Samsung Galaxy S21 Ultra، بهترین تلفن هوشمندی که تا کنون ساخته شده!

Samsung Galaxy S21 Ultra، بهترین تلفن هوشمندی که تا کنون ساخته شده!


منبع: فوت و فن

283

1399/12/7

15:51


Samsung Galaxy S21 Ultra، بهترین تلفن هوشمندی که تا کنون ساخته شده!

بررسی فوت و فن

سامسونگ با یک غافلگیری جذاب، گلکسی اس۲۱ اولترا را یک ماه زودتر از پیش‌بینی‌ها وارد بازار کرد و اکنون شما با اسمارت‌فونی روبرو هستید که بهترین و برترین تلاش سامسونگ در تاریخ خود به شمار می‌رود و حتی شاید بهترین تلفن همراهی باشد که تا کنون تولید شده است. نمایشگر بسیار بزرگ، ۵ دوربین پشتی و بهترین زومی که تا کنون در یک تلفن هوشمند اندرویدی مشاهده شده، همگی باعث شگفتی شما هنگام استفاده از S21 Ultra خواهد شد. اگرچه قیمت سری اولترا همیشه برای گروهی از کاربران بالا بوده، اما سامسونگ جدیدترین سری اولترا خود را با قیمتی کمتر از نمونه مشابه سال گذشته روانه بازار ساخته است.

عضو جدید خانواده گلکسی یک موبایل همه چیز تمام است که سامسونگ هر‌آنچه در چنته داشته را رو کرده است. دوربین‌های بیشتر، سخت‌افزار قدرتمند‌تر و پشتیبانی از S Pen که در یک محصول گرد هم آمده‌اند و نوت ۲۰ اولترا این شرکت را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. و شاید این حرکت بالاخره مهر تاییدی بر شایعات پیشین درباره پایان عمر سری Note سامسونگ باشد.

رویکرد سامسونگ در حوزه تلفن همراه طی سال ۲۰۲۱ را اینگونه می‌توان توصیف کرد: ۵ دوربین شامل یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی!، دو وربین تله فوتو، یک دوربین با زوم ۱۰۰ برابر و دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی! به این داستان می‌توانید پشتیبانی از تکنولوژی ۵G و باتری فوق‌العاده با همراهی یک روز کامل کاری و ۱۶ گیگابایت رم را نیز بیافزایید. همه این شگفتی‌ها درون یک تلفن اندرویدی با نمایشگر ۶.۸ اینچی ۱۲۰Hz Quad HD با سنسور اثرانگشت ارتقا یافته در زیر نمایشگر تجمیع شده‌اند.

طراحی و نمایشگر

گلکسی اس۲۱ اولترا سامسونگ یکی از جذابترین و پر زرق و برق‌ترین موبایل‌های هوشمند بازار است، به  شکلی که احتمالا دل‌تان نخواهد آمد که با گارد و کیف از آن محافظت کنید. طراحی پشتی برای به حداقل رساندن منظره بیرون زدگی دوربین‌ها و همچنین جنس بدنه انتخابی چنان چشم‌نواز و خوش‌دست است که شاید به ریسک عدم استفاده از گارد بیارزد. علاوه بر رنگ عمیق و فوق-سیاه که سامسونگ از عنوان Phantom Black برای نامگذاری استفاده کرده، این اسمارت‌فون با رنگ Phantom Silver هم ارائه می‌گردد. البته در برخی فروشگاه‌ها و بازارهای منتخب سه انتخاب دیگر Phantom Titanium، Phantom Navy و Phantom Brown را نیز در اختیار خواهید داشت.

این اسمارت فون با نمایشگر ۶.۸ اینچی خود در دسته فبلت‌ها می‌گنجد. یک دسته‌بندی که در گذشته میانه تبلت‌ها و اسمارت‌فون می‌ایستاد، اما به شکل جالبی چندسالی است که به محاق فراموشی سپرده شده و اکنون استاندارد ذهنی کاربران درباره  اندازه نمایشگر اسمارت‌فون چنان بزرگ شده که تفاوت دسته‌بندی تبلت و موبایل را به یکی دو دهم اینچ رسانده است.

اگر مقایسه و اندازه بزرگتر برای‌تان مهم است، بد نیست بدانید که اس۲۱ اوترا ۰.۱ اینچ بزرگتر از آیفون ۱۲پرو مکس ۶.۷ اینچی است. البته با توجه به گوشه های منحنی در طراحی نمایشگر، فضای مفید قابل دید کمتر از این میزان است. با توجه به اینکه امروزه اسمارت‌فون‌های اندرویدی بزرگ جثه روزبه روز عمومیت بیشتری پیدا کرده‌اند، محصول سامسونگ را می توان یکی از خوش‌ٍقیافه‌ها در این رقابت به شمار آورد. اس۲۱ اولترا نه تنها ظاهر عالی دارد، بلکه حس خیلی خوبی را هم منتقل می‌کند و گرفتن آن در دست احساس راحتی و اطمینان بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ پرو مکس القا می‌کند.

تغییر مهم طراحی مرسوم سامسونگ را باید در پشت این اسمارت فون و نوار فلزی دور بخش دربر گیرنده دوربین‌ها جستجو کرد. البته این بخش هنوز می‌تواند بهتر هم بشود. البته شاید برای تعبیه ۵ سوراخ (۴ دوربین و یک سیستم فوکوس لیزری)‌ کاری بیش از این توان کرد.

اگرچه با یک تلفن همراه سنگین وزن روبرو هستید، اما سامسونگ هم در این زمینه ید طولایی دارد و تمام آموخته‌های پیشین را اینجا به خدمت گرفته است. برای مثال کاملا مغایر با روند مرسوم مارکت، لبه‌های نمایشگر در این تلفن همراه هنوز انحنای اندکی دارند. به نظر می‌رسد این حرکت برای نازک‌تر کردن لبه‌های اسمارت فون در سمت چپ و راست صورت گرفته باشد تا در دست گرفتن آن را بسیار ساده‌تر و اطمینان‌بخش تر بسازد.

در بخش پشتی هم می‌توانید رنگ پر افتخار phantom black اختصاصی سامسونگ را مشاهده کنید که بر روی محافظ Gorilla Victus Glass کار شده است. به راستی این رنگ واقعا سیاه است و لکه و اثر انگشت را به خوبی محو می‌سازد. البته هنوز درباره پایداری و مانایی این رنگ تازه نمی‌توان به قاطعیت نظر داد و باید منتظر آزمون‌های بیشتر ماند.

مشخصات سخت‌افزاری و کارآیی Galaxy S21 Ultra

معمولا سامسونگ هرگاه پرچمدار جدیدی رونمایی می‌کند، بیش از همه روی تکنولوژی و کیفیت نمایشگر بزرگ آن مانور می‌دهد. اما به شکل جالبی امسال سامسونگ تاکید همیشگی را روی آن ندارد. در حالی که شما با یک نمایشگر عالی با نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی روبرو هستید.

شاید هم دلیل عدم تبلیغ پر سرو صدای نمایشگر این باشد که سامسونگ به خوبی می‌داند آنچه روی این اسمارت فون تعبیه نموده بهترین صفحه نمایش موجود در بازار است و آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. این نمایشگر از سیستم بالانس رنگ پیش‌فرض سامسونگ بهره می‌برد و امکان تنظیم تنالیته شفاف مورد نظرتان را هم فراهم می‌آورد. این صفحه نمایش قادر است به روشنایی ۱۵۰۰ نیت در حداکثر روشنایی ویدیوهای HDR برسد. تنظیمات Eye Comfort سامسونگ هم میزان نور آبی در شب را تا حد فراوانی کاهش داده و کارکرد کاملا قابل قبولی را فراهم می‌آورد.

سامسونگ اس۲۱ اولترا اولین سری اسمارت‌فونی است که به شکل گسترده از پرازنده فوق‌العاده Snapdragon 888 شرکت کوالکام استفاده می‌کند. سامسونگ می‌گوید برخی قابلیتهای ویژه این پردازنده را به خدمت گرفته تا پرازش تصویر را بهبود داده و امکان نرخ تجدید متغیر در دامنه ۱۰ هرتز تا۱۲۰ هرتز با حداکثر رزولوشن را فراهم آورد. این محصول همچنین از Wi-Fi 6E و شبکه موبایل ۵G هم پشتیبانی می‌کند. اگرچه در تست‌های بنچ‌مارک انجام شده این چیپ به خوبی چپ A14 Bionic آیفون ظاهر نشده، اما تقریبا هیچ اسمارت فون دیگری را یارای رقابت با آن نیست.

مهمترین خصیصه سخت افزار جدید سامسونگ این است که بسیار سریع بوده و اصلا در هیچ کاری احساس کندی و لگ نخواهید داشت. همچنین عملکرد باتری آن هم بهبود چشم‌گیری داشته است. برای مثال در یک تست تجربی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این تلفن در حالت حداکثر رزولوشن و فعال بودن نرخ تجدید انطباقی و بالاترین میزان روشنایی و روشنی دائم صفحه نمایش، همزمان با فیلمبرداری ۴K و ۸K و عکاسی و بازی های ویدیوی توانست یک شبانه روز کامل زنده باقی بماند و نیازی به شارژ پیدا نکند. یعنی با اندکی فشار کمتر احتمالا به راحتی کارهای روزمره شما را تا دو روز بر عهده خواهد گرفت و شکایتی از بابت کمبود شارژ نخواهد داشت.

این تلفن همراه خارق‌العاده با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲گیگابایتی عرضه می‌گردد که البته مدل ۵۱۲ گیگابایتی به جای ۱۲ گیگابایت، از رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. البته بهتر است همین ابتدا عاقبت اندیشی کرده و بیشترین حافظه داخلی ممکن را با توجه به جیب‌تان خریداری کنید. زیرا این اسمارت فون از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. فقط دقت کنید که تلفنی با کیفیت عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری ۸K خیلی زود پرخواهد شد و احتمالا مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن چندان معقول و به صرفه نباشد.

نکته دیگر در خصوص سخت افزار اس۲۱ اولترا این است که این خانواده اولین سری محصولات S سامسونگ هستند که از قلم دیجیتال S Pen پشتیبانیمی‌کنند. البته بر خلاف سری نوت سامسونگ، این قلم را باید جداگانه خریداری کنید و روی بدنه موبایل هم جایی برای نصب آن در نظر گرفته نشده است. این موبایل هوشمند همچنین ازقلم دیجیتالی ویژه S Pen Pro سامسونگ که طی سال جاری رونمایی خواهد شد، نیز پشتیبانی می کند.

شاید یکی از جذابترین قابلیت‌های سخت‌افزاری این موبایل در استفاده روزمره، حسگر اثرانگشت فوق العاده ساخت کوالکام باشد که در زیر نمایشگر قرار گرفته است. این حسگر نسبت به مدل‌های پشین بزرگتر و سریع‌تر است و این بدان معنی است که بدون هیچ تاخیری قفل موبایل‌تان باز خواهد شد. شاید تغییر اندازه این سنسور بسیار کم باشد، اما همین بزرگ‌تر شده اندک آن در کاربرد دائمی روزمره تاثیر بسیار شگرفی خواهد داشت و میزان سعی و خطا برای باز کردن موبایل را به حداقل می‌رساند.

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

 

اینکه سامسونگ یک تلفن همراه هوشمند بزرگ با مشخصات سخت‌افزاری و نمایشگر عالی رونمایی کند، چندان غافلگیر کننده نیست و به عادتی هر ساله تبدیل شده است. اما امسال و با این اسمارت فون، غافلگیری اصلی اس۲۱ اولترا سیستم دوربین خارق‌العاده آن است که تفاوت بسیار چشمگیری با دیگر محصولات سری اس سامسونگ ایجاد کرده و جایی است که سامسونگ بزرگترین اعداد و رقابت‌ها را تغییر داده است.

20210220_114403

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۴۰۳

20210220_114405

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۴۰۵

20210220_114407

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۴۰۷

20210220_114411

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۴۱۱

20210220_114415

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۴۱۵

البته باید گفت که افزایش حیرت‌انگیز مگاپیکسل‌ها یا قدرت زوم لنزها الزاما تضمینی برای داشتن عکس‌های خوب و تجربه عکاسی دلچسب نیست. مثلا اگر نگاهی به اولترای اول که گلکسی ۲۰ اولترا بود داشته باشیم، این موبایل به شکل جدی با مشکلات فوکوس دست به گریبان بود و مگاپیکسل بیشتر قیمت بالاترش را تضمین نمی‌کرد. تا اینکه سامسونگ در نوت ۲۰ اولترا برای حل این مشکل از فوکوس لیزری استفاده کرد، اما مشکل همچنان ادامه داشت.

برای توجیه قیمت و اندازه بزرگ، گلکسی اس۲۱ اولترا لازم بود بر سالها مشکل سکون در عکاسی فائق بیاید تا بتواند در میدان رقابت عکاسی موبایل هماوردی کند.

و اکنون این اتفاق افتاده است.

20210220_114146

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۱۴۶

20210220_114149

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۱۴۹

20210220_114153

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۱۵۳

20210220_114159

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۱۵۹

20210220_114214

۵ از ۱ ۲۰۲۱۰۲۲۰_۱۱۴۲۱۴

سیستم دوربین Samsung Galaxy S21 Ultra بهترین نتیجه ممکنی است که تا کنون روی موبایل‌های اندرویدی دیده شده و رقیبی بسیار سرسخت برای آیفون ۱۲ مکس پرو به شمار می‌رود. و تصاویر تله فوتو آن معمولا همیشه برنده رقابت است.

احتمالا شما هم از ابتدا داستان اس۲۱ اولترا را با بدبینی نسبت به کیفیت عکاسی شروع کرده باشید. چه اینکه وقتی یک شرکت پشت مگاپیکسل‌ها و دوربین‌های بیشتر مخفی می‌شود، بدبینی رویکرد درستی به نظر می‌رسد. اما در هر دو مورد باید گفت که سامسونگ با اقتدار سر قولش مانده و ناامیدمان نکرده است. این دوربین با ۵ سنسور تصویری عرضه شده که همگی عالی و کارآمد هستند:

  • سنسور زاویه گسترده اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل – لرزشگیر اپتیکال – f/1.8 – 8 نانومتر
  • سنسور فوق‌عریض: ۱۲ مگاپیکسل – دامنه پوشش دید ۱۲۰ درجه – f/2.2 – ۴ نانومتر
  • سنسور تله فوتو اول: ۱۰ مگاپیکسل – زوم اپتیکال ۳X – لرزشگیر اپتیکال – f/2.4 – ۲۲ نانومتر
  • سنسور تله فوتو دوم: ۱۰ مگاپیکسل – زوم اپتیکال ۱۰X – لرزشگیر اپتیکال – f/4.9 – ۲۲ نانومتر
  • دوربین سلفی: ۴۰ مگاپیکسل – دامنه پوشش دید ۸۰ درجه – f/2.2 – ۷ نانومتر

البته اگر دقت کنید در پشت اسمارت فون پنج سوراخ می‌بینید که پنجمی مربوط به سنسور فوکوس خودکار لیزری است که برای کمک به حل مشکلات فوکوس سنسور اصلی اضافه شده است. همچنین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، به نسل دوم این سنسور‌ها تعلق دارد که با رنگ ۱۲ بیتی سازگار بوده و قابلیتی با نام remosaicing دارد که فرآیندی برای تبدیل تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسبی به تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی پیش‌فرض است. برای بهره مندی از رنگ ۱۲بیتی باید سراغ تنظیمات دوربین رفته و حالت Pro را فعال کنید.

باید با خوشحالی گفت که تقریبا تمامی مشکلات موجود در سیستم دوربین گلکسی اس۲۰ اولترا اکنون دیگر حل شده‌اند. فوکوس خودکار سریع و دقیق است و صفحه کانونی فوکوس به ظاهر بزرگتر شده است. همچنین خبری از تاخیر محسوس شاتر نیست و مهمتر از همه اینکه تصاویر بهتری ثبت می‌کند.

همچنین سنسور اصلی بیشتر رفتاری قابل پیشن بینی دارد. دقیقا همان‌جایی که تپ می کنید، فوکوس می‌کند و در بخش‌هایی که انتظار اثر بوکه را دارید، تصویر به زیبایی محو شده است. در تاریکی هم به صورت خودکار حالت عکاسی شب را فعال می‌کند و تصاویر ثبت شده به شکل قابل توجهی نویز کمتری نسبت به سال گذشته دارند. هرچند که به شکل اندک و قابل چشم‌پوشی نویز بیشتری نسبت به تصاویر آیفون ۱۲ پرو مکس به چشم می‌خورد. البته در عکاسی روز اگرچه سامسونگ تصاویری با رنگ‌های اندکی روشن‌تر ثبت می‌کند، و اپل در مقابل سایه‌ها را واقعی‌تر حفظ می‌کند، اما اس۲۱ اولترا اغلب جزئیات و وضوح بیشتری را ثبت می‌کند.

S21 Ultra  قابلیت زوم درخشانی ارائه می‌دهد. دو لنز فوتو آن با زوم اپتیکال واقعا کاربردی عرضه شده‌اند که به جرات می‌توان گفت زوم سه برابری فیزیکی واقعا تفاوت بزرگی را خلق نموده است. و البته سامسونگ با جمع‌آوری خودکار داده از لنز‌های گوناگون تا۱۰ برابر زوم اپتیکال عالی را خلق نموده است. همچنین این سری اولترا همچنان از SpaceZoom  ویژه ۱۰۰ برابری پشتیبانی می کند، اما هنگام عکاسی بدون پایه نگهدارنده قدرتمند و کارآمد زوم بیشتر از ۳۰ برابری چندان معنی دار به نظر نمی‌رسد و اس۲۱ اولترا برای ثبت تصویر به دریافت میزان نور بیشتری نسبت به وضعیت معمول نیاز دارد.

کیفیت فیلمبرداری هم واقعا خوب و تاثیرگذار است. اولترای جدید در حفظ محدوده دینامیکی بسیار خوب عمل می‌کند و همزمان با حرکت دست هنگام فیلمبرداری میزان نور ورودی از صحنه را به خوبی کنترل می کند. سیستم لرزشگیر آن هم بهبود خوبی را تجربه کرده است. همچنین به لطف استفاده از سنسور بزرگتر، محدودیت‌های محاسباتی عکاسی را به خوبی پشت سر گذارده است.

یکی از جذابیت‌های سامسونگ اس۲۱ اولترا قابلیت‌های اختصاصی عکاسی و فیلمبرداری آن هستند. برای مثال با فعال کردن حالت Director هنگام ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰P می‌توانید به صورت لحظه‌ای میان لنز‌های مختلف جابجا شوید. البته در نهایت انتخاب دائمی شما برای فیلمبرداری احتمالا حالت ۴K باشد. البته این موبایل امکان فیلمبرداری ۸K را هم فراهم آورده است. حالت Pro هم در هنگام عکاسی یا فیلمبرداری واقعا عالی است. شما می توانید حتی تصاویر را با فرمت خام RAW ثبت کرده و در نرم‌افزارهای ویرایشی تنظیمات لازم را انجام دهید. و نکته مهم اینکه یک فایل RAW استاندارد در اختیار خواهید داشت. در حالی که فایل ProRAW به سبک اپل ترکیبی ازفواید فایل RAW و HDR است.

نرم افزار گلکسی اس۲۱ اولترا

شیوه کار نسخه‌های سامسونگ از روی اندروید اینگونه است که به تدریج همه‌چیز بسیار پیچیده و بی‌نظم شه و همه را گیج می‌کند. بعد از مدتی سامسونگ دست به بازسازی کامل زده و همه چیز به آسان‌ترین شکل ممکن بر می‌گرداند. و دوباره این چرخه شروع می‌شود.

در اولترای جدید اکنون در مرحله پیچیدگی به سر می‌بریم. رابط کاربری One UI سامسونگ همچنان برای نمایشگر بزرگ یکی از بهترین‌ها است. اما در بخش تنظیمات سریع با گزینه‌هایمتعددی روبرو می‌شویم که بسیاری از آنها برای یک کاربر معمولی معنا و مفهوم چندانی ندارند. متاسفانه هنوز اپلیکیشن های پیش‌فرض سامسونگ حاوی تبلیغات هستند.

دستیار هوشمند دیجیتال سامسونگ با نام Bixby اینجا هم به صورت پیش‌فرض فعال است و تغییر آن به برنامه دیگر، اندکی دشوار به نظر می‌رسد. این دستیار نسبت به نسخه قبلی بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. اما هنوز جای پیشرفت بیشتری دارد.می‌توان گفت که هنوز دستیار صوتی گوگل بهتر عمل می‌کند.

شاید بهتر باشد که پیشنهاد کنیم در بخش نرم‌افزاری همه برنامه‌های سامسونگی را با نسخه قدرتمند تر غیرسامسونگی آنها جایگزین کنیم تا از قدرت و توان واقعی این غول سخت‌افزاری بهترین بهره را ببریم. البته نباید فراموش کرد در شخصی سازی نمایشگر و اپلیکیشن ها، سامسونگ بسیار بهتر از اپل عمل نموده است. می‌توانید صفحه اپلیکیشن‌ها را به دو قسمت تقسیم کنید، پلیکیشن‌ها را به پنجره‌های شناور قابل جابجایی روی صفحه تبدیل کنید، یا نوار کناری را برای دسترسی سریع به برنامه‌هایی مانند کلیپ‌بورد و تقویم و غیره فعال کنید و کارهای بسیار بیشتری همچون اینها را انجام دهید.

اگرچه برای دستیابی به قدرت واقعی این اژدهای خفته باید با تنظیمات بسیار پیچیده‌ای دست و پنجه نرم کنید. اما مطمئن باشید که این سعی و تلاش ارزشش را دارد. فقط ای کاش سامسونگ اینقدر این پروسه را پیچیده نمی‌کرد!

جمع‌بندی

معمولا بررسی یک اسمارت فون با قدرتهای فوق‌العاده به این شکل پیش می‌رود که شرکت سازنده تعداد زیادی وعده و وعید داده و هنگام بررسی باید آنها را راستی آزمایی کرد و به سنگ محک تجربه و کارکرد سنجید. اما اس۲۱ اولترا در این زمینه عملکرد بسیار درخشانی داشته و تقریبا هرچه را که گفته، عملی کرده است. باتری فوق‌العاده آن تایک روز کامل شما را در بیشترین حالت استفاده همراهی می‌کند. طراحی جدید آن واقعا چشم نواز است. سریع‌ترین سرعت ممکن میان تلفن‌های اندرویدی را فراهم می‌اورد. بهترین سیستم دوربین و عالی‌ترین نمایشگر را در میان رقبای اندرویدی تا به امروز دارد.

شاید تنها ایراد این است که سامسونگ سعی کرده با ازدحام اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های اختصاصی خود در بخش نرم‌افزار، آن را به اکوسیستم اختصاصی خود بدلسازد که البته در این زمینه شاید کاستی‌هایی به چشم بخورد. اما در جمع‌بندی نهایی باید گفت که Galaxy S21 Ultra به خوبی می‌تواند بسیاری از کاربران آیفون را به کوچ اندرویدی راضی کند. چه اینکه سیستم کاملا بسته iOS توانایی عرضه تمامی امکانات خاص اکوسیستم سامسونگ را ندارد.

اگر با اندازه بزرگ و قیمت نسبتا گران این موبایل کنار بیایید، می‌توانید صاحب بهترین تلفن اندرویدی شوید که تا کنون ساخته شده است. نمی‌توان گفت که این برتری چه مت طول می‌کشد و با این سرعت رشد تکنولوژی، کدام رقیب این تاج را ازسامسونگ می‌رباید، اما هنوز که چنین هماوردی پیدا نشده است.

و در نهایت اینکه Samsung Galaxy S21 Ultra واقعا استحقاق استفاده از عنوان Ultra (به معنی فوق العاده)‌ را دارد. نظر شما چیست؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو