر بگذارد ممکن است استفاده از دارو مشکل را حل کند.

مترجم: الهه زارعی