طرز تهیه شیرینی الماسی

طرز تهیه شیرینی الماسی شکلاتی ترکیه ای بدون فر

شیرینی الماسی یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. حفره های درون شیرینی را می توان به سلیقه خود با مواد مختلف پر کرد. در این دستور پیشنهاد می شود که درون حفره ها با شکلات صبحانه پر شود.

مواد لازم شیرینی الماسی
کره یا روغن جامد۲۰۰ گرم
پودر قند۱ لیوان سرخالی
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد قنادی۳٫۵ لیوان
شکر برای روی شیرینیبه مقدار کافی
پودر کاکائو۴ قاشق غذاخوری سرخالی

دستور پخت شیرینی الماسی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی الماسی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، کره را به صورت مکعبی برش می زنیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. در ادامه پودر قند را درون آن الک می کنیم. سپس با همزن می زنیم تا یک دست شود.

مرحله دوم

تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه می کنیم و حدود ۳ دقیقه با همزن می زنیم تا مخلوط کامل یکدست شود. در این مرحله پودر کاکائو را اضافه می کنیم. مقدار پودر کاکائو باید انقدر باشد که رنگ مواد کاکائویی شود ولی زیاد نباید بزنیم تا تلخ نشود.

مرحله سوم

در این مرحله حالا آرد را کم کم روی مواد الک می کنیم و با دست خمیر را مخلوط می کنیم تا یک خمیر یکدست و ملایمی بدست آید. در ادامه خمیر را نباید زیاد ورز داد. خمیر را به اندازه یک قاشق بر می داریم و با دست گلوله می کنیم.

مرحله چهارم

سپس وسط آن را با انگشت حفره می کنیم. در ادامه کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم. شیرینی ها را روی کاغذ روغنی می چینیم. فر را از قبل با دمای ۱۷۰ درجه گرم کرده ایم. سینی فر را درون فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس به مدت ۲۰ دقیقه با همان دما می گذاریم تا بپزد. وقتی پخت از فر خارج می کنیم و می گذاریم از دما بیفتد. سپس از کاغذ روغنی بر می داریم. و حفره ها را با شکلات صبحانه پر می کنیم. سپس شیرینی ها را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی