سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

ادی مورفی، ستاره چند دهه اخیر سینمای کمدی هالیوود بازیگر نقش اصلی فیلم است. وسلی اسنایپس که اغلب او را با بازی در سری فیلم های « تیغ » به یاد می آوریم، دیگر بازیگر فیلم است. جیمز ارل جونز هم با صدای زیبایش مدت زمان کوتاهی در فیلم حضور دارد و همچنین مورگان فریمن نیز حضور کوتاه تری را در مقابل دوربین تجربه کرده است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

شاهزاده آکیم ( ادی مورفی ) به زودی به مقام سلطنت می رسد و از طرف دیگر ژنرال ایزی ( وسلی اسنایپس ) مصمم است تا پسرش را به عقد دختر اکیم درآورد و به اختلافات پاین دهد. آکیم که پسری ندارد، در شرایط دشواری قرار می گیرد تا اینکه متوجه می شود پسری از او به جای مانده که تابحال از وجودش بی اطلاع بوده و...

کارگردان کیست ؟        

کریگ بریور که در سال 2019 فیلم جذاب و تماشایی « نام من دولمایت است » را با بازی ادی مورفی ساخت و با استقبال گسترده مخاطبین مواجه شد. اثر مذکور، مهمترین فیلم کارنامه هنری بریور محسوب می شود.

سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

« سفر به آمریکا 2 » شوخی های جنسی فراوانی دارد که شاید تماشای آن ها در کنار افراد کم سن و سال تجربه ناخوشایندی باشد!

نکات مثبت فیلم ؟

« سفر به آمریکا ۲ » مانند تمام آثاری که تمام بازیگرانش سیاه پوست هستند، سرشار از شوخی ها و ارجاعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است که جامعه سیاه پوست آمریکا به آن ها اهمیت می دهد!  با این حال، از هر 3 شوخی حداقل یکی از آن ها گرفته است!

بازی وسلی اسنایپس در نقش ژنرال تماشایی است. اسنایپ ظرفیت بالایی برای بازی در نقش های کمدی دارد اما تا به امروز تصویر غالبی که از او به یاد داریم، چهره های خشن و عبوث در فیلم های اکشن بوده است!

بازی ادی مورفی و تسلط او بر اجرای موقعیت کمیک کماکان می تواند هر فیلمی را نجات دهد. حتی دوری چند ساله مورفی از بازیگری هم سبب نشده تا او قدرت ستارگی اش را از دست بدهد.

سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

نکات منفی فیلم ؟

نباید خیلی انتظار زیادی از فیلمنامه و قصه داشته باشید. انتهای قصه با تماشای همان چند دقیقه ابتدایی فیلم مشخص می شود و در ادامه نیز مسیر قصه روند کلیشه ای به خود می گیرد.

شخصیت پردازی مشخصی در فیلم وجود ندارد. اگر این منطق را بپذیریم که تمام شخصیت های فیلم عامدانه مشنگ هستند، می توانیم تغییر و تحول ناگهانی آن ها را نادیده بگیرم اما مشکل اینجاست که این افراد قرار است پیام اخلاقی به مخاطب دهند!

بخش میانی فیلم طولانی و خسته کننده است. در دقایق زیادی از فیلم هیچ اتفاق مهمی رخ نمی دهد که بتواند داستان را گسترده تر کند.

بزرگترین کم کاری سازندگان را باید عدم پرداخت شخصیت ژنرال بدانیم. شاید اگر فیلم زمان بیشتری در اختیار او می گذاشت، تماشاگران فرصت بیشتری برای خندیدن می داشتند! 

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

طرفداران قسمت اول قطعاً به تماشای قسمت دوم خواهند نشست. اما اگر قسمت اول را نادیده بگیریم، اصلی ترین دلیل برای تماشای فیلم حضور ادی مورفی در فیلم است.

سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

حرف آخر :

دنباله فیلم « سفر به آمریکا » خیلی دیر ساخته شد. 33 سال زمان بسیار طولانی برای ساخت یک دنباله محسوب می شود اما با این حال، فیلم تقریباً با حال و هوای مشابه قسمت اول ساخته شده و کسانی که آن اثر را به فیلمی پرفروش تبدیل کردند، می توانند از تماشای « Coming 2 America » نیز لذت ببرند. « سفر به آمریکا 2 » هرکاری می کند تا مخاطبش سوت و کف بزند! از پخش آهنگ های هیپ پاپ و کل کل رپ گرفته تا مراسم عروسی و قر کمر و...

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

کارگردان :     Craig Brewer

فیلمنامه : Eddie Murphy

بازیگران :

Eddie Murphy...Prince Akeem / Clarence / Saul / Randy Watson

Arsenio Hall...Semmi / Morris / Reverend Brown / Baba

Jermaine Fowler...Lavelle Junson

Leslie Jones...Mary Junson

ژانر : کمدی

زمان : 110 دقیقه

رده سنی : PG ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)