رازهای از بین بردن لکه های فرش

43

1399/12/4

11:06


فرش ها از کف پوش های شما محافظت می کنند. پاهای شما را در زمستان گرم نگه می دارند. همچنین به ظاهر خانه شما زیبایی می بخشند. اگرچه استفاده از فرش مزایای زیادی دارد، اما تمیز نگه داشتن آن، نگرانی عمده افراد زیادی است.

رازهای از بین بردن لکه های فرش

به گزارش بهداشت نیوز، فرش ها از کف پوش های شما محافظت می کنند. پاهای شما را در زمستان گرم نگه می دارند. همچنین به ظاهر خانه شما زیبایی می بخشند. اگرچه استفاده از فرش مزایای زیادی دارد، اما تمیز نگه داشتن آن، نگرانی عمده افراد زیادی است.

همه ما تعطیلات را دوست داریم. دیدن همه افراد در خانواده های بزرگ شاید هر روز اتفاق نیفتد. اما مطمئناً ریختن مواد غذایی و خوراکی ها بر روی فرش باعث کابوس شما از برپایی یک میهمانی می شود. هر چقدر هم که مراقب باشید، ریختن خوراکی و غذا ها بر روی فرش اجتناب ناپذیر است.

خوشبختانه، روش های موثری برای از بین بردن لکه های لجباز وجود دارد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا چند نکته در مورد نحوه مقابله سریع و کارآمد با نشت و لکه های رایج را به شما آموزش دهیم.

رازهای از بین بردن لکه های فرش

از مالیدن لکه ها خودداری کنید

پاک کردن لکه در وهله اول ممکن است وسوسه انگیز باشد اما انجام این کار باعث سایش و پارگی می شود. این در حالی است که با پاک کردن، لکه را حتی بیشتر به عمق فرش وارد می کنید. اگر به درمان بیشتری نیاز دارید، با یک قالیشویی خوب در سعادت آباد تماس بگیرید.

هنگامی که چیزی بر روی فرش می ریزد، پاک کردن لکه ها بدترین اقدامی است که می توانید برای از بین بردن آن از روی فرش انجام دهید. هنگامی که لکه را تمیز می کنید، گرمای تولید شده در طی فرآیند مالش، لکه ها را روی سطح حل می کند. علاوه بر این اسکراب، الیاف فرش را می شکند و باعث فرسودگی فرش می شود. بهتر است به جای اسکراب، لکه ها را با وارد کردن فشار کم پاک کنید و مواد ریخته شده را که ممکن است باعث لکه دار شدن دائمی شوند، خیس کنید.

برای از بین بردن لکه های سخت از کرم اصلاح استفاده کنید

این ترفندی است که بسیاری از قالیشویی های حرفه ای از آن استفاده می کنند. یک کرم اصلاح معمولی در از بین بردن لکه های سرسخت سطح فرش ها معجزه می کند. مقداری کرم اصلاح معمولی را روی محل لک شده بزنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه یا یک ساعت بماند. وقتی کرم اصلاح خشک شد، آن را پاک کنید تا لکه فرش پاک شود. می توانید مقدار کمی آب بر روی آن بپاشید و با استفاده از جاروبرقی محل را خشک کنید.

از ترکیب جوش شیرین و سرکه برای لکه های خاک آلود استفاده کنید

در مرحله اول، لکه ها را با مقداری جوش شیرین و آب گرم پاک کنید. اگر نتیجه نداد، ابتدا محل را کاملا خشک کنید. سپس یک قسمت سرکه را با یک قسمت آب مخلوط کنید و آن را به کمک یک اسپری روی لکه ها بپاشید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با کمک اسفنج یا پارچه آن را خشک کنید.

سرکه یک ماده اسیدی است. در حالی که جوش شیرین یک ماده خنثی است. زمانی که این دو ماده با هم مخلوط می شوند، باعث تولید دی اکسید کربن و حباب هایی تمیزکننده برای لکه های فرش می شوند.

 

از تکنیک انجماد استفاده کنید

تصور کنید که یک آدامس روی فرش شما گیر کرده است و شما هیچ ایده ای برای خلاص شدن از شر این ماده چسبناک از روی فرش ندارید. چنین خرابکاری می تواند طول عمر فرش شما را کوتاه کند. سعی کنید از مکعب یخ برای از بین بردن این لکه استفاده کنید. آدامس را به مدت تقریبی 30 ثانیه به کمک یک قطعه یخ، فریز کنید. هنگامی که آدامس سفت شد، با استفاده از یک قاشق، آدامس را از روی فرش بردارید.

برای لکه های چرب از شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید

یکی از رایج ترین لکه های فرش، لکه های روغن است. از بین بردن چنین لکه های چربی بسیار سخت است. 2 تا 3 قطره مایع شوینده ظرفشویی را در یک فنجان آب مخلوط کنید. این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. مخلوط را روی لکه ها اسپری کنید. بگذارید چند ثانیه بماند و سپس آن را پاک کنید. در صورت نیاز، مراحل را تکرار کنید تا لکه پاک شود.

برای خلاص شدن از شر لکه های شمع از فرآیند گرمایش استفاده کنید

لکه های موم یا شمع اگرچه کمی غیرمعمول است اما زمان زیادی را برای از بین بردن آن از شما هدر می دهد. اگر موم مذاب از شمع سوزان بر روی فرش شما ریخت، از فرآیند گرمایش استفاده کنید تا از شر شمع ذوب شده خلاص شوید. یک پارچه نخی را روی موم جامد قرار دهید. اتو را بالای آن قرار دهید تا لکه موم کمی گرم شود. وقتی موم به حالت ذوب خود بازگشت، با استفاده از چاقوی کره (چاقویی که تیز نباشد) لکه را از روی فرش بردارید.

از بین بردن لکه های فرش با قالیشویی توحید

وقتی روی فرش خود لکه ای پیدا می کنید، یافتن مقصر مشکل است. هر یک از اعضای خانواده، ایجاد لکه را انکار می کند! بنابراین شما مجبور به کارآگاه بازی می شوید تا بفهمید لکه چیست و چگونه می توان از شر آن خلاص شد!

خوشبختانه شما در جستجوی راه حلی برای رمز و راز لکه، تنها نیستید. ما در قالیشویی پاسداران بیش از 30 سال است که با روش های برتر شستشوی فرش، تمیز کردن و ترمیم آن در خدمت شماییم.

تمیز کردن لکه های باقی مانده از مواد مختلف بر روی فرش، کار پیچیده ای است. اگر می خواهید مطمئن باشید به الیاف فرش یا موکت آسیب نمی رسانید، از سرمایه خود محافظت می کنید و در اولین تلاش با خیال راحت لکه ها را از بین می برید، همین امروز با شعبه قالیشویی پاسدارن ما تماس بگیرید.

رازهای از بین بردن لکه های فرش

قالیشویی خوب در سعادت آباد

ما در قالیشویی اقدسیه هر نوع فرش دستبافت، ماشینی، ابریشمی، قالیچه، موکت و حتی مبل را به طور حرفه ای و دلسوزانه (انگار که مال خود ما هستند) تمیز می کنیم. بنابراین برای کمک به از بین بردن لکه های لجباز و افزایش عمر فرش یا قالیچه خود، به روش های تمیزکاری لکه دقیق ما در قالیشویی اقدسیه اعتماد کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو