با فواید انواع ماسک چغندر و روش تهیه آن ها آشنا شوید

با فواید انواع ماسک چغندر و روش تهیه آن ها آشنا شوید


منبع: آرگا

90

1399/11/29

23:08


ماسک چغندر یکی از بهترین ماسک های لایه بردار می باشد و می تواند رنگ پوست شما را تا دو درجه روشن تر کند. اگر دوست دارید ماسک های مختلفی از چغندر را بشناسید با ما همراه باشید.

چغندر یکی از بهترین میوه هایی می باشد که می توانید از آن برای از بین بردن هر نوع عارضه پوستی استفاده کنید و پوستی لطیف و زیبا داشته باشید. در ادامه چند ماسک چغندر را برایتان معرفی می کنیم.

ماسک چغندر

انواع ماسک های چغندر

خواص چغندر بسیار زیاد می باشد و شما هر چقدر از آن استفاده کنید می بینید که خاصیت آن تمام نشدنی است. چغندر را می توانید به عنوان روشی برای جوانسازی پوست استفاده کرده و از خواص بسیار خوب آن بهره مند شوید ولی باید آن را قبل از استفاده با مواد دیگری تلفیق کنید تا اثر گذاری آن را به سمتی که می خواهید ببرید.

چغندر و مایونز

یکی از بهترین روش هایی که می تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند و لکه های تیره آن را از بین ببرد ترکیب چغندر و مایونز می باشد. برای استفاده از این ماسک کافی است این دو را به میزان برابر با یک دیگر مخلوط کنید و روی پوست خود ماساژ داده و سعی کنید بعد از ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید این دو ماده به همراه یک دیگر دارای پروتئین و آنتی اکسیدان های بسیار خوبی هستند و می توانند به شفافیت پوست شما کمک کنند.

چغندر و روغن بادام برای روشن شدم رنگ پوست استفاده می شود.

چغندر و روغن بادام تلخ

خواص روغن بادام تلخ بسیار زیاد می باشد ولی زمانی که می خواهید از این روغن برای ماسک های صورت استفاده کنید باید قبل از این کار تست کنید و ببینید که به این روغن حساسیت نداشته باشید. البته می توانید به جای روغن بادام از روغن زیتون استفاده کنید زیرا بسیاری از افراد با این روغن مشکلی ندارند و از آن استفاده می کنند. می توانید با مخلوط کردن میزانی چغندر و چند قطره روغن بادام و یا روغن زیتون و ماساژ دادن این ماسک بر روی پوست خود شفاف شدن آنی پوست خود را ببینید و از آن لذت ببرید.

چغندر و خاک رس

ماسک خاک رس یکی از بهترین ماسک هایی می باشد که می توانید برای از بین بردن جای جوش های خود از آن استفاده کنید و اگر آن را با چغندر مخلوط کنید می توانید خاصیت آن را دوبرابر کنید. برای استفاده از این روش باید خمیری از خاک رس و آب چغندر تهیه کنید و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار بدهید و بعد صورت خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. سعی کنید از حوله های زبر برای خشک کردن صورت خود استفاده نکنید.

استفاده از چغندر و خاک رس

ماست و چغندر

ماست یکی از بهترین روش ها برای رفع تیرگی پوست می باشد و اگر آن را به همراه چغندر برای رفع تیرگی ها استفاده کنید می توانید به سرعت آن را از بین ببرید. استفاده از این ماسک به ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و شما می توانید بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

استفاده از آب پرتقال و آب چغندر

یکی از بهترین راه کار هایی که می توانید از آن ها به عنوان مقابله با اشعه های UV استفاده کنید استفاده از چغندر و پرتقال می باشد. این ماسک بسیار مفید بوده و می تواند آهن پوست شما را تامین کند.

ماسک لیمو

لیمو و چغندر ترکیب بسیار فوق العاده ای برای پوست هستند و می توانند آن را به راحتی تغذیه کنند. اگر به این ماسک ۵ الی ۸ قطره گلاب هم اضافه کنید می توانید اثر گذاری آن را دوبرابر کنید. این ماسک علاوه بر تغذیه پوست به روشن شدن رنگ آن کمک می کند بنابراین می توانید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.

چغندر و ماست و روش استفاده از این ماسک

آرد نخود

اگر آرد نخود و چغندر در دسترس دارید می توانید به عنوان یک روشن کننده فوق العاده از آن ها استفاده کنید و به درخشندگی و سلامت پوست خود کمک کنید. برای استفاده از این روش باید چغندر ها را له کنید و آن را با آرد نخود ترکیب کنید و خمیری تهیه کنید. این خمیر را ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار بدهید و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو